2021年8月13日 星期五

舉頭三呎有黎明(下)

話說沖 san 出咗上集撐黎蝠王的「視頻」之後,竟惹來不少粉絲質疑,故此有下集出現:

同樣地,魔術師雖然唔 care 黎蝠王是藍是黃定真係「蝙蝠」食兩家茶禮,但只係以邏輯思辨來看,沖 san 的論證也是頗為有力,值得學習的;而且沖 san 回應這些常見的藍人「邏輯」(或「邏輯錯誤」),也值得引述一二,溫故知新。

1. 有網友認為藍營唔服氣係因為黃營未投降,但問題係黃營無大台,200萬+1誰也不代表誰,點樣先算係「投降」?具體要點做?犯法者可以去自首,但無犯法的呢?好似葉德嫻咁,想佢點「投降」法?而且黃營又無「名冊」,又點知是否所有黃人投哂降未?

2. 點解黃又好、藍又好,都咁熱衷於捉鬼,看誰不夠黃/藍呢?估計應該係呢類黃/藍人係要倚靠「敵人的存在」才有存在意義。「敵人」無聲無氣,就去製造敵人來證明自己有存在價值,唯恐天下不亂。內鬥就係咁形成。而質疑你,要你解釋(其實點解釋我都唔會滿意),再逼你道歉,就係常用的 self actualization 手段(又關馬屎撈事)。「N件衫唔着,點解偏係要着呢件衫」、「咁多朋友都唔請去做嘉賓,偏要請呢一位」、「有咁多個方法唔做,偏要做呢一個」就係好例子:呢啲所謂「詰問」,其實已經假設了「着呢件衫」、「邀請呢位朋位」、「用呢個方法」係有某種目的,發問者已有既定答案,故此係犯了「不當預設謬誤」,只係「話術」而已。試想,如果你上司話:「我正要找你做事,你就去咗廁所。有乜解釋?」你又可以點答呢?

3. 呢一段係第1點的延續。唔好話發哥、黎明呢啲無正式表過態嘅,好似葉德嫻咁,佢明顯係撐黃,但佢無犯法,又可以要求佢點「投降」呢?好似帶子女去「悼念」刺警案兇徒嘅父母,有可能被控以煽動罪都送進獄中(個細路咪要搵監護人,或者入保良局,應該是後話);但其他黃色父母也可以唔出面,改在家「教導」,咁正苦/藍營又點樣去「消滅」呢班人呢?

4. 誅心論(訴諸動機)和質疑動機只是一線之隔,但有時連動機都不能自圓其說,這些「誅心論」就未免弱過弱煲。你話黃營氣勢最強的時候表態擦佢地鞋就話啫,但依家黃人早已忘記「齊上齊落」之說,黃色經濟圈亦唔多做得起,黎蝠王𢲡X上身又有乜謂呢?

5. 今次真係講到葉德嫻,無人鬧劉華跟 Deanie 姐關係密切係「錯」(魔術師很奇怪為什麼人同人的交往或是做其他的事,合法合規都會有「對」「錯」之分)。無人 D 劉華就如同無人(敢?)叉能廚發哥着黑色衫一樣,要求黎蝠王解釋「點解邀請黃人」的原因,係因為某啲人見黎生平時金句上身無句真,似乎比較「好恰」?定係班友巨嬰病發,「我睇你唔順眼,你就要向我道歉」?諗落都幾燒腦。

6. 黃營文宣興有理無理都屈咗先,以老屈造成既定觀念,損害已成,「受害者」再努力澄清都無用。現在藍營又用返同樣套路,仲可以加上「愛國」大旗。但以傷民的投機本性來看,「愛國」很容易變成廉價的口號,主要都是掛在嘴邊用來傷人;寶寶龍等所說的「賢能者治港」,如何落實實在叫人期待。

***

伸延閱讀:

舉頭三呎有黎明(上)

維基百科:訴諸動機

20 則留言:

  1. 魔兄呢兩篇文真可謂對小弟既一頓當頭棒喝,亦紓解左我呢兩年多來於心中既一D鬱結。

    曾經玩過一個以抗戰諜戰為背景既網頁遊戲,佢有一句對白令我好印象深刻「當人們反對一件事物的時候,就會不自知地走向他的對立面」,我想,無數的香港人也是因這原因被拉向黃藍兩個極端而難以自拔,觸發點可能只是一些觀點上的些微差異(eg.:本身對中國的理解/立場...),或是所接收訊息的角度及偏向問題(睇毒果/立腸定星島),結果就是一旦被扯向兩端便再難回頭。

    但絕大多數人所追求的並不是對事情的全面理解或多角度思考,也不會費心思的去思考「怎樣解決問題」,而只是純粹發洩情緒去找「負責任or應被Diu」的人,網路上社交媒體的發達更使這種圍爐心態變本加厲。「人多就是正義」,「集體冇思考」這種在烏合之眾一書強調的現狀便顯現出來。

    這是藍/黃營都反覆出現的現象,所以我嘗試抽離地去看:致使大眾瘋狂的本因是人性的陰暗本性,甚麼政治立場/意識形態都只是間接的催化劑而已

    我同意Dogdoggi和魔兄在上篇文所說,有心利用這種人性並煽風點火達至政治目的的人/群體必須嚴懲,媒體/法律/教育界絕對難辭其咎。但對於廣大黃色受眾,只用大棒侍候只會繼續助長他們「不服輸」的心態,反而更堅定他們「為公義受壓迫」的殉道者心態,雖然我心知大部份傷民都係精過鬼計盡得失做野唔蝕底好識明哲保身既人,但長久下去要人心回歸卻只能是緣木求魚。

    我自己都糾結於身份顏色的問題好一段長時間,甚至心理健康曾出現問題。究竟我是「反黃」?定無可避免被歸類為「藍」?定係連同其他人講都覺得有點自欺欺人的「中立」? 這種混亂的身份認同導致我在當時完全找不到知心人去傾吐或發洩感受,因絕大多數身邊的人都被裹脅向兩種顏色的極端,你無法可以完全冇顧慮地暢所欲言而不觸碰到別人的G點,這對很重視友誼及別人眼光的我來說,真是一件難於登天的事。

    結果, 我可做的只有沉默。還記得我的心理醫生曾告訴我,你這樣的人其實不少,只不過大家都怕被傷害縮回自己的殼內罷,這樣大家永遠也不察覺對方,也只會愈感到孤獨。我一聽便不禁流下淚來。

    回覆刪除
    回覆
    1. 森:
      謝謝你在這裏説出心聲(我不用「分享」因為「分享」已被許多人誤用/濫用)。我閲後感觸良多。希望你已找到怎樣使自己平靜安穩的方法和方式去生活。祝福安好!
      Old BJ

      刪除
    2. 森兄:

      好說好說. 大家素昧平生, 只在網上神交, 如果能夠幫到閣下解惑, 也是功德一件.

      //只用大棒侍候只會繼續助長他們「不服輸」的心態,反而更堅定他們「為公義受壓迫」的殉道者心態

      《孫子兵法》都有謂「圍師必闕」, 「要留缺口,要留活路,不要四面堵死,密不通風,以免敵人拚死抵抗」, 我方勝了也是慘勝.

      人人都想事情做到完滿, 但事實上卻會有種種限制, 未能事事如願. 讀得通張無忌呢幾句, 就可以唔使咁鑽牛角尖了.

       小昭道:「張公子,你說有一十九句句子尚未練成,何不休息一會,養足精神,把它都練成了?」

        張無忌道:「我今日練成乾坤大挪移第七層心法,雖有一十九句跳過,未免略有缺陷,但正如你曲中所說:『日盈昃,月滿虧蝕。天地尚無完體。』我何可人心不足,貪多務得?想我有何福澤功德,該受這明教的神功心法?能留下一十九句練之不成,那才是道理啊。」

      - 《倚天屠龍記》第二十回 與子共穴相扶將

      Old BJ:

      《The Debt》我睇完好耐, 好睇但成日都排唔到期寫. 今個月又有一套好好玩的電影可以寫 XD

      刪除
    3. Old BJ:

      多謝祝福。我而家總算走出左被抑鬱困擾既陰霾,雖然好多野已番唔到從前咁,但至少體會到活著既可貴。大家互勉!

      魔兄:
      我在此blog最大的得著是確定自己係個正常人,同埋識到一班正常網友,哈哈。

      刪除
    4. //少體會到活著既可貴。大家互勉!
      森兄:
      係呀!一般人做到修身齊家就可以了,自己的精神、心理、身體健康最重要, 唔好為咗班你唔識嘅人搞到自己有情緒問題, 甚至會影響埋身邊嘅人。咁樣完全唔值得。你要多多保重呀!

      刪除
  2. 點分黃絲有冇投降
    犯過法嘅去自首篤灰
    冇犯法嘅早啲移民離開香港
    當數字累積到咁上下
    咪知黃絲已經投降

    唔講非法集會咁細
    傷人縱火嘅,睇電視到見到坐底幾百人
    冇見到有差唔數字嘅人定罪坐監
    藍營點會收貨

    回覆刪除
    回覆
    1. //藍營點會收貨

      官方(西環,777,保安局,國安局,警方)等等的「收貨標準」應該係「依法處置」,而民間藍營都係一樣無大台,個別人士有佢地嘅觀點,但就連蛇齋黨和乜乜智庫之類都唔似有企圖去整合。

      //犯過法嘅去自首篤灰

      就算有都只會係警方才會知道,應該唔會公開俾公眾去「逐個數」。

      //冇犯法嘅早啲移民離開香港

      無 concrete 數字, 名單, 無KPI 即係回答唔到「點先算合格」。以人數論,當200萬+1走50%才合格,即是說要走100萬人?以「無犯法都要移民」,咁葉德嫻要移民,係公司坐你隔離位嗰個你又知唔知佢係咪黃?如果是,點「逼」佢移民?

      我才疏學淺,唔知正苦點樣做先可以達成呢啲目標。正如前文所說,Set 一啲做唔到的目標來保持個熱度,根本上就係同「五一訴求」一樣,只會沒完沒了。沖 san 片段亦有提及,呢啲黃人唔會走,又無犯法,咁點樣同佢地相處先啱呢?

      //傷人縱火嘅,睇電視到見到坐底幾百人
      //冇見到有差唔數字嘅人定罪坐監

      咁就唔係黃人「投降」,而係嚴肅執法。呢一點我絕對同意,有足夠證據就要起訴:例如保你大之戰被記名的,今次真係「有名冊」,告唔告都好起碼都要正式跟進。問題係大多私了裝修毀交通燈甚至燒人殺人的黑暴都係 unidentified persons,點樣去搵到兇徒拘捕係難題。如果一日唔放開(接受警方破案是有其極限),儘鑽牛角尖,咁隨時到死都唔會咽得下呢口氣。再問就係,咽不下呢口氣對社會對個人有什麼益處?

      刪除
  3. 其實黃絲本身係小問題, 喺唔再碰壞嘅情況下, 當佢唔存在都得
    但問題現今中美鬥爭嘅大背景, 有一班小黃人協助老美背刺中國
    就覺得呢班人唔可以忍
    所以對黃人嘅要求係, 唔可以再或明或暗協助老美打壓中國, 好合理嘅要求, 現在進行式, 所以現在仍然唔可以無視
    同老美嘅鬥爭, 應該真係到死都唔可以放開, 美帝亡華之心不死

    回覆刪除
    回覆
    1. 我就只係普通人, 國家大事就由(執政)黨去處理, 我唔會拖國家後腿, 能力所及的盡量配合; 對付小黃人就由國安處、警方負責. 學沖 san 片段最後話齋, 老尾暇驚團結的中國, 所以周圍搞分化, 小黃人就係想搞亂個社會, 我地唔應該中計隨佢地啲歪理起舞, 老共依家會督促特衰正苦做嘢..

      刪除
    2. 有國安法已經冇黑暴放火等事,啲大佬例如聞煮阿婆呀教脅呀毒果都收晒皮,再蹉跎歲月浪費精力去爭一口氣,就真喺違背老X想傷巷做啲實事,解決深層次問題例如住屋經濟轉型大灣區等等。有啲議題根本就喺偽議題,黃C現在最怕冇人理,唔理黃C自然冇癮。

      刪除
    3. //黃C現在最怕冇人理,唔理黃C自然冇癮。

      咪係囉!見到黃人的歪理,有時笑吓串吓佢地就算, 俾啲幽默感當笑片咁睇。 黃人都係熱愛在仇恨中過活, 你愈嬲怒愈青筋暴現就愈中計。

      刪除
  4. 真係要睇睇呢位youtuber的片先得.

    所以我認為香港而家需要嘅係去政治化.

    清算要做, 但係係靠政府做, 一般小巿民回歸政治冷感就夠.

    (第1同第3段部份重複喎)

    回覆刪除
    回覆
    1. //真係要睇睇呢位youtuber的片先得

      沖 san 在藍營KOL來說算是理性分析型.

      //清算要做, 但係係靠政府做, 一般小巿民回歸政治冷感就夠.

      見到違法事項, 如果想做好市民的話便報警報國安; 如果只係「睇班黃人唔順眼」, 俾啲幽默感串兩句即可, 唔使俾太多情緒落去嘅.

      //第1同第3段部份重複喎

      copy and paste mistake,已更正。 謝謝提點。

      刪除
  5. 自己有冇顏色都好,大家要接受黃人就係有二百幻加一咁多,朋友同事家人總有幾個,唔通真係殺晒佢地咩。我有個朋友話齋,最好黃人就出少句聲,藍嘅就多啲包容下。要留係香港就係坐埋一條船,有邊個真心想攬炒先?

    作為普通人,只要啲黃人唔好咁outspoken係度不停傳教迫人入民主邪教,唔好煽動暴力就算。有部份黃人雖然信唔過阿爺,但唔代表一定認同暴力抗爭(尤其係有仔女果班人)。況且而家阿爺會大力整頓,好多都收晒皮,都惡唔出咩樣。班黃友唔走黎惹你,咪由得佢囉。

    至於公眾人物,尤其食政府糧果班當然對佢地要一定要求。上次黑衫打羽毛球條友雖然我都覺得佢啲閃縮反應係有嫌疑,點都係衰,不過香港運動員好多都黃,黑暴果期好多運動員都出黎撐,睇到咁嘅情況,兩年後嘅今日體院重縱容佢自把自為,班膠層問題咪重大。

    女乒攞牌果日我有朋友走黎話其中一個整到個頭鬼五馬六咁就「覺得」佢係黃人….老實講呢啲話題令我好攰。

    回覆刪除
    回覆
    1. //黃人唔好咁outspoken係度不停傳教迫人入民主邪教,唔好煽動暴力就算
      我有留意深尾IG, 只要post同CCTVB有關嘅news, 啲黃人瘋湧留言叫佢咪鬼幫cctvb做宣傳, 過檔99台算啦, 話cctvb冇人睇架喇 …. 最後深尾post新嘅cctvb news都冇再俾人留言
      佢哋所謂嘅言論自由, 就係用羣眾壓力令到其他人冇言論自由, 有啲可悲

      刪除
    2. //唔通真係殺晒佢地咩
      //黑衫打羽毛球條友雖然我都覺得佢啲閃縮反應係有嫌疑,點都係衰,不過香港運動員好多都黃,黑暴果期好多運動員都出黎撐

      奧運出發前,「個人形」劉妹妹都戴黑色口罩上反骨電台接受訪問。香港代表隊無話要飾啲黃黑支持者喎,亦唔似有好認真嚴肅的管理,旁人又有乜資格叉能廚呢樣嗰樣呢?

      //女乒攞牌果日我有朋友走黎話其中一個整到個頭鬼五馬六咁就「覺得」佢係黃人….老實講呢啲話題令我好攰。

      就算係黃咁又點? 無 objective 的 comment 只能夠算係情緒宣洩, 甚至乎係廢話. 有意見咩寫俾馬逢國、霍震霆等要佢地改囉, 又睇吓有幾多藍人係出類拔萃的選手囉!

      //只要啲黃人唔好咁outspoken係度不停傳教迫人入民主邪教,唔好煽動暴力就算

      酸言酸語, 講埋做埋啲叫人討厭的小動作、打擦邊球, 係黃人的常用技倆. 上文都講過, 管唔到咁多的. 再嚴的法例都有「邊」可以俾有心人鑽空子打擦邊球; 法例愈來愈嚴受影響的反而是奉公守法的市民, 正當的自由被縮減, 反而合了「攬炒」之意.

      所以去要求黃人不做這不做那是不乎現實的. 佢嚟傳教你咪當佢唱歌囉, 走開算數; 又或者學 dogdogchi 話齋就停留在鬧幾下嘴, 亙串幾下. 我認為可以宣洩少許情緒但又唔使太上心, 咁樣對自己會好啲.

      //深尾post新嘅cctvb news都冇再俾人留言
      //用羣眾壓力令到其他人冇言論自由, 有啲可悲

      我又同意深尾的做法. 佢同CCTVB簽咗約做節目, 宣傳一下是應有之義, 唔需要為班妄民而受影響. 至於其他人「無咗言論自由」,都只係無咗在深尾版留言的自由. 以前無FB、IG等社交平台, 粉絲都係寫信去經理人公司架喇! 深尾可以乘機搞返個懷舊式讀來信節目, 可能仲有 gimmick 添!

      刪除
  6. //如果只係「睇班黃人唔順眼」, 俾啲幽默感串兩句即可, 唔使俾太多情緒落去嘅.//

    恐怕串佢兩句,佢又死唔服氣...講講下,又嘈過...
    轉話題才是上算...

    回覆刪除
    回覆
    1. 都啱嘅. 人地撩交打就唔理佢, 一個巴掌自然打不響.

      刪除
  7. 葉德嫻自己愧疚對待自己啲仔女。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁嘅關係, 有仔女等於無...

      維基百科
      葉德嫻於1965年中學畢業後和騎師鄭康業結婚[67],來年生下長女。小兒子出生後,傳出丈夫有外遇,葉德嫻於是在1973年提出離婚,可是二人卻拖拖拉拉到1980年才辦妥離婚手續。一雙兒女現居於北美,跟她關係疏離[68]。

      刪除