2018年9月21日 星期五

Headcount 為我開(2nd edition)

在打風前的某一天,包青天上司靜雞雞走到魔術師身旁,細細聲講:「如果開個 headcount,請個助手幫你做 data analysis,你有無介紹?」
魔術師登時打個突。
唔係掛?魔術師一向係獨行俠,獨來獨往(其實都唔係的,不過魔術師只能跟思維轉數跟自差不多的同事合作,所以比較真係比較 picky),如何可以有同事介紹呢?無理由搵個博士K返嚟架嘛!
是咁的,自從新系統出籠之後,膠層又想知道系統表現是否良好,同事們是否識得使用等等,在在需要處理大量資訊,分析資料,做 dashboard 等。而更衰的是,由米帝統領(即係 project management),印度咖哩廠仔組成的電車部又成日做錯嘢;無論係幫佢地執鑊,上安撫膠層,下 hea 住 users,一樣要睇有幾多 backlog,影響幾多交易金額(仲要有不同貨幣),呢啲數就更加 tedious。
班洋腸膠層又最鍾意係問數字,究竟有幾多條 backlog,各項分類又有幾多,仲要問到去個位數。雖然魔術師對於呢類賴係認真但十分無聊的問題不以為然(唔通你有 1,001 條 backlog 就緊張啲,1,000 條就可以唔理),覺得好多時「模糊地準確」便可以了,無需要逐粒數字捉喧 tedious;但為了還未財務自由的包青天上司着想(要供兩條化骨龍到美帝讀大學呀陰功!),魔術師只好勉為其難幫下佢手。
至於點解包青天上司會搵魔術師做 data analysis?咁就梗係因為俾佢留意到魔術師的 Excel 功力不錯(鬼叫自己有多年 Excel 經驗去計投資回報都係),又識寫 macro,當然仲有做嘢主動(即係遇上屯門公路大塞車會主動跟包青天上司「協商」遲啲返)、 attentive to details、快手、諗埋對方諗乜(即係夠貼心)等等...所以除了分析資料之外,仲慢慢開始變成包青天上司的左右手之一。
最近,包青天上司又唔知知係邊搵到兩條叔叔輩的新同事。嘩,頂呀!魔術師叫佢地幫手做下 Excel 報表,呀大番薯叔叔(造型真係好似老夫子個大番薯)就走嚟問魔術師教佢用邊啲 formula 去做,仲要魔術師提供埋 formula 同 parameters 的用法(睇怕佢係會希望777幫佢出「全城病假紙」的人),魔術師實在頂唔住:「不如你試下撳 F1,睇下 vlookup,sumif 等 formula 點用喇!」

點知大番薯叔叔的回應就更特別:「我諗我唔識做呢啲 Excel 嘢,不如你搵過第二個做喇!」
魔術師沒好氣:「不如我 tune 下我嘅 expectation 先!請問你有乜 background 架?」
大番薯叔叔的回應就更型:「我只係一個 user 嚟架咋!」
魔術師甚為託異,便一路觀察大番薯叔叔的工作表現。大番薯叔叔返咗成個月工,寫電郵唔清唔楚,表達唔到自己想講乜,叫佢做 documentation 就一幅 screen capture 加兩句嘢,好似無能力寫得出一篇完整的文章咁...
而更攞命的是,咖哩廠仔成日做漏嘢不特止,魔術師要執佢地啲嘢,補返哂唔足夠的資料。但魔術師有時做到殘殘地,有些少 minor mistake 唔出奇;結果就馬上俾咖哩廠仔捉住話要魔術師改好才交回俾佢地繼續啲低端工作...KLM,佢地唔小心千瘡百孔,魔術師「講人情」幫佢地執正啲 Excel,但一錯少少就俾佢地揸正來做指正錯誤,咁搞法蝕底嘅始終係自己。足證人情都係要睇人來俾。
呢個時候,大番薯叔叔又來了:佢一遇到唔識解答的問題,就掟來俾魔術師 follow up,將佢自己的問題變成魔術師的問題,完全唔會學習再跟進...
終於,魔術師忍唔住,去 LinkedIn 起下佢底:

D,佢啲 cert 同個 MBA 呃返嚟架?
包青天上司見魔術師開始做到燥底,有一晚便借啲易等埋魔術師放工請食晚飯。魔術師當然唔客氣,更在席間話自己「唔知點解要做得咁辛苦」...結果,包青天上司就有開 headcount 之說了!
哈哈!

45 則留言:

  1. 你個故事令我唸起我做公仔,呀唔係,係打工仔時,啲自己攞lay賤嘅嘢!
    我係電腦白痴嚟㗎嘛!每次要學用新嘢時,譬如 MPF 出,電腦果邊整咗個系統出嚟畀我哋 (admin) 用,我有個自製 ring binder manual 寫低點用。D 嘢學一次,問一次就唔使再煩人。
    咁成個 admin department 都單細胞㗎嘛!當然都係電腦白痴啦!有一個兩個嚟問我點用,我就掟個 manual 畀佢哋,然後本嘢就變成為個 department 嘅 manual 咁,啲同事識自動去攞。咁就唔使阻住我做嘢嘞!
    咁樣嘅工作態度就係攞lay賤,因為乜鬼狗屎垃圾奇難雜症都會搵我。佢哋就慳番唔使唸。
    明知自己有咩問題就唸下方法解決佢啦!譬如買本 Excel for Dummies 睇下啦!可能 MBA 課程無教?

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果啲人識用腦諗, 坊間就唔會有咁多即食嘅書啦.

      刪除
    2. //咁樣嘅工作態度就係攞lay賤,因為乜鬼狗屎垃圾奇難雜症都會搵我。佢哋就慳番唔使唸。

      我公司都有好多呢啲女人!!

      //如果啲人識用腦諗, 坊間就唔會有咁多即食嘅書啦.

      我唔係好明佢地平時點用腦的.

      刪除
  2. 魔兄,處事能力,與學歷跟年齡查實真係關係不大。可以加首汪峰的存在做配樂:
    多少人走著卻困在原地
    多少人活著卻如同死去
    ...
    問到最尾,再問一下包青天:大番薯叔叔乜都做唔到,
    他該如何存在...

    回覆刪除
    回覆
    1. 因你而存在....若有天要被分開,我遠山也踏破....哈哈...哈哈....

      刪除
    2. 有小蠻腰睇會晤會好聽啲(而家好似肥咗dd)

      https://www.youtube.com/watch?v=ugoahv2Oe8k

      刪除
    3. //大番薯叔叔乜都做唔到,他該如何存在...

      佢都只係僱傭兵, 大不了年底唔續約啫.

      //處事能力,與學歷跟年齡查實真係關係不大。

      今日我先俾大番薯激親: users 話我地整錯咗個 date field, 唔應該係 date1, 要改成 date2, 唔改好唔使旨意佢 approve. 大番薯以 reported speech 寫返 email 俾我, 好似想我去改個 system field 咁.

      我問返佢: 乜個 system 有呢個 date field 嘅咩?
      大番薯: 我覺得個 system 有.
      我: 個system 有幾個 date field,不過無一個field 個 field name 係同呢位 user 講嘅 field name.
      大番薯: 我唔會 challenge 個 user...
      我: 我就算當呢度幾個 date field 之中, 有一個係呢位 user 講嘅 field; 但呢度咁多個 field, 無一個個 value 係 date1, 咁你想點改法.
      大番薯: 我唔會 challenge 個 user...
      我: 咁即係人地講乜, 你就應承做乜?
      大番薯: 你咁樣 challenge 我, 我無嘢好講喇.
      我: 我就係要你無嘢好講. 我唔係叫你 challenge 個 user, 係暸解下佢講嘅嘢有無理解錯啫. 你唔係人地講乜人信乜呀嘛?

      //有小蠻腰睇會晤會好聽啲

      我呢排鍾意聽小背心多啲...
      https://www.youtube.com/watch?v=axJxPITWspA

      刪除
  3. //班洋腸膠層又最鍾意係問數字,究竟有幾多條 backlog,各項分類又有幾多,仲要問到去個位數。雖然魔術師對於呢類賴係認真但十分無聊的問題不以為然
    用呢啲濕碎野嚟證明自己嘅存在價值,或為了有事時用枝枝節節保護自己。米帝公墓員最勁呢啲嘢,仲要年年無啦啦轉花款。

    //點知大番薯叔叔的回應就更特別:「我諗我唔識做呢啲 Excel 嘢,不如你搵過第二個做喇!」
    「搵過第二個做,咁不如聽日你唔使再返工喇。」

    //D,佢啲 cert 同個 MBA 呃返嚟架?
    國力書院X菲律賓大學 XD

    //而更攞命的是,咖哩廠仔成日做漏嘢不特止,
    可唔可以趁機會同米婆膠層反應吓呢。如果洋腸膠層咁懶喺要細節認真就快啲炒班咖喱腸喇。

    //如果開個 headcount,請個助手幫你做 data analysis,你有無介紹?
    其實如果聽教聽話,有個助手/奴隸做啲手板眼見低端嘢都好嘅。XD

    //包青天上司見魔術師開始做到燥底,有一晚便借啲易等埋魔術師放工請食晚飯。
    哈哈咁浪漫吖 XD

    回覆刪除
    回覆
    1. //用呢啲濕碎野嚟證明自己嘅存在價值,或為了有事時用枝枝節節保護自己。米帝公墓員最勁呢啲嘢

      直程係喇! 啲後生同事好似 chi lam 咁咪容易被佢地嚇倒囉, 得我會問下班米腸問到咁細節有乜point.

      //「搵過第二個做,咁不如聽日你唔使再返工喇。」

      「不如搵過第二個出埋你份糧喇!」

      //可唔可以趁機會同米婆膠層反應吓呢。

      米腸都幾鍾意班咖哩腸仔的...可能夠乖, 同聲同氣.

      //有個助手/奴隸做啲手板眼見低端嘢都好嘅。XD

      秘書不死.

      刪除
    2. //可能夠乖, 同聲同氣
      以我有限度觀察,米腸咖喱腸之間通常有啲好微妙嘅關喺,可能統治時間長,揣摩慣咗。咖喱腸對非米腸好多時會擺唔同嘴臉。有幾次真喺想當場諷刺吓。

      刪除
    3. //可能統治時間長,揣摩慣咗。

      我城對前事頭婆都有特殊感情. 咖哩腸睇波時會唔會撐米隊,噓自己國家隊?

      //有幾次真喺想當場諷刺吓。

      最難頂係啲駐咖哩國的米婆, 對得班當地低端咖哩多, 以為自己係山寨王, 頤氣指使, 嗰種態度真係好難頂.

      刪除
    4. 邊隊贏就撐邊個XD。其實我唔清楚,因為咖哩同米隊通常只會係板球上對壘,咁X悶咁X慢,貼錢俾我都唔睇喇。
      同米婆講仲有六個月就米爆喇倒不如真係長駐咖哩國算吧喇。XD

      刪除
    5. //同米婆講仲有六個月就米爆喇倒不如真係長駐咖哩國算吧喇。XD

      咁又係呀!米爆依家好似無進展咁...其實都預咗,工作經驗話俾我知,最能 drive 嘢成功的,都是我城民族(狹義一點說,就係我城的離地精英)。

      刪除
  4. 呢個大番薯叔叔真經典,我以前都成日遇過呢種人,足證廢人不止有廢青,仲有廢中、廢老...

    回覆刪除
  5. 做野的心態同好學其實同年紀係0 CORRELATION

    一係教仔咁教, 一係自己食埋佢
    教仔仲有機會佢學到左感激你幫你做野, 自己食埋佢就永不見天日

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以我一向以最 proactive 的態度工作,再依照對方的回應,逐步扣減自己的value added.

      刪除
  6. 如果魔兄 expect 一街都係標少,呢個想法都幾離地下。要做精英,你就要有能人所不能既能力,包括不要期望自己做錯時會有人體諒。唔想勞氣,只要融入大眾,做個大眾級的半廢人呃飯食份子就好。

    否定大眾,指罵他們都是垃圾容易,認識和善用大眾,知易行難。

    回覆刪除
    回覆
    1. //要做精英,你就要有能人所不能既能力,包括不要期望自己做錯時會有人體諒。

      我不是「要求」廠仔體諒。Minor mistake 只是幾個 copy and paste 的 typo,但畢竟是我自己忙中有錯,無法抵賴;而我之所以「忙」,有部份就係因為「唔聲唔聲」咁幫呢班捉我錯處的人改正他們更嚴重的錯誤。依照你的所謂「同理心」,「易地而處」思維,我 work as a team, watch their back;as a reciporcal, 他們是不是也應該可以幫我順手更正過來?

      //如果魔兄 expect 一街都係標少,呢個想法都幾離地下。
      //唔想勞氣,只要融入大眾,做個大眾級的半廢人呃飯食份子就好。

      你的意思是,「精英要有同理心,認識和善用大眾;而大眾級的半廢人就可以命令精英做到自己的要求」?所以777做不到閣下的要求就要「指罵」她?那你是不是一個「呃飯食的大眾級半廢人」?

      //做個大眾級的半廢人呃飯食份子就好。

      民眾所喜歡的並非自主性的思考及隨之產生的責任,而是命令,服從及責任免除。魯道夫的登場,就是一大歷史見證。在民主政治中,該為政弊負責的是選擇不合格的從政者當政的民眾本身;專制政治則不然,民眾不願自我反省,而喜歡輕鬆且不需負任何責任地大肆抨擊為政者。
      - 《銀河英雄傳說》黎明篇 序章 銀河系史概略

      刪除
    2. //他們是不是也應該可以幫我順手更正過來
      魔兄,小弟唔係你既同事,所我既同埋心/易地而處既思維是無法幫倒你,最多只能勸下你接受通街都係廢人巨嬰既現實。

      //777做不到閣下的要求就要「指罵」她?
      小弟回覆是希望比個 insight 你,而不是在此繼續討論777功過。另外,也不要太少看"呃飯食的大眾級半廢人",需知世上還有更多"完全呃飯食高等廢人"。

      刪除
    3. 我建議魔兄最好進化到manipulate半廢人呃飯食份子,美帝一直對此到深有研究,近來最好的例子就是競選期間的侵侵。

      manipulate,用投資角度講,就是見到泡沫起時,同群眾唔只玩埋一份,而係玩得更癲更投入;但到見到泡沫就爆時,自己靜雞雞走人...當然泡沫爆破後,自己仲要扮週身蟹貨,一齊哭股喪...

      當然這需要極高演技,坦白講我同魔兄都不是天生好此道者...但就算做唔到呢個地步,又何須融入廢人一齊爛落去?

      刪除
    4. //小弟唔係你既同事,所我既同埋心/易地而處既思維是無法幫倒你,最多只能勸下你接受通街都係廢人巨嬰既現實。

      咁點解你又接受唔到777無權放風後假呢個現實呢?咁點解你又接受唔到返唔返到工,係要打工仔自己同老細傾呢個現實呢?

      //也不要太少看"呃飯食的大眾級半廢人",需知世上還有更多"完全呃飯食高等廢人"。

      what's your implication?

      //這需要極高演技,坦白講我同魔兄都不是天生好此道者...但就算做唔到呢個地步,又何須融入廢人一齊爛落去?

      今次真係學關二哥話齌, 「不與老卒為伍」了!

      刪除
    5. 因為廢人巨嬰是奴隸,是受保護動物,奴隸主有義務對奴隸、和奴隸之間要有「同理心」,相反奴隸主就是天生道德低地不需被理解。而777雖然是打工,但她是高級奴隸,而且「應然」有管制奴隸主的權力,所以也屬不用被理解之列。

      刪除
    6. 有啲人有好奇怪嘅諗法,就曾經被欺負過就忽然終身有特權,以被欺壓嘅身份爭取過多或無關係嘅權益。又或是被欺壓過嘅人講嘅一定係合理。所以,一個二個有事無事爭住做受害人攞著數。

      刪除
    7. //777雖然是打工,但她是高級奴隸

      標少, C嬸, 魔術師, 摩摩, ec, CDROM, OldBJ, Freelancer, 一眾匿名等等, 自部都係離地的高級奴隸, 對基層無同理心, 不肯施壓要求777打破常規,果斷宣佈放後假. 至於法律問題, 到時有人叉能廚先算(反正我城沒有集體訴訟的).

      //被欺壓嘅身份爭取過多或無關係嘅權益。又或是被欺壓過嘅人講嘅一定係合理。

      以身份(被欺壓者)來令自己處於道德高地, 進而合理化自己的言論, 其中技巧等同於「人身攻勢」.

      刪除
  7. 自己離題就話人離地。
    自己管理唔到自己就叫(其實係鬧、麻怨)人有同理心遷就佢。
    惡人先告狀,就係hea著生存之道。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗樓上意思係咖哩廠仔作為大眾,咁ge工作態度一啲問題都冇,而魔兄作為精英,一方面自己要做到零錯誤,一方面「大眾」出錯時就唔應該「指罵」「否定」,要「認識」「善用」佢地,否則你就不如唔好做精英,融入「大眾」啦

      刪除
    2. //一方面「大眾」出錯時就唔應該「指罵」「否定」

      查實我並無指罵、否定、或埋怨什麼人。畢竟做好人是我的「核心價值」,有些微錯誤俾人捉,亦無辦法怨人;不過班廠仔咁做法,只係叫我唔好主動幫佢地而已。

      //自己管理唔到自己就叫(其實係鬧、麻怨)人有同理心遷就佢。

      上面已答了宅宅BB。

      刪除
  8. 魔兄,D用pat pat 打招呼既囡囡能否令你起勁一點?
    你嗰邊好似幾易做到average 以上咁,打算apply 吓先。

    回覆刪除
    回覆
    1. 起莖到一點, 真係要對住後生女先得

      亞力士

      刪除
    2. Pat pat 打招呼囡囡好似已經走咗鳥…

      刪除
    3. //你嗰邊好似幾易做到average 以上咁,打算apply 吓先。

      睇下你做咩嘢部門啫. 呢啲嘢不宜公開講.

      //起莖到一點, 真係要對住後生女先得
      //Pat pat 打招呼囡囡好似已經走咗鳥…

      啲偽ABC走哂了.

      刪除
  9. 幫左人之後, 仲要俾人招積咁話幫佢做d 野有錯, 係我就下次唔幫佢了, 佢咁叻叫佢自己做返啦.
    魔兄係唔係有責任幫咖哩仔? 如果佢地有錯, 不如就大概咁同佢地講邊度錯左, 要佢地自己改; 甚至只話佢d 野錯左, 要佢地自己搵錯處? 唔知係未留係本土的咖哩仔都係無咁叻, 但係美國多公司係咖哩仔做高層.

    至於大番薯叔叔, 不如你教佢做好個報表吧; 今次你就咁由得佢, 咁下次佢都會用相同理由; 就算最後唔駛佢做這件事, 都唔可以太容易俾佢推搪過去.

    桑梓

    回覆刪除
    回覆
    1. //佢咁叻叫佢自己做返啦.

      所以我係行扣分制: 最初我對你係100分, always step an extra mile;但如果你唔領情仲要串串貢, 分數就會不斷被扣減, 真至我同你公事公辦, no more no less 為止.

      //魔兄係唔係有責任幫咖哩仔? 如果佢地有錯, 不如就大概咁同佢地講邊度錯左, 要佢地自己改; 甚至只話佢d 野錯左, 要佢地自己搵錯處?

      我無責任幫佢地改架!不過佢地錯嘅嘢由好嚴重到好瑣碎都有,電郵來往又煩,開 tele conf 口up up 佢地又當耳邊風(結果又要寫 minute 乜乜七七 煩到死), 所以包青天上司都主張自己做到的都做埋俾班咖哩仔, 否則件事會極無效率.

      //至於大番薯叔叔, 不如你教佢做好個報表吧

      今次教曉佢做excel, 下次又會問 user 問題點答, 基本上佢只係一個 reporter: report 個問題俾我跟.

      刪除
  10. Hi 魔術師! Based on 你同事LinkedIn 嗰幾個academic titles,我好似google 到佢出嚟XD 睇完個bio 忍唔住笑咗好幾秒。

    Nice weekend :)


    Cheers,
    William

    回覆刪除
  11. 我只想到一個詞形容大番薯:paper-pusher。

    回覆刪除
  12. 我只係user 呢句係用來保命的!!!

    話時話excel太多formula好慢,如果excel都做到,不如趁file size細細哋用access好少少。

    回覆刪除
    回覆
    1. //我只係user 呢句係用來保命的!!!

      我地個 team,對住 IT 要做project management 同埋 data analysis;對住 user 要做 communication, education, 同埋 training. 如果大番薯叔叔只係 user,咁請佢返嚟做乜?添煩涊亂乎?咁即係話一係包青天上司請錯人,一係就係大番薯叔叔的資歷名不乎實囉!

      //不如趁file size細細哋用access好少少。

      最弊 Access 唔使一般同事都申請到的 application 呢!

      刪除
    2. //大番薯叔叔的資歷名不乎實//
      都係嗰啲啦!有10分能力都唔保證佢會出盡10分力做嘢!

      刪除
    3. //有10分能力都唔保證佢會出盡10分力做嘢!

      咁就打死無怨,唔好怪我D佢了.

      刪除