2019年1月15日 星期二

你既無心我便休

話說客席主持摩摩在《歷任上司評》中留言,提及其奇葩上司R。由於資料大過豐富,魔術師僅以時序重新整理如下:
2015年7月:摩摩入職。面試官為美帝上司A及A的上司R。R經摩摩查證,出身是 sales,並無 technical background(1)。
2015年9—10月:兩至三個月來,摩摩跟A通常都有交流,但R卻是在公司直行直過,(扮)睇摩摩唔到,就算偶有同其他同事吹人,亦不會「預埋摩摩」。其間R見到摩摩上甜(大誤)與工作無關的網站,並怒斥了一頓(2)。
2015年10月: R指派摩摩做某項工作,但就叫蝗廠的蝗下屬J監視摩摩進度,借啲易搵位入 lead 住摩摩(3)。
2015年10—12月:R指派的工作遇上阻滯,摩摩承受來自J的壓力;但來自R的壓力卻不大(4)。同期,摩摩與上司A一同 sell 某個 proposal 俾R,結果俾R D到X忽開花;但摩摩事後細想,卻找不到任何 quantitative 的 comment(5)。
2016年初:上司A下台,R變成摩摩的明文上的直屬上司,但對摩摩的態度卻是一貫的「冷處理」;而J則依然是不成文地高摩摩半級的存在。有乜依郁,摩摩第一個就要匯報俾J聽。
2016年1月 - 2017年12月:雖然 project 係出自摩摩的手筆,但上司R就唔帶埋摩摩去做 present,反而會帶同是巷漂的心腹手下F上陣(6)。F亦疑似是奉命監視摩摩的工作表現,但由於資歷與職級都跟摩摩相差太遠,故被摩摩賞了一記臭臉(7)。上司R亦刻意唔同摩摩溝通,只係跟摩摩身邊的戰友H聯絡(8)。雖然如此,但摩摩仍能跟公司內其他同事相處融恰。
2017年底 - 2018年初:上司R與再上司D在公司內權鬥敗陣,要另開新部門,並將摩摩「過戶」,其時上司R方有較多機會跟摩摩溝通(9)。
2017年下半年—2018年4月:project X 同 project Y 都由舊部門過渡至新部分。根據緩急先後,摩摩全力先做 project X,亦得到上司R和半上司J的允許;但在某次 presentation 中,上司R忽然發難,謂理應做 Y,並追問 project Y 之進度(10)。
2018年4月—8月:J本來要求摩摩以 agile 模式匯報 project Y 之進展,並謂不成功便成仁;但最後 project Y 根本是無人理,亦已被 plan B 取代。期間上司R與半上司J多次明示暗示摩摩係「最無價值球員」(Least Valuable Player, LVP),意味着可以自由轉會...(11)
2018年12月:Project Y 由新人L接手(12)。
***
魔術師分析如下:
1. 問題是主考官是誰?由於R不是 technical 人,有理由相信主考官是上司A,亦只有A才有能力分辨摩摩的技能是否適用。很可能再上司R是來「監視面試過程」,由於此人是sales oriented,理應看不順眼 technical guru,在面試時已經對摩摩印象唔好,甚至乎一早就想趕走A。同時面試時亦礙於主考官是A,所以便將計就計,「empower」咗A先,容後再整治摩摩。
2. 此乃一痛腳位。一旦被R有藉口「自我感覺良好」,認為自已「料事如神」、「我無睇錯人」,無論幾細微嘅錯都只會 reinforce R 對摩摩的 bias。
3. 因為R唔想「管理」摩摩(魔術師自己也曾跟妹頭說過自己是「unmanagable」(即是桀驁不馴)的,要魔術師做嘢就要俾空間自行發揮),所以便叫較為「聽話」的J代勞,將「直屬上司」嘅責任外判開去。
4. 當然喇!J現在的責任就是要「管理」摩摩,R當然樂得「不在其位,不謀其政」。
5. 基本上只係一個藉口。無論A及摩摩的 presentation 如何完美,R都可以用「(主觀地)唔鍾意」而 refute 之。
6. 可能R是 sales,個 present 一定唔會帶個不受自己信任的 tech guy(摩摩),以免佢講錯嘢自己都唔識得兜,倒不如帶個經驗淺,聽聽話話的「秦舞陽」去仲好。
7. 「打狗要看主人臉」,摩摩D9個監軍太監,肯定又係惹怒了R的導火綫了。
8. 「專登同你隔離嗰個傾計,但係就唔同你傾計」成40歲人都仲玩呢種小學雞遊戲,未免太過失身份;但在職場上出現,其實當事人都應該心知肚明,應當早日求去了。或者更早的跡象就是「經常一開頭稍稍唔到題,就會被佢搶白一輪然後打發我走」,其實已經預示咗無運行,無謂在呢間公司浪費生命也。
9. 因為權鬥敗陣,R與D要開新部門,headcount 為重,所以才會「跪地餼摩摩」罷?有多一個人頭,總好過留返佢係舊部門「自生自滅」呢。講得唔好聽,這就是摩摩對R而言,最後的「剩餘價值」了。
10. 有無R和J白紙黑字的 email,話做X才是 priority?既然已接近決裂階段,倒不如直接(平和地)話「做X先」,係「你地批准嘅」、「如果話要做Y,可以再 prioritise,但此時此刻咁講法我真係好震驚」(777腔)...
11. 其實R和J一早就知project Y 已被 plan B 取代,只係「俾啲嘢摩摩做」,到「真係證明唔到 project Y 有存在價值」的時候,就係藉口同摩摩 part company 咯。
12. 至於要L接手,其實就係想藉此整死 project Y,證明「換埋看守領隊」,隊波依然係唔掂(話之你個看守領隊其實只係青年軍),來給個藉口 plan B 正名。畢竟R和D剛在權鬥中敗陣未幾,元氣未復,新部門的 budget 也有限,所以公司方向如果係要搞 plan B 的話,正好就找個機會篤死 project Y 的搞手,以證明自己的「存在價值」(做廠都做到咁多辨公室政治攻心計,呢間公司都可以休矣)。
***
《書劍恩仇錄》中,金笛秀才余魚同愛上了人妻駱冰,但自忖人家夫妻情深,自己人才武功卻又不及其型仔老公四當家奔雷手文泰來,見了破廟中有「你既無心我便休」,便把心一橫,走去出家做和尚。不過,總是會有慧眼識痴漢(誤),千金小姐跟毀了容的金笛秀才不離不棄,結果余魚同還是「姣婆守唔到寡」,還俗娶老婆去了。
在職場中,有時都要知所進退,「你既無心我便休」,與上司關係不能搞得太僵,以免將來為 reference check 埋下伏線。以魔術師自己為例子,搞得最唔開心的就係同上司S鬧交,在魔術師轉 team 予妹頭後,S曾經寫評語話魔術師「唔尊敬上司」,但就被妹頭 refute 了:「我唔覺你唔專敬我吖!」。所以話,如果唔想 internal transfer,頂唔順既不如裸辭,休息一下(學余魚同咁出家做和尚),之後再出發,可能仲好。
最後,點一首歌給摩摩,就此作結。

***
伸延閱讀:
歷任上司評

40 則留言:

  1. 哈哈,竟然小弟個經歷做埋專題!XD

    魔兄撰文資料有啲誤,部份係我表達不清做成誤解,部份係今(昨?)午老臣子講故後恍然大悟;但部份deduced result都頗接近我認識全局後、自己串連的推測。

    早上再寫~

    回覆刪除
    回覆
    1. 尋日下午由另一個工程部老臣得到以下信息(部份為我本身已知,部份為新信息,部份為老臣主觀意見,但老臣開講時周圍都係人,佢亦唔怕被人聽到,似乎預咗聽到既人會認同)

      - D(楓葉expat、娶咗蝗妻)同R在舊公司(電池業務)已是從屬關係,關係緊密,R私底下會向人稱D為“老竇”。R為D從舊公司招攬過來,早我一年(14年7月)入職,比A遲兩年
      - D同R在現公司風評欠佳,經常被人話技術上無料扮四條;R就此處不贅,D為PhD出身,專題為電池化學,但在電池實際的電氣應用上亦屬半桶水
      - 老臣話D同R即使已另起爐灶,而家仍“好難捱”,但佢兩個咁有名,老臣直到尋日先知有我呢個傷巷下屬存在
      - 本來非專科做管理並無不可,但D同R似乎好唔信人,以前D在現公司同電池專家W(傷民)如膠似漆,但突然反面炒咗W(PS:我16年時收過宣布W突然離職的email,而W現在已返閹回來)
      - 老臣同R舊公司有業務上來往,試過撞到R返舊公司打躉。而聞說R由舊公司時鬧人已經鬧得好勁,經常粗口相向;但有啲訝異R好少鬧小弟。

      而先腦補一下:

      - 雖然巷資來講,公司在蝗廠算好重視蝗民,很多蝗民高昇管理層;但總壇始終在巷office,只有持HKID者(傷民、expat、少數巷漂)才能真正昇為“好高高層”;而就算未有高升,但能在兩地行走,才有機會建立更多connection
      - 公司產品主要由兩part功能組成:1)電池+充電器,以下簡稱b 2)不能透露(否則大家就九成估到邊間公司),姑且稱為n。小弟就主要負責n部份

      將以上新增資訊同所有觀察串聯起來:

      - (重點)疑因本身技術背景欠佳,又不敢放手用人,R甚為忌憚持HKID的資深技術人員,因為可以在總壇曝光而又難以控制
      - J以前在深圳Nasdaq上市的某美帝大公司做技術工作,英文良好,但其background與b及n皆無關;加上其蝗民身份,R可無顧慮地用J為“白手套技術管理”
      - 除了小弟外,A亦是技術出身,可能亦因此R屢屢隔空向A下屬發號司令、以圖將A邊緣化(PS:A一直無離職,現仍留在舊部,只是之前被R削權,部份原職能由R直接負責)
      - 小弟及F皆是A所聘用,但F為14年我城畢業、未取得三粒星的巷漂,加上其性格(下文再述),是R較易控制的典型
      - R並無參與決定聘用小弟,而小弟亦屬R忌憚之典型;但R覺得小弟都有啲本領可以為己所用,所以在A坐歪後能姑且被留下,但必須對呢條友冷處理,貶低其重要性之餘、更要減低其在總壇的知名度
      - 因為怕講多錯多,所以R盡量避免與小弟面談;而“搶白一輪再將小弟打發”,似乎是利用先天後天得來的語言偽術、再加幾分上司權威的技巧。老實講小弟記得好多舊老細點鬧自己的,但R講既嘢我好多都唔記得實際內容。
      - 17年起可能自身狀況有變,亦開始覺得小弟無甚威脅,R對小弟開始多少少信任;到年底權鬥失敗要另起爐灶,對人手更是立得就立,所以才會對小弟和顏悅色
      - 此時長期對小弟的貶抑終於發揮作用:接手舊部的高層B拒絕讓多名人員轉組,部份堅持轉往R部者最後需要辭職再入職--但B拒絕的名單並無包括小弟
      - 成立新部門後仍風雨飄搖,D同R本行的b業務已經自顧不暇,n業務的priority、及伴隨著的小弟重要性自然越排越後,並隨著藉故安排技術難度較高、短期難以完成的project y,慢慢令n遠離視野(魔兄結論)
      - 蝗青L可能會成為最無辜的替死鬼...

      下午再續。

      刪除
    2. R的權術大概就是打壓賢能, 並提拔賜予無能者不乎其實的功勞, 好讓他們受竉若驚, 忠心效力吧? 摩連奴兄或者是匹千里馬, 但真正的好伯樂並不是咁容易遇上, 而且佢地往往係個人喜好優先, 喜歡你之後, 先至會比機會你發揮潛力, 然後千里馬跑得出, 先成就倒佢做伯樂...

      而呢個世界更多既係, 你越跑得快, 就越要你負磅跑, 兼且以各種不良方式訓練你, 以保證沒有馬可以跑得快過佢既假伯樂. 呢種打壓訓練, 我諗好多人都忍受著緊, 只是程度不同的分別. 想打破困局的話, 你可能要耍手段瞞過佢接觸真正既大老闆, 可能要有同佢正面衝突的勇氣, 更要有不成功便成仁的決心...沒有這種覺悟的話, 當個庸材, 輕輕鬆鬆打份牛工, 都唔係唔得既, 至少我自己就係咁.

      刪除
    3. 補充一下:

      - J大約15年初入職,應該是A請返嚟的,之後過繼俾R。在R另起爐灶後,J不被批准過檔,但在很短時間內被B開除;之後才重新入職被R聘用
      - 雖然小弟一直都覺得在我城總壇的存在感都很低,但昨午聽完老臣開講,發覺好似一直被R“置身朝鮮”--強烈被新聞封鎖、甚至身份封鎖

      //2015年7月:摩摩入職。面試官為美帝上司A及A的上司R
      //1. 問題是主考官是誰?
      //很可能再上司R是來「監視面試過程」

      R並無參與面試,我第一次見R是上工首天的welcome lunch。亦因如此,(2)的推測並不成立。

      //2015年9—10月:兩至三個月來,摩摩跟A通常都有交流,但R卻是在公司直行直過

      因為當時認為R隔咗一層,頭兩三個月一直無為意R有否留意自己

      //但R卻是在公司直行直過,(扮)睇摩摩唔到,就算偶有同其他同事吹人,亦不會「預埋摩摩」

      呢種情況在16年最明顯,尤其R在蝗廠好似很喜歡MBWR。

      //2015年10月: R指派摩摩做某項工作,但就叫蝗廠的蝗下屬J監視摩摩進度

      承上文,小弟應該不是咁“尊貴”要派J特登entertain的,而是generally由不懂技術的R指派來做技術管理的“白手套”.

      //2015年10—12月:R指派的工作遇上阻滯,摩摩承受來自J的壓力;但來自R的壓力卻不大

      R俾的壓力大不大印象有啲模糊,肯定的是比較少直接出聲。

      //2016年初:上司A下台,R變成摩摩的明文上的直屬上司

      比較特別是之後全人類都知道我直接跟R,但直至調去R新部前,公司系統都係寫我直屬上司仍然是A,apprasal仍然由A負責;18年初的apprasal還比較好,因為就嚟過檔只是走過場,但17年A卻要在完全不知狀況坐底同我傾,實在是尬聊之極。

      //2016年1月 - 2017年12月:雖然 project 係出自摩摩的手筆,但上司R就唔帶埋摩摩去做 present

      17年頭三季的情況有輕微改善。

      //反而會帶同是巷漂的心腹手下F上陣

      先clarify返:我講的“巷漂”,不是指“漂去蝗的傷民”,而是指“漂去巷的蝗民”。

      F跟R同一時間入職,東北人,家境似乎不錯,工作亦很專注,但很沉默寡言,我城方言只能基本聽懂而完全唔識講,在蝗廠工作幾乎是兩點一線,雖亦偶有帶貨,但同其他蝗民談笑不多,入職幾年對蝗廠所在地H鎮的飲食消閒全不熟悉,相對小弟,F完全不投入蝗廠的人文生活。這亦是我上文所言,不論身份資歷性格,都是R認為較易控制的典型。

      F是在被拒絕過檔名單之內,R過檔後在舊部升職,但18年5月掛冠而去,並在居巷五年後放棄等三粒星去了美帝讀PhD。

      //F亦疑似是奉命監視摩摩的工作表現,但由於資歷與職級都跟摩摩相差太遠,故被摩摩賞了一記臭臉

      此為16年5-6月間的一個project。F幾乎是毫無參與下突然埋嚟指指點點,我肯定背後有人落order,但R還是J就無從稽考了。

      //雖然如此,但摩摩仍能跟公司內其他同事相處融恰

      我經常強調呢點,係想說明小弟一般人際關係並無問題,襯托出R冷待小弟的異常之處。

      //project X 同 project Y 都由舊部門過渡至新部分。根據緩急先後,摩摩全力先做 project X

      x的工作係上面話嫌原本粒MCU貴同唔穩定,想將solution移植去另一供應商的MCU。

      //6. 可能R是 sales,個 present 一定唔會帶個不受自己信任的 tech guy(摩摩),以免佢講錯嘢自己都唔識得兜

      其實劉邦都唔識打仗,佢都係信任(打仗時)同識用韓信張良而已;但老臣話R唔信人,就自然對小弟有所避忌,未有功時已經驚定功高蓋主。

      //講得唔好聽,這就是摩摩對R而言,最後的「剩餘價值」了

      不一定,我估佢未開新部門前係未估到n業務咁快無得做。

      //12. 至於要L接手,其實就係想藉此整死 project Y

      同意,唔整死都起碼任由其半死不活,因為想做的話,就算唔妥我,都一話搵個有經驗的在無知會下代替我、一話搵無經驗的(例如L)然後強迫我交接。但現在連handover的過程都無人過問,明顯已經唔想搞落去了。

      刪除
    4. //R的強項可能不是技術,理應夥拍術能力強的人;但他卻好像不懂管理技術比自己強的人
      //咁係佢底下做野, 都幾難發展...處處有制抓
      //R的權術大概就是打壓賢能
      //外行管內行, 其實可以做得好啲

      從佢親自請返嚟的人觀察,蝗民佢唔驚的,因為connection去唔到我城總壇;資歷淺的HKID holder佢都唔驚,因為佢認為可以控制住。

      之前R就請咗個頗醒目的雛妓大畢業生N並頗受重用(是為小弟越來越無所事事期間,完全感受到咩叫“斯人獨憔悴”);不過N好快就返去讀書唔撈了。

      由D對W及R對我的態度,我估佢地好驚HKID holder的資深技術人員:因為驚起佢地飛腳或坐大。

      //看來該部門不是核心部門,R在公司內部地位也似乎不是太重要

      舊部的確是核心部門,新部就“好難捱”;R現在好似地位亦堪虞。

      蝗廠有個電子lab係俾工程師做R&D的,舊部有份負責出資同管理,我上禮拜最後一次去張卡仲有access right,但L從未有過;L話所有R部既舊工程師都仲可以入,但新請既唔會俾權限。

      //R敗陣亦可能是A啲舊fd(美帝?)所為

      D同R敗陣好似牽涉到比B、D更上層的東西,因為無人出我公司版本既《大紀元》(公司年報就係《人民日報》?),所以詳情我都不得而知了。可能同風評欠佳都有啲關係。

      //y係唔係A開始嘅project?

      Yes and No。y是功能n近年的一種顯學,好多牽涉到n的產品都想轉用y方案,市面亦大把成功例子,A以前都提過話想搞。

      聽聞舊部門都好似推進緊用y實現n動能。

      但y有其局限,而且原理晦澀難懂,一般OBM或ODM如果無供應商全力support,不易成事。

      //R 手上應該冇做得嘢嘅人

      不算,但佢要搵啲佢認為起唔到佢飛腳的。

      //慢慢侵蝕摩摩嘅工作,將摩摩變成閒人一個或冗員

      在舊部的話不算,因為n功能始終要有人搞,而我嗰兩年自問都解決過問題。

      //做廠都做到咁多辨公室政治攻心計,呢間公司都可以休矣

      呢啲大公司其實預咗,但以為只會局限於高層,點知會搞著我呢啲搞技術既下靶...而且係一入嚟就被忌住。

      我以前好鍾意著公司T shirt返工的,但呢兩三個月真係唔想著,也算“身體很誠實”的一種反映。

      不過我15年12月自己買咗啲公司股票,到剛剛12月辭職日放晒,持貨兩年賺咗3成幾,都算額外bonus了。

      //摩摩EQ高,我就最多一年閃人。除非人工超高,用人工去抵工作既不快
      //人工唔錯的話基本上係當包埋啦

      都有好多原因既,其中係11年舊公司執笠後轉過幾次飯鑊,但都因為工作性質不合或老細亂咁run生意(呢個老細反而好睇我,走嗰陣寫咗滿一版既A4紙做reference letter,但佢搞startup卻成日齋吹唔做日日乾燒錢)好快離開,覺得現公司係大機構就想留耐啲。

      工作性質亦係小弟喜歡既,當年個job ad寫明需要懂得n功能的一種原理,我好耐以前搞過又見佢係大公司就膽粗粗試下,結果一int即中。如果只計頭兩年半,都不算經常直接受氣,雖然覺得受R冷落但又有實在工作,R為養住我每年都加3-4%(反正唔係佢錢),公司福利又好(來往蝗廠有5星級酒店住晚餐又可以報銷,上限一人US$15),加埋17年R既態度貌似暖化,所以18年之前都無諗過走的。

      我是18年2月正式轉往R新部,到8月觀察咗半年覺得唔妥,已經全力搵工...不過都要捱到12月中先搵到。

      刪除
    5. 其實本來出嚟做嘢,撞着權鬥變禍心、或者被衰老細/上司針對或擺了n道,好多人都試過,用呢個角度睇,小弟既經歷也不算很奇特...

      但小弟自問最奇係,得罪上司既“經驗”唔少,但遇著R的冷待竟然諗爆頭都唔知自己衰乜,所以特借魔兄地盤抒發下,結果得到魔兄及讀者熱烈回應...小弟也有點始料不及。

      承蒙大家錯愛,其實小弟唔敢認自己好有能力,但基本競爭力自問還是有的,所以一直對R“又冷待又唔鬧又唔俾方向又養住”的態度非常納悶...

      本來一句“無理由的情緒喜惡”可以解釋晒R的所有行為,好彩最後幾日遇到一老臣開講,串聯之下從利益角度可作出合理解釋,亦符合很多回應的猜測。

      明天就係last day,呢幾日長篇大論亦算總結出一個結果,也算還咗離職前的一件心事...同時最重要係,等我混時間期間有事可做,唔係齋聽住後面班八婆9up真係好難頂!

      「你既無心我便休」、「忘盡心中情」,總結經驗後亦要安心上路....啊唔係,係move on去下一份工作。亦希望能俾呢個地盤的職場人讀者多一個參考。

      ....最後,多謝各位。

      刪除
    6. 差啲忘記咗...明天六點後,我會學梁家輝通過WeChat向L講呢句:

      https://www.dailymotion.com/video/x660x5u?start=1020

      刪除


    7. //D為PhD出身,專題為電池化學,但在電池實際的電氣應用上亦屬半桶水

      楓葉走地雞大學?

      //我16年時收過宣布W突然離職的email,而W現在已返閹回來

      哈哈,好啲似我...XD

      //小弟一直都覺得在我城總壇的存在感都很低
      //被R“置身朝鮮”--強烈被新聞封鎖、甚至身份封鎖

      咁就唔得架! 一定要 see and be seen!

      //老臣話R唔信人,就自然對小弟有所避忌,未有功時已經驚定功高蓋主。
      //F完全不投入蝗廠的人文生活

      F似係一個僱傭兵, 只係以過路人身份工作, 故為R所用. R 喜歡駕馭聽話的人, 而不喜跟有本領的人溝通, 明顯就係因為自己無料, 無信心管理得好到的表象.

      //“又冷待又唔鬧又唔俾方向又養住”的態度非常納悶...

      對於level 太低的人, 我地係好難有「同理心」的 - 「同理心」某程度的「推人及己」, 同時也要「以己度人」的.

      //我會學梁家輝通過WeChat向L講呢句:

      都估到你會 quote 《寒戰》...

      刪除
    8. // “又冷待又唔鬧又唔俾方向又養住”的態度非常納悶

      十分同意. 我早幾年都遇見一個. 佢自己本身都幾叻,但係唔知點解, 佢會覺得我會爭嘢做, 所以一直都只係俾啲濕碎嘢俾我, 又唔問進度, 又唔俾死線. 有時就突然問做成點. 有次, 佢自己跳咗掣, 自爆佢同老細講, 唔知我做緊乜. 我一聽, 頂你, 又係你唔俾嘢我做, 轉個頭又同老細講, 唔知我做緊乜, 即係暗示我可有可無啦.

      好彩, 有個天照住, 陰差陽錯之下, 轉咗去另一TEAM, 否則, 唔續約都似. 當時我剛有小朋友. 如果無咗份工, 都難攪.
      所以以家見到面, 都只係會點個頭.

      刪除
    9. //又唔問進度, 又唔俾死線. 有時就突然問做成點

      9成似我呢大半年既情況。

      I will now recap in disabled-chinese characters:

      分析你手中的工作是否是垃圾,有以下十个标准:

      垃圾工作十大标准  

      1 没有具体交待时间    
      2 没有具体进程安排    
      3 没有明确完成时间 
      4 没有明确工作量大小  
      5 没有具体质量评估指标    
      6 没有奖励、或惩罚措施    
      7 封闭式,单独完成  
      8 负责高管不详    
      9 负责高管过多  
      10 可随时为其它工作让路 

      只要具备上述十大特征中三个以上者,就已经接近垃圾工作这一范围了。具备上述十大特征五个以上者,就可以确定其为垃圾工作。

      //楓葉走地雞大學?

      哈哈,我私底下有email揭秘資料俾你的 XD

      刪除
    10. //佢會覺得我會爭嘢做

      上司驚下屬會爭嘢做,咁樣諗法真係死得。

      //我私底下有email揭秘資料俾你的 XD

      估唔到是國家名校...果然是樹大有枯枝 XD

      刪除
    11. // 上司驚下屬會爭嘢做,咁樣諗法真係死得。

      有啲人, 總係要刷存在感....講嘢要大大聲, 特別係公司, 傾正經嘢. 仲要站係度. 三公里以外都仲聽到.
      我呢個上司, 就係要刷存在感. 永遠都係大人物係度嗰時就會出現. 講得好聽就係, 起碼係度睇住, 有佢頂. 哈哈.

      刪除
    12. //講得好聽就係, 起碼係度睇住, 有佢頂

      咁都唔係太差,be seen 就是要有代價。

      刪除
    13. 其實感覺唔太好.
      平時又唔落場, 一落場就指揮官上身.
      之前我同其他人建立嘅默契就放埋一邊.

      刪除
    14. 佢醒目人嚟. 出現無死錯人. 佢要係大人物面前刷存在感.

      刪除
    15. //平時又唔落場, 一落場就指揮官上身.
      //佢要係大人物面前刷存在感.

      Be visible 嘛!好多人都係咁。主要原因都係「大人物」並非真.英明神武,視野範圍內睇唔到就當人無做到嘢(咁講法所有電影幕後人員都無存在價值)。

      刪除
  2. 我覺得J亦有問題…照摩兄留言描寫J以前是A在大6工廠嘅人,A走后似乎被R用。A和R應該一早不和(A同摩兄做proposal被R狂插應該說明非一日之寒),咁A走后J在R面前狂講摩兄不是以示對R忠誠或擦R鞋如何聖明(摩兄都算是A請嘅人)亦有可能。之後R敗陣亦可能是A啲舊fd(美帝?)所為,所以就一直有咁嘅態度。y係唔係A開始嘅project?

    回覆刪除
    回覆
    1. //A和R應該一早不和(A同摩兄做proposal被R狂插應該說明非一日之寒)

      我都係咁諗。

      刪除
  3. 摩摩EQ高,我就最多一年閃人。除非人工超高,用人工去抵工作既不快。但工昨最少佔人生三分一時間,咁係相當影響的。

    回覆刪除
    回覆
    1. //用人工去抵工作既不快

      咁就真係變咗工資奴喇!

      刪除
  4. 其實依類情況非常多,特別在電車業依一行,因為外行管內行幾時都會發生,外行上司亂咁assign人去管理Project乃最常見之一呢。 人工唔錯的話基本上係當包埋啦,溝通問題同電腦資源錯配hang機或Run左個爛Program一樣不時會發生,只是差在在那裡發生而已

    回覆刪除
    回覆
    1. 這就是外行管內行的真義:

      從酒的鑒定開始,到寶石、賽馬的相關知識、花以及服飾方面的研究、還有其他貴族仕女所必須具備的教養等等,希爾德一概沒有興趣。據她本人的說法是,不管是酒還是寶石都有專家,所以相關的知識只要交給他們就行了,自己所必須具備的是足以辨清對方是不是一位可以信賴的專家之眼光。
      -《銀河英雄傳說》飛翔篇 第一章 邱梅爾事件

      刪除
    2. // 《銀河英雄傳說》

      好似幾好睇咁喎.....

      刪除
    3. 必看之作咁勁?! 咁真係要DL嚟睇睇....

      刪除
    4. 我個網誌的網頁版右手面有小說版 link

      刪除
  5. 我冇睇之前果D,單睇呢篇blog嚟講,看圖個陣勢,R 手上應該冇做得嘢嘅人,所以重會留住摩摩。但係摩摩果層 laterally 有咁多人,佢哋嘅作用應該係慢慢侵蝕摩摩嘅工作,將摩摩變成閒人一個或冗員。

    回覆刪除
    回覆
    1. //佢哋嘅作用應該係慢慢侵蝕摩摩嘅工作,將摩摩變成閒人一個或冗員。

      等你無癮自己走,好過炒你寫花你快勞,好多人叫咁樣為「好來好去」。

      刪除
  6. 好好睇~ 魔術師會唔會開個職場心經系列?

    //D同R在現公司風評欠佳
    咁係佢底下做野, 都幾難發展...處處有制抓

    回覆刪除
    回覆
    1. //魔術師會唔會開個職場心經系列?

      我係佛系寫法,緣份到了自然有題材。

      刪除
  7. 外行管內行, 其實可以做得好啲. 有個前上上司, 佢唔係內行人, 所以, 佢唔會問得好深入. 但係骨節位佢會識得問, 得到答案之後, 就唔會再DRILL落去. 不過, 唔係咁多人識咁做. 外行之餘, 又要問到篤, 唔明嗰時, 就拖. 拖到無時間做, 就死死咁鞭你,要趕死線.....

    回覆刪除
    回覆
    1. //唔係咁多人識咁做. 外行之餘, 又要問到篤

      最弊係解完佢又唔明,又要 loop 返轉頭由 high level 講起。

      刪除
    2. // 最弊係解完佢又唔明,又要 loop 返轉頭由 high level 講起。

      咪好似諮詢會咁囉. 都ON 9 9 嘅.

      一個Layman(記者)走去問啲工程師,嗰啲工程點解要咁做, 唔用佢嘅方法. 嗰工程師要解餐死. 到最後, 都係唔明, 跟手就話個工程師唔掂. 反智到咁.....

      刪除
    3. 「解唔明係工程師的問題」,「叻人就要識得係撘電梯的幾分鐘內 sell 到俾個 layman investor!」

      刪除
    4. 咁就唔係工程師, 係SELL... 哈哈. 我覺得問題在於, 啲人唔明就唔放行. 工程嘅嘢, 唔係由工程界嘅人士去討論, 去俾意見㗎咩? 唔怪得香港發展成為傷巷啦. 真係應咗句, 條路自己揀, 仆街唔好喊.

      刪除
    5. 我城最叻就係將所有嘢都包裝成 sales:搵工你要 sell 自己,創業你更加要 sell 自己公司能提供的服務...

      刪除
    6. 魔術師,看過專業之死 Death of Enterprise嗎?

      刪除
    7. 無呀! 我戒咗睇呢類書好耐.

      刪除
  8. 被冷待真是慘過被責罵,恭喜摩兄找到新工作!
    R的情況不容樂觀,要麽改變其待人做事的方法,要麼自己努力upgrade 技術,否則條路只會越行越窄。

    又,條URL 的文字幾「盞鬼」。XD

    回覆刪除
    回覆
    1. //恭喜摩兄找到新工作!

      舊嘅唔去,新嘅唔來嘛!

      //條URL 的文字幾「盞鬼」

      唔通有AI?(誤)

      刪除