2021年8月23日 星期一

支付佬優惠劵考

在《支付佬與微信女》一文中,魔術師曾經講過支的界面比較清晰易用,功能也較多;但用落才發現原來微信女的印花優惠係每星期 reset 一次,以婆仔數換 coupon 來說就勝過每月才 reset 一次的支付佬了。更何況,支付佬有啲優惠劵真係得啖笑,好睇唔好用。

最佳例子就係7月份的「公共服務繳費即減10元劵 x 2」咁,原來「公共服務繳費」只係限於電費、煤氣費、同埋差餉地租(電訊商上網費、電話費唔計),仲要一個月內要用完,又唔能夠以信用卡繳費。要知道我城電費、煤氣費只係每兩個月交一次,交款時間唔就便得物無所用。魔術師當月就唔使交煤氣費,電費剛超過$1,000,差餉地租就更加要$2,000以上。用信用卡交電費、差餉地租,回贈至少有1%,實在無理由會用「立減劵」,呢啲所謂優惠真係嘥9氣。不過,為咗 mauipulate 一下個大數據,魔術師都唔介意蝕1個幾毫用來交電費,但差餉地租就都係用返信用卡了。

另外,最近魔術師在支付佬換 coupon 又遇上了 bug,印象真是大打折扣(唔知係咪掛住搞消費劵,測試開始唔認真):

是咁的,某日魔術師在支付佬換了以上呢張優惠劵,諗住食完飯(超過$70)用嚟找數慳返10蚊咁大把。點知依照說明按「立即使用」之後,倒數 counter 唔出嚟,反而直接出咗個付款 QR code。說時遲那時快,店員已嘟了魔術師部手機,交易即時完成...

魔術師倒抽一口涼氣,果然係無扣到$10優惠劵,便問一問店員是否有按錯掣。

「電子消費呢啲嘢我地唔識咁多,只係照住撳掣...」店員可能驚魔術師會發爛渣。

魔術師明白店家都只係 end users,消費優惠點樣扣數係支付平台的責任,便沒再跟店員瞎纏,取回單據(最緊要有付款編號),第二天再跟支付佬理論。

好在支付佬的客服資訊尚算清晰,唔使兩分鐘便找到了:

翌日魔術師打去問支付佬客服,接聽的是一名男有青,魔術師心感不妙。果然有青只係好似讀 script 咁,不停問魔術師的個人資料以確認身份,問咗三五七題之後,便到魔術師講出問題:「我換領咗一張太興$10 coupon,便撳完掣之後唔識出 counter,食店扣咗我全數。消費日期係8月X日晚上X點X分,款額X元,付款編號係 XXXX。」

魔術師講出來的都是調查事件的必要資訊,雖然明知有青客服一時間唔可能消化到所有嘢資訊,但都唔鬼理佢。鬼叫佢頭先聲衰衰毫無感情地讀 script?唔通又想魔術師好似調教蝗資錢莊妹妹仔(見《交通擠塞(2nd edition)》)咁 train 呢位有青咩?

有青果然慌了手腳,想拖延時間,便再問魔術師的個人資料。

魔術師答完,然後不耐煩地說:「呢啲資料剛才你已經問過喇喎!」

有青尷尬地想再重覆問題:「係咪你無撳到掣?」

魔術師沒好氣地再逐隻字重申:「係・我・撳・咗・掣,但・counter・無・出・現!」

有青恍然大悟:「啊!係個倒數無出現!請你等一等。」

有青隨即 put the line on hold。魔術師則懷疑有青的英文程度只係油麻地,覆述魔術師的問題時刻意避開了「counter」一字...

過咗幾分鐘,有青回來了。似乎佢問完上司之後有答案:「係呀,我地呢張劵係有啲問題,近日都收到好多電話問呢樣嘢。請你留下電郵地址,我地會幫你申請補發更新優惠劵俾你。請問你個電郵地址係?」

死喇!魔術師最討厭就係要在電話裡讀個電郵地址出嚟!點知對方有無聽錯抄錯?

果然,有青「甩甩咳咳」,每個字母都要魔術師重覆讀一次。就算講完之後佢再覆述一次,有青都係講到199,魔術師都無乜信心佢最後有無寫錯。

截至今日(2021年8月22日)為止,魔術師就仲未收到任何 update,睇怕都係要再問問支付佬了!希望唔會係有青聽電話喇!

***

伸延閱讀:

交通擠塞(2nd edition)

支付佬與微信女

11 則留言:

  1. 今畤今日廣東話客服九成九都係用廣州call centre,啲唔係上面常用嘅英文terms真係好大機會聽唔明。我打親上hotline都時刻提醒自己盡量唔好用英文。

    回覆刪除
    回覆
    1. 就算係廣東話,啲人都未必全明,有啲用語/讀音係唔同嘅...

      刪除
    2. //廣東話客服九成九都係用廣州call centre

      應該都係廣洲. 儘量唔用英文當然可以, 但要叫個客讀個電郵地址出嚟真心 low tech.

      刪除
  2. 10成廣州客服。話說銀行服務我打去美國客服,要求廣東話(試吓個system嘛!),都係駁返廣州,而廣州(or foshan..)答唔掂,都係掟返美國,結果都係要講英文...

    果個counter好似係消費券(?)特設的?我用微微,去超市chok果D $250減$50,係會出個倒數的(759個會員QR code都係)。滿減券香港我真真係勁少人用,每次收銀同事都係戰戰競競地要搵同事幫吓先攪得掂的...

    回覆刪除
    回覆
    1. //果個counter好似係消費券(?)特設的?

      No. 未有消費劵前我都有用過出倒數 counter 的 coupon, 可以正常用到的.

      //滿減券香港我真真係勁少人用,每次收銀同事都係戰戰競競地要搵同事幫吓先攪得掂的...

      幾乎唔使 setup. 如果佢係話要用餘額或銀行戶口俾錢的話, 揀返個付款方式就得, 其餘一切自動. 只係驚手快快按咗 default 扣信用卡而已.

      刪除
  3. 微微印花啲券商戶多選擇,支付佬果啲又少,又唔啱用,買滿100蚊減10蚊都夠膽死。
    最弊係發展到而家連啲兩三蚊券去到月尾咁上下都襟唔到…

    所以消費券我都揀左微微,反正去開嘅地方用到咪得囉。

    回覆刪除
    回覆
    1. //消費券我都揀左微微,反正去開嘅地方用到咪得囉

      係,有啲地方好衰, 收支唔收微的. 真係少啲 attention to details 埋到門口要睇清楚. 有時我都會唔小心中咗伏, 以為可以用 coupon 但店家根本唔收.

      刪除
  4. //支付佬有啲優惠劵真係得啖笑,好睇唔好用。

    同意。當初揀支付佬收消費券, 諗住佢coupon優惠夠多,而我冇微信戶口...點知中伏。

    例一:揀左旅遊網$20 coupon, 但俾錢時用唔到, 只扣$0.5 (支付佬聲稱為消券用戶而設的大抽獎, 中左超過10個$0.5, 不能合併使用, 朋友話微信是可以合併的)。花了三四天用晒d $0.5,終於用到$20 coupon, 但我想book嘅staycation日期已經full左。

    例二:所有快餐店coupon都要去現場用,上網order用唔到,但在揀coupon時完全不知道這條款 (支付佬最初只限每人揀5張coupon, 後來才改左全部揀得),以大快活為例,上網order有九折,平過去現場用$3 coupon, 結果coupon根本冇用過。

    結論:揀發達通好過。

    回覆刪除
    回覆
    1. //花了三四天用晒d $0.5,終於用到$20 coupon, 但我想book嘅staycation日期已經full左。

      咦?唔係在 coupon 個 catalog list 可以指定用邊張架咩? 如果你用 default 好似就係會依 terms and priority 的順序去用.

      //以大快活為例,上網order有九折,平過去現場用$3 coupon, 結果coupon根本冇用過。

      係呀. 現有的優惠已經好過消費劵的優惠, 根本無吸引力.

      //揀發達通好過

      我用來搭車, 賺梗佢33%回贈(首$200除外)!

      刪除
    2. //唔係在 coupon 個 catalog list 可以指定用邊張架咩? 如果你用 default 好似就係會依 terms and priority 的順序去用.

      搵過支付佬嘅FAQ, 都係話"禮券在合資格時自動使用", 無得揀.

      刪除
    3. //"禮券在合資格時自動使用"

      呢個好似係 default option. 我在未出消費劵之前, 有迎新唔同 amount 的優惠劵, 我係按右上角 % icon -> 再 click 將最大銀碼的來用.

      刪除