2018年9月6日 星期四

刺秦靠爺幹

最近工作忙碌,晚上返家後甚為疲乏(都唔知為乜,明明係賺錢買花戴),腦便秘之下搜索枯腸都未找到寫 blog 的題目...好彩,魔術師FB加咗C嬸做 friend,今次又見到佢開心些牙喇!
#2081 勇气 | 罗胖60秒:什么样的勇气是假的?
2018-09-01 罗振宇 · 勇气
1. 话说战国的时候有一桩悬案。荆轲刺秦王的时候,需要带一个助手。找来找去,找到了燕国的秦舞阳。
为啥找他呢?因为据说他12岁当街杀人,满街的人都不敢看他一眼,你想,这是多大的杀气?
2. 可是,等到荆轲带着秦舞阳见到秦王的时候,秦舞阳“色变振恐”,吓尿裤子了。奇怪,原来挺有勇气的一个人,怎么事到临头就怂了呢?
司马迁很有意思,他在《史记》的另外一个地方留了个线索。
3. 原来秦舞阳是燕国大将秦开的孙子,这就好解释了。他12岁当街杀人,是因为他家有权势,不是因为他有勇气。
4. 等到他见到秦王,这个全天下最有权势的人的时候,才知道别人的权势是真的,自己的勇气是假的,这就吓尿了呗。
你看,一个人因为什么欺负人,就一定会被什么欺负。
魔術師一向不會道聽塗說,雖知都熟知秦舞陽呢條「燕獨」有青,但其生平 details 卻未有留意。見有此趣文,便馬上查找一下真相:
《史記》 卷八十六 刺客列傳 第二十六「燕國有勇士秦舞陽,年十三,殺人,人不敢忤視。乃令秦舞陽為副。」
「荊軻奉樊於期頭函,而秦舞陽奉地圖柙,以次進。至陛,秦舞陽色變振恐,群臣怪之。荊軻顧笑舞陽,前謝曰:『北蕃蠻夷之鄙人,未嘗見天子,故振慴。願大王少假借之,使得畢使於前。』」
看這秦有青仲衰過痴瘋仔,痴瘋仔等人見到大總統都未曾腳仔軟;你秦有青十三歲便殺過人,應該威過倚天梁,點知真係出來行卻是令一回事,實在是不知所謂。
睇返前文係唔係真係因為秦有青家有權勢,所以當街殺人,途人望都唔敢望呢?抑或只係支那豬自古以來的小農DNA發作,途人怕秦有青好似今人咁扮墥車藉機敲詐勒索,所以都係唔有明哲保身算呢?
《史記》 卷一百一十 匈奴列傳 第五十「其後燕有賢將秦開,為質於胡,胡甚信之。歸而襲破走東胡,東胡卻千餘里。與荊軻刺秦王秦舞陽者,開之孫也。」
睇書就只係話秦有青阿爺秦開係燕國賢將,好可能在都城裡都叫有錢有面,至於有無靠爺幹可以當街蝦蝦霸霸偽勇武就不得而知了。查實當街殺人,古時真係當食生菜,魯智深三拳打死鎮關西都係咁喇!太子丹以為秦有青可以幫得上手,論用人之能,實在比專門收埋專諸要離呢類真勇武刺客的伍子胥差得遠了。
講起伍子胥,佢係歷史上少數能夠以剌客幫助主人奪權的人物,巷蜀有青應該多讀史書跟先賢學習才對。不過,又睇返,點解荊軻比專諸要離出名呢?主要係因為荊軻係雞蛋撼石牆,夠哂浪漫,所以能夠名留青史(同基層可以大條道理拆條人地的高而富球場,又批鬥大學收IB學生一樣);相反專諸要離係成功刺殺了目標人物,但到現在,又有幾多人知道「魚腸劍」、「壯士斷臂」背後的主角呢?

8 則留言:

  1. 呢個孽而完係咁捉住個比例唔肯放
    https://www.facebook.com/LinePost.hk/videos/2508698089142072/
    越來越痴。比例越來越多就只能得一個原因,就一定係 IB 有問題,唔可以係 DSE 有問題嘅。
    兩個唔同課程比分梗係有啲唔同㗎啦,可以 adjust 致對等㗎嘛!非聯招個比例越來越大就一定係偏袒非聯招生?
    最重要係有咩誘因要咁做先?點解要特登收個蠢嘅唔收個勁嘅先?
    https://blog.stheadline.com/article/detail/936704
    呢個儍佬話係因為 //愈收得多聯招生平均分數愈低//
    咁其實咪仲證明 DSE 班學生唔掂囉?咁所以咪要揀掂嗰啲非聯招囉!咁究竟有咩問題?
    唔係我理解力有問題?
    既然係咁不公,保留喺某個細嘅比例都係不公㗎!佢啲提議同佢啲諗法一樣咁痴線。
    所以我結論係成班都痴線嘅!XD XD

    回覆刪除
    回覆
    1. //就一定係 IB 有問題

      有人話, IB 係全球拉curve,但洋腸洋妞們都係佛系考生,唔似傷民學生咁緊張成績,故此我城學生比較容易名列前茅, IB 成縯通常會較好.

      //最重要係有咩誘因要咁做先?點解要特登收個蠢嘅唔收個勁嘅先?

      子曰:「有教無類」.只要學位足夠, 醒嘅教, 蠢嘅都教; 但如果學額唔夠的話...

      //咁其實咪仲證明 DSE 班學生唔掂囉?

      收生不是求分數 XD

      //既然係咁不公,保留喺某個細嘅比例都係不公㗎!

      不如開間淨笨土大學仲好喇!

      刪除
    2. //有人話, IB 係全球拉curve,但洋腸洋妞們都係佛系考生,唔似傷民學生咁緊張成績,故此我城學生比較容易名列前茅, IB 成縯通常會較好.//
      全球拉 curve 就陰謀左啲啦!但係香港學生會揀 IB 都應該有返咁上下信心就真嘅!起碼英文點先啦!一係就準備海外升大學。
      高分嘅 IB 生讀 DSE 會唔會都一樣攞到好成績呢?呢個就冇辦法觀察平行宇宙嘅!不過可以點算一下往年同今年由直資學校或者名校入大學嘅比例係咪相約,係嘅話即係呢班夠資格嘅考生只係多人咗揀 IB 讀啫!要阻住下面向上浮嘅情況係一樣嘅。

      刪除
    3. //但係香港學生會揀 IB 都應該有返咁上下信心就真嘅!

      呢個係 main point.

      就等於我中五時想報9科(當時最多考9科), 老師都唔「建議」,想我考返學校最基本的7科(中英數 AMaths, phy, chem, bio)。所以現在有能力的DSE學生無得考IB, 其實只係制度使然.

      刪除
  2. 香港有青喺口水軍、磚頭兵。刺殺?刺身就成日食。

    回覆刪除
    回覆
    1. //刺身就成日食。

      班友長崎良美,你估真係成日有得食刺身咩?

      刪除
  3. 香港有青只有隨波逐流,跟隨垃圾傳霉起舞的勇氣,搞一些為反抗而反抗的鬥爭,還脆辯什麼犯事不應付出代價,這樣的勇氣是哪門子的勇氣?真的有勇氣的話,試試過深圳河示威去吧?

    回覆刪除
    回覆
    1. //真的有勇氣的話,試試過深圳河示威去吧?

      有青設計對白:「做乜要過河抗議?鄰國的事,關我L事!」

      刪除