2019年1月5日 星期六

無障礙富貴安老屋

哇!預算退休,原來除咗要預定現金流使費,仲要有一筆開支係搞裝潢,仲要後加定期保養,住得10年左右慢下手又要再裝過...雖然話婆婆在十四年前在沙士期間以700幾萬一手買入,依家市值2000幾萬,但卻不能產生現金流,如果年金加埋逆按揭都唔夠日常使費,咁就不如以租養租,租住房協長者服務式住宅好過了(36:13—47:30)!
樓盤傳真 2018/12/15 2018/12/15 23:27

買家轉買為租,業主轉售為租,始終拉扯租金向下跌,重貨區有啟德、將軍澳、荃灣西,近日均有劈租、鬥快搶租客情況,今次租金走勢,是否一如以往數次跌市般,跟足樓價跌幅?另觀塘大盤凱匯低價開盤,引出大批購買力,信置加價加推,是否帶動樓市止跌?
一千萬元、三房、九龍區,三大換樓盤要求,在目前市況下選擇範圍闊得多,今集到鑽石山站上蓋星河明居參觀一個三房一套最大戶型,分析下中高價樓走勢。
將軍澳南壓軸入伙盤 MONTEREY 入伙,平均租值較同期交樓的藍塘傲及海翩匯高出 8-11%,驗樓得分又怎分高下?
七十歲的單身女戶主,裝修家居希望加入無障礙設施,以助居家安老,設計師指單位是開拓銀髮市場的頭炮項目。
七十歲的婆婆同工人姐姐一齊住,本身行得走得,但都要預咗會有坐輪椅的一日,所以就要設計C預先整定啲無障礙設施了!畢竟戶主年邁,將來回頭再幫襯的機會不大,設計C當然要斬得就斬:

雍慧閣係單幢式物業,全屋873呎,三房一套加工人房,兩個人住,非常鬆動(左上)。設計C雖則話大搞無障礙設計,但防盜鏈和門鎖都係在正常高度,防盜眼亦唔係用「潛望鏡」模式,無話刻意遷就萬一戶主要坐輪椅時的需要,睇怕開門應門呢啲粗重嘢都係預咗由工人姐姐代辦(右上)。但睇真啲,除咗廚房門無端端改成玻璃設計之外,廚櫃底仲有伸縮板俾工人姐姐墊高一級站立,睇怕工人姐姐身材甚矮,咁大門防盜眼對佢來說又會唔會太高呢(右上、左下,右下)?

入到屋內,設計C開始顧及戶主將來有坐輪椅的需要,故此全屋地板都以耐磨防刮花的物料鋪成(左上)。客廳露台和落地玻璃採光度十足,不過遇着打風落雨,執拾戶外傢俱的工作又要落在工人姐姐的身上(右上)。設計C又用戶外木將露台地板墊高,跟客廳地面對齊,方便日後輪椅出入(左下)。盆栽後面懶細心咁鋪上透板,給戶主在外哂太陽唔使俾風吹親(右下)。

戶主對工人姐姐十分之好,唔使工人訓廚房內的工人房,反而俾間客房佢訓,不過設計C就將工人房變咗用趟門,兼拆埋連接書房(或客房)的牆,縮細咗工人房用來偷位造櫃(左上、右上)。成條走廊都係無門框,方便未坐輪椅的戶主將來以輪椅出入;兼且上下格櫃之間設有凹坑,以供戶主扶手;燈掣仲故意裝低啲,都係預咗戶主將來坐輪椅用,夠哂 robust(左中、右中)。之但係,咁多隱藏門,戶主一旦按錯位置,會唔會失重心PK嘅呢(左下)?戶主不時會有朋友上來探望暫住,設計C又在書房中造個反床,出奇地仲有個摺合式床頭板,叫做有少少靠山,算是比較用心之作(右下):

設計C在書房/客房跟走廊設有第一道趟門(記者妹身處位置)作分隔,閂埋便可以書房/客房「心理上」納入主人睡房空間(左上);如有客人留宿,戶主又可關上第二道趟門,跟書房/客房分隔,確保私隱(右上)。女戶主有啲料到,除咗主人睡房可三邊落床之外,仲擺有大型紫水間洞吸納財氣;加上老伴照片伴在窗台,俾太陽哂住背脊...(左上)。主人睡床還設有電動床頭板,十足十將加護病房搬入屋一樣(右下):

最後,設計C將浴缸改企缸,唔使老人家跨來跨去咁危險,再將馬桶方向改側,擴闊通道,省回來的空間又可以用來造櫃(左上)。企缸門採用雙摺門設計,可供輪椅出入,十分新穎(右上)。企缸內設有摺椅,老人家坐係度沖涼都得,花洒都故意裝矮啲,方便坐係度用(左下、右下)...不過,由於節目無影客次,就唔知客次的潔具會唔會回復正常高度,以供工人姐姐及留宿的客人使用呢?
***
伸延閱讀:
香港房屋協會:「長者安居樂」住屋計劃
香港房屋協會:雋悦

2 則留言:

  1. 淘宝有大把防盜眼,背後是個五至七吋螢光幕,甚至可以接駁Wi-Fi。這個設計師,似乎喺科技盲。嘻嘻!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能設計C都同某些網友一樣, 覺得用電子嘢唔穩陣.

      刪除