2021年8月29日 星期日

怒髮衝冠

在《與S對話》一文,魔術師曾提及「黃心人」S話「No more 無間道」係「考慮移民」的因素之一(不過S好似因為某些文書上的問題去唔到楓葉國了)。魔術師初頭仲以為S係指「無得食兩家茶禮(既「舐共」又「舐尾」)好慘」,後來才經網友指出,S係講話「無《無間道》(呢類戲)睇好慘」。點知過咗一個月,就有齣類似的「黑警戲」《怒火》上畫。魔術師貫徹一向的觀影習慣,都係等出碟(依家仲有 Netflix,Apple TV)先睇,睇完先講,始終電影跟新聞或其他專業領域不同,可以親身感受完再評,唔使一定搵「信得過」的「二手飯」報告參考。不過,由於以下呢篇人言報文章講及「電影創作自由」以至「電影影響國家安全」,《怒火》是否需要「受審」,茲事體大,倒是有興趣講返一兩句。

信報 2021年8月26日

高天佑 新聞點評

從《怒火》看香港

近日有一齣港產合拍片《怒火》在中港兩地上畫,由騰訊(00700)和英皇合作投資,甄子丹和謝霆鋒主演,總票房已超過9億元人民幣。不過該片劇情在內地引起很大爭議,不但有影射七警案、反修例、警黑勾結等情節,而且片中警察角色都是為非作歹、濫權濫暴,從前線到高層,沒有一個「白警」。由此可見,港府修訂條例審查電影國安元素,實屬必要,警隊國安處可能應查一下《怒火》背後有否外國勢力陰謀。

描寫警濫暴 影射真實事件

《怒火》劇情始於2014年香港首富霍兆堂(郭鋒飾)被綁架,警隊高層極重視,要求重案組高級督察邱剛敖(謝霆鋒飾)「用任何方法」向其中一個綁匪審問藏參地址,於是邱剛敖聯同4名下屬濫用私刑,毆打該綁匪,最終成功救出肉參,但綁匪傷重死亡,五警被判監5年。

邱剛敖等5人出獄後,在2019年向警方及政府大報復,四處搶劫、放火、放炸彈,另一重案組高級督察張崇邦(甄子丹飾)負責追緝,後者原本貌似「白警」,後來為了自身利益,亦逐漸走上濫權濫暴之路,甚至槍擊飛虎隊同僚。最後,邱剛敖、張崇邦二人在尖沙咀柯士甸行人隧道(即徐步高案現場)上演「黑警決戰」。

作為導演陳木勝(去年8月癌症逝世)遺作,《怒火》製作質素甚高,亦相當寫實,不但在香港口碑佳,在內地甫上畫也成為票房冠軍,超越了主旋律電影《中國醫生》(以武漢抗疫為背景),總票房已達9.4億元人民幣。

《怒火》至少有4點涉嫌影射香港社會情況,恐不利於國家安全。首先是開場第一幕,張崇邦(甄子丹)獲邀赴豪華會所「高官及富豪飯局」(茶葉也要十多萬元一両),原來有一個富豪兒子犯了傷人案,故邀請保安局及警隊高層吃飯,席間暗示希望主理該案的張崇邦「手下留情」。這不免令人聯想到香港保安高官月前那頓「超豪犯聚火鍋」,無疑,《怒》片拍攝時,3名高官尚未應恒大高層私人會所之約,更料不到當晚同枱有人涉「意圖強姦」,不過,出色的藝術往往「預演」現實。

其次,邱剛敖(謝霆鋒)等五警圍毆一個被捕者,擺明影射2014年佔中期間「七警案」。該五警事後遭警隊高層出賣,亦象徵了七警、朱經緯等人的「冤屈」。此外,電影中「五警案」發生在2014年,五人出獄後「攬炒」社會則於2019年,時間點暗合佔中和反修例事件,戲名《怒火》則隱喻香港社會情緒。

第三,相對於內地電影公安角色永遠「偉光正」,港產片警察角色向來「有黑有白」;《無間道》、《寒戰》等都有「白警」(例如梁朝偉飾演的陳永仁,郭富城飾演的劉傑輝),今次《怒火》儘管以警隊為背景,絕大部分角色皆屬警察,卻充滿違法或濫權情節,由前線到高層(包括任達華飾演的高級助理處長駱智輝),嚴格而言無一個清白,在港產片可謂史無前例。

第四,按傳統戲劇理論定位,邱剛敖(謝霆鋒)算是「大反派」,張崇邦(甄子丹)則屬「正派主角」(即使他也濫權濫暴,但初衷是打擊罪惡),惟《怒火》電影效果傾向美化、同情邱剛敖角色,令觀眾覺得張崇邦及其他警員比這班「暴徒」更值得仇視,相比起片中警員勾心鬥角、互相卸膊,五人暴徒團隊看來有情有義、齊上齊落,甚至有「為救手足送頭」悲壯一幕。

劇情爭議大 成功通過審查

正因如此,《怒火》在內地票房豐收之餘,其劇情受到很大爭議。豆瓣網上,有影迷把《怒火》形容為「三觀不正的片子」,內容充斥「警員濫用私刑、辱罵毆打、以暴制暴,這是想宣揚什麼?」又有人表示,「在影院裏我愈看愈驚,這種直接拍警隊高層包庇,警隊基層濫用刑法,九七之前的老港片都不敢這麼拍。」

另外,有影迷直接指出,「所以說這兩年的《拆彈專家2》、《怒火》都是有隱喻的」。與此同時,鑑於謝霆鋒角色討好、甄子丹角色乞人憎,不少影迷揚言「毫無保留站(支持)謝霆鋒」,「看片時一直期盼甄子丹快點掛掉」。還有人乘機揶揄影片裏的香港警察毫無紀律,「有點明白香港年輕人為何『反黑警』」。可見《怒火》對香港警隊形象產生嚴重負面影響,更不排除引致部分內地民眾有樣學樣,為追求所謂「公義」,做出反政府、反警隊行為,這顯然不利於國家及香港安全穩定。

連內地影迷也狐疑,《怒火》劇情這麼敏感,為何能通過審查在內地上畫?背後是否有「資本作祟」?就像今年初另一齣合拍片、劉德華主演的《拆彈專家2》,同樣有渲染「黑警」、美化暴徒情節,該片由科網巨擘阿里巴巴(09988)牽頭投資,今次《怒火》則由騰訊出品,兩家巨企背後大股東皆屬外資,堪稱巧合。

或曰,只不過區區一齣電影,怎至於危害國安?但正所謂「無能的政府被電影改變,有為的政府改變電影」,文藝作品向來都具有意識形態影響力。正如塔利班在阿富汗執政後,立刻封鎖戲院、銷毀影片,反映電影對於一些政權真的猶如洪水猛獸。

中國現在也面臨外敵環伺,對電影、歌曲、書籍、文章等的影響力都不能輕視,政務司司長李家超作為電影的最高判官,是否要吩咐警隊國安處查一查《怒火》背後有冇涉外勢力「特別嘢」。

1. 首先是開場第一幕,張崇邦(甄子丹)獲邀赴豪華會所「高官及富豪飯局」(茶葉也要十多萬元一両),原來有一個富豪兒子犯了傷人案,故邀請保安局及警隊高層吃飯,席間暗示希望主理該案的張崇邦「手下留情」。這不免令人聯想到香港保安高官月前那頓「超豪犯聚火鍋」,無疑,《怒》片拍攝時,3名高官尚未應恒大高層私人會所之約,更料不到當晚同枱有人涉「意圖強姦」,不過,出色的藝術往往「預演」現實。

所以話,內房高層邀請三位紀律部隊高層去富豪飯局,打邊邊「齊齊滾」,究竟所為何事,有乜關乎紀律部隊的政策要傾?唔能夠話社會無「合理懷疑」架喎!呢個就係點解777就咁話「政治敏感度不足」、「信得過佢地為人」,問都唔使問就可以搪塞過去。去到鄧局長講到明自己有問過三位,知道無違規事情,起碼叫自己有查問過,亦等同拍心口孭飛,其表現就勝過777同埋就呢件事情唔知去咗邊的比家超C長喇!

2. 警隊高層極重視,要求重案組高級督察邱剛敖(謝霆鋒飾)「用任何方法」向其中一個綁匪審問藏參地址,於是邱剛敖聯同4名下屬濫用私刑,毆打該綁匪,最終成功救出肉參,但綁匪傷重死亡,五警被判監5年。...邱剛敖(謝霆鋒)等五警圍毆一個被捕者,擺明影射2014年佔中期間「七警案」。該五警事後遭警隊高層出賣,亦象徵了七警、朱經緯等人的「冤屈」。此外,電影中「五警案」發生在2014年,五人出獄後「攬炒」社會則於2019年,時間點暗合佔中和反修例事件,戲名《怒火》則隱喻香港社會情緒。

喂,《怒火》劇情係講黑警阿頭下指令五警「用任何方法」去調查,但出咗事之後就有如正苦對「職業特工隊」一樣唔認數,呢個案例唔可以同七警案比較。起碼七警、朱經緯等人唔係受命可以任意打犯的吧?至於「戲名《怒火》則隱喻香港社會情緒」有無過份解讀,就要找陳木勝問米才知。呢位人言報寫手咁寫法未免有老屈之嫌。

3. 相對於內地電影公安角色永遠「偉光正」,港產片警察角色向來「有黑有白」;《無間道》、《寒戰》等都有「白警」(例如梁朝偉飾演的陳永仁,郭富城飾演的劉傑輝),今次《怒火》儘管以警隊為背景,絕大部分角色皆屬警察,卻充滿違法或濫權情節,由前線到高層(包括任達華飾演的高級助理處長駱智輝),嚴格而言無一個清白,在港產片可謂史無前例。...按傳統戲劇理論定位,邱剛敖(謝霆鋒)算是「大反派」,張崇邦(甄子丹)則屬「正派主角」(即使他也濫權濫暴,但初衷是打擊罪惡),惟《怒火》電影效果傾向美化、同情邱剛敖角色,令觀眾覺得張崇邦及其他警員比這班「暴徒」更值得仇視,相比起片中警員勾心鬥角、互相卸膊,五人暴徒團隊看來有情有義、齊上齊落,甚至有「為救手足送頭」悲壯一幕。

不論是小說抑或是戲劇,奸角總是比較容易發揮,所以 Christopher Nolan 在其《蝙蝠俠》系列中的小丑(Joker)可以發光發熱就係咁解。而至於點解奸角容易發揮,就係因為我們都是接受「人之初,性本善」為 default setting:沒有人會天生就是邪惡,以坑害他人為生存目標。一個歹角要走上「成魔之路」,總是要有一些原因:例如楊康為了「本來」的榮華富貴而走上歪路;又例如 default 奸角歐陽鋒便奸得來太蒼白和平面,反而因為逆練《九陰真經》而變得瘋瘋癲癲,與及因思念歐陽克過度又對楊過愛護有加,卻變得愈傻愈正派。

村上春樹話「作為小說家」,「寫出站在高牆這方的作品」是毫無價值的,但天下間大把「邪不能勝正」的小說和戲劇,不論是蝗國的戰狼、「偉光正」到尾帝的「超級英雄救地球」都係一樣,不能說是「毫無價值」。魔術師就認為一個故事要有趣味,在於角色的成長與轉折,正派小人物固然可以成長和轉變,反派也可以成長和轉變,而要由社會普遍的價值觀「人之初,性本善」轉變為「雖千萬人吾往矣」地行惡,所需要的推動力和戲劇性就更強。所以唔能夠話歹角「更值得同情」,而係要一個人變成十惡不赦的壞人,的確需要很強的故事性,觀眾看得投入,自然就會「同情」呢個角色喇。

4. 豆瓣網上,有影迷把《怒火》形容為「三觀不正的片子」,內容充斥「警員濫用私刑、辱罵毆打、以暴制暴,這是想宣揚什麼?」

其實沒有什麼想宣揚的。電影不是教育電視,反映一下現實也不為過:現實就係壞人也會有勝利的時候。甚至乎在現實上壞人通常可能係勝利的一方,所以才需要有「正義必勝」的 happy ending 來麻醉一下觀眾。所以魔術師也對蝗國例牌壞人一定要伏誅的結局不以為然,好多嘢唔需要畫公仔畫出腸的。Dark ending 其實也可以寫得很有味道的:就例如《殺破狼》中,歹角洪金寶雖然殺死了忠角甄子丹,但又間接殺死老婆和兒子,奸角是否算是「勝利」見仁見智;同樣《無間道》也是一樣,劉德華雖然「獲勝」,但心理上是否安樂卻是天知。這樣有意思的 dark ending,怎看也會比平面一樣的「正義必勝,壞人伏誅」的結局來得有心思。

5. 連內地影迷也狐疑,《怒火》劇情這麼敏感,為何能通過審查在內地上畫?背後是否有「資本作祟」?就像今年初另一齣合拍片、劉德華主演的《拆彈專家2》,同樣有渲染「黑警」、美化暴徒情節,該片由科網巨擘阿里巴巴(09988)牽頭投資,今次《怒火》則由騰訊出品,兩家巨企背後大股東皆屬外資,堪稱巧合。

哇!呢一段算唔算係煽動仇恨呀?

***

伸延閱讀:

與S對話

信報 2021年8月26日

《執屋》須大刪兼改名 導演退回送檢申請

政府今年6月11日刊憲修訂《電影檢查條例》對檢查員指引,列明若上映影片可能構成危害國家安全罪行,檢查員應得出不宜上畫的結論。同日,原本參與第15屆鮮浪潮國際短片節的作品《執屋》,因未獲發證明書被迫取消放映。有傳媒昨天引述《執屋》導演莫坤菱表示,電檢處6月中以書面回覆,要求刪剪該片多達14處內容,並更改影片名稱。她質疑當局違反創作原意,現已退回送檢申請。

電影、報刊及物品管理辦事處回覆傳媒查詢時表示,已把決定及理由告知影片的送呈人,不評論個別個案。

講述反修例家庭政見矛盾

短片《執屋》以前年反修例示威為背景,講述不同政見家庭成員之間的矛盾。片名來自修例風波期間,網上流傳示威者「被捕須知」,提醒參與示威人士清理家中物品、即「執屋」,以免警方上門拘捕時被搜獲證物。莫坤菱向傳媒說,今年5月就作品向電檢處申請上映核准證明書,於6月17日獲處方回信,要求改片名、刪剪14處內容,以及加上內容「可能構成刑事罪行」的警告,否則須退回申請。

她透露,須刪剪內容包括在片中擔任義務急救員的男主角被捕後,其父親質疑「佢都係救人啫」,以及男主角女友在其住宅單位門外說「我上嚟執屋」等對白。莫坤菱接受本報查詢時說,申請時沒想過被要求刪走這麼多內容,對電檢處的決定感到詫異和失望。

她透露,大約去年4月構思劇本,原意是表達反修例運動對很多家庭都衍生出張力,「係諗如果女仔第一次上男友屋企『見家長』,就講你個仔畀人拉咗,咁嗰一晚會發生咩事」;當時《港區國安法》尚未實施,她亦無考慮國家安全等因素。莫坤菱憂慮,當局修訂《電檢條例》後,業界會刻意避拍涉及政治的題材,「或者要間接到(觀眾)唔明咁去表達」。

25 則留言:

  1. 人言報呢篇文似乎係夾硬砌人生豬肉,所謂嘅影射照文中睇嚟唔多成立。
    第一點講高官及富豪飯局,但係張崇邦只係高級督察,同“高官”相差十萬八千里。
    第二點講五警圍毆一個被捕者,背景同七警完全不同,怎樣影射?
    第三點講內地電影公安角色永遠「偉光正」,我只可以話佢睜著眼睛說瞎話。
    第四點我冇睇過套戲唔知道係唔係真係“美化”反派。

    回覆刪除
    回覆
    1. //夾硬砌人生豬肉

      呢啲係黃人的套路,先自己嚇自己,再賣慘受逼害,然後就引起群眾關注,話極權正苦大蝦細。由反國教到反修例,甚至係垃圾會、衰蟻員總辭,暈陣教怯與及各黃色工會解散都係呢條 formula:先砌自己人(黃人)生豬肉,其實就係將矛盾指向正苦,砌正苦生豬肉。此為「公子獻頭」之計。

      刪除
  2. 呢期電影工作者協會又扮話無案例唔知點先係危害國家, 有版O勒, 滿意嗎?

    人言報老屈O者
    飯局果度, 邦主及後有對白交待:班牛鬼蛇神俾老廉同內務部查緊, 正正章顯佐傷港既優秀制度
    而警察打古惑仔攞料, 不知出現過系幾多警匪片, 老掉牙既情節泥, 無乜特別
    美化反派? 謝檸檬只係型O者, 心狠手辣, 殺人如麻, 細路都唔放過呀(睇過自殺特工就明XD), 自己友犯錯都殺, 唔係乜好。
    唯一係叫變成壞人有故事, 但係只係定位為復仇者, 過度既復仇係犯罪, 無問題
    比起古惑仔差得遠, 古惑仔有情有意尊師重道, 打劫殺人放火一樣都無, 收佐保護費就真係盡心保護, 包裝到一D都唔壞
    而陳小春謝天華正參與大熱綜藝"披荊斬棘的哥哥", 上面無表現過對佢地有意見

    //「公子獻頭」//
    公子獻頭係公子明知是計主動獻頭喎, 陳木勝就過佐身, 唔可以明知是計囉

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. //呢期電影工作者協會又扮話無案例唔知點先係危害國家, 有版O勒, 滿意嗎?

      好似黃C醫生要正苦 set guidelines 俾佢地判定點樣先要病人檢查/免打針/可打針咁, 問呢問路扮唔識抓 definition 的碴就係黃人慣用手段.

      //自己友犯錯都殺

      比777話「信得過佢地係無心之失」公平公正好多.

      //唯一係叫變成壞人有故事

      見樓下回應

      //陳木勝就過佐身, 唔可以明知是計囉

      可能人地係諸葛亮, 一早拍落定下了計策 (黃人屈得就屈腔) XD

      刪除
    2. //好似黃C醫生要正苦 set guidelines 俾佢地判定點樣先要病人檢查/免打針/可打針咁,//
      一單還一單
      疫苗我比較能認同醫生既困難
      因為疫苗係"趕鴨子上架", 以一般醫學慣例係唔夠醫學報告/文獻/證據, 去說明疫苗會對某類人既危機會較大
      你又要佢寫包單, 真係無得搞喎

      //比777話「信得過佢地係無心之失」公平公正好多.//
      但係嚴重違反黃人"核爆都唔割蓆"既最高中指

      //荷里活片傾向寫壞人背後都係有 backstory//
      我就唔乜覺
      可能我睇POPCORN 電影多, speed and furious系列, mission impossible系列, james bond 系列
      都係壞人無端端想統治地球或者炸鬼美帝
      AVENGERS 都係得THANOS叫有少少戲, MARVELS其他都講唔上有深度既反派
      係DC 比較鍾意寫反派

      大陸戲因為大多壞人一個理由就夠晒充分: 窮, 搞錢
      太有說服力
      講窮無乜可以展開講, 刻劃乜鬼

      --Dogdogchi

      刪除
    3. //因為疫苗係"趕鴨子上架", 以一般醫學慣例係唔夠醫學報告/文獻/證據, 去說明疫苗會對某類人既危機會較大

      咁全世界包括大陸、日本、勾尾豬袋等國的醫生又依乜嘢 guidelines 俾 advice 嘅呢? 國際標準何在呀?

      //都係壞人無端端想統治地球或者炸鬼美帝

      咁呢班人就係恐怖份子喇 XD

      //大陸戲因為大多壞人一個理由就夠晒充分: 窮, 搞錢

      係咪真架? 我就唔識了.

      刪除
    4. //咁全世界包括大陸、日本、勾尾豬袋等國的醫生又依乜嘢 guidelines 俾 advice 嘅呢? 國際標準何在呀?

      哈哈,我覺得世界標準可能係好似我睇開個醫生咁,醫生同我阿媽講:你三高控制得好,更加要快啲打啦,抵抗力低呀,有得打,梗係快啲打啦....如果外國同香港點會咁多孕婦之類去打完,又乜又乜咁...
      我諗香港應該無咩醫生會咁講XD,通常都係扮晒嘢話有風險,自己考慮...我家有先天心漏(已經做手術好返幾廿年)嘅黃色公墓猿用員工福利公立診所問醫生打唔打得,醫生表示無問題,然後公墓猿表示一定係醫管局要佢交數,要寫報告,為免麻煩,保住份工,先違心咁話佢適合打針....

      刪除
    5. //你三高控制得好,更加要快啲打啦,抵抗力低呀,有得打,梗係快啲打啦....如果外國同香港點會咁多孕婦之類去打完,又乜又乜咁...

      呢個世界大把人三高, 根本唔係理由唔打針吧.
      //公墓猿表示一定係醫管局要佢交數,要寫報告,為免麻煩,保住份工,先違心咁話佢適合打針....

      依都話應打盡打, 公立醫生更加唔敢立亂簽豁免紙了!

      刪除
    6. //呢個世界大把人三高, 根本唔係理由唔打針吧.
      可能我公司啲黃人都睇黃醫生,聽佢哋講通常都係話"有風險,自己諗",即係推卸責任啦,聽見呢個醫生咁直接咁叫人快啲打,真係有啲震驚XDXDXD

      刪除
    7. //聽佢哋講通常都係話"有風險,自己諗",即係推卸責任啦

      做任何事都係「有風險,自己諗」架喇, 低於1/10000的風險都驚, 倒不如話市民將責任推俾醫生.

      刪除
  3. // 豆瓣網上,有影迷把
    連內地影迷也狐疑,《怒火》劇情這麼敏感,為何能通過審查在內地上畫//

    偏激網民邊度都有, 用佢地既言論代表大眾無意義
    膠登都係網民喎.....其實淡化佐, 非死不可理論上唔算係偏激網民集中地
    但係一街都有黃到流濃言論
    引出泥大陸九成人會覺得應該清晒我地去大西北開荒 - 感恩大陸"唔民主"啦

    劇情所謂敏感, 只係某D人成身都係G點O者

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. "有網民"呢幾個字其實係毫無意義,內地的網絡環境比香港更多元。如果我是記者,我想要極左的可以去"烏有之鄉",想搵崇拜美日網民可以去"網易",想搵女權去"豆瓣",想搵廢話去百度貼吧,想搵長篇大論去知乎。

      傳媒想引導香港大部份不知國情的人的想法而矣

      刪除
    2. //"有網民"呢幾個字其實係毫無意義

      唔知幾時開始, 妄民已變成民意的代名詞. 甚至乎有啲霉體連港聞都 quote 妄民所言, 更搞笑的是光時電單車案以拉燈網的留言當權威.

      刪除
  4. 我都睇咗怒火,亦睇過信報呢個評論,真係不知所謂亂咁噏!依家啲人就係乜都要扯埋政治嚟講!根本就係借題發揮想借啲已胡混人去睇佢自己想要表達嘅黃色政治,我見唔止呢篇,YOUTUBE都有啲所謂影評其實又係講黃色政治!掛羊頭賣狗肉成為YC的新常態!

    警匪片不嬲都係港產片嘅常見題材,而呢套電影喺大陸可以播映仲票房超過十億,連大陸都播得,唔通大陸嘅審查寬鬆過香港咩!

    再講翻篇評論:

    第一點
    根本係借題發揮,套戲用呢個場面去表達甄子丹係個性正直唔會因名利好處妥協嘅人,咁令佢出庭唔幫謝霆鋒的原因變得合理。

    第二點
    完全唔覺得同「七警案」有類比,唔知點解可以扯到:『五人出獄後「攬炒」社會則於2019年,時間點暗合佔中和反修例事件,戲名《怒火》則隱喻香港社會情緒。』又係借題發揮!

    第三點
    又係唔知點解可以理解為:『卻充滿違法或濫權情節,由前線到高層(包括任達華飾演的高級助理處長駱智輝),嚴格而言無一個清白,在港產片可謂史無前例。』首先除咗「五警」之外,基本上冇警察犯法(唯一是甄子丹向警方的盾牌開槍,但佢都要接受懲罰)。係評論員自己要求所有警察都冇情緒冇親情冇酌情權先啱啫。

    第四點
    『張崇邦(甄子丹)則屬「正派主角」(即使他也濫權濫暴,但初衷是打擊罪惡)』大佬呀呢套武打片嚟㗎,無暴力打鬥場面邊個睇呀?唔該唔好將佢哋所謂對警察(或聖人)的要求全部帶入電影角色度啦!現實邊有敢打得嘅警察呀!

    『惟《怒火》電影效果傾向美化、同情邱剛敖角色,令觀眾覺得張崇邦及其他警員比這班「暴徒」更值得仇視,相比起片中警員勾心鬥角、互相卸膊』點解呢個評論員好似睇咗另一套戲咁嘅?我完全唔覺得<有傾向美化、同情邱剛敖角色>,亦唔覺得<張崇邦及其他警員比這班「暴徒」更值得仇視>,如果評論員自己選擇代入邱剛敖嘅角度去睇呢套戲,咁就唔怪得佢會咁諗嘅。

    『五人暴徒團隊看來有情有義、齊上齊落,甚至有「為救手足送頭」悲壯一幕』,睇到真係想嘔,或者YC可能會好HIGH好認同嘅,但明明邱剛敖親手殺死佢其中一個手足㗎喎!

    回覆刪除
    回覆
    1. //我都睇咗怒火,亦睇過信報呢個評論,真係不知所謂亂咁噏!
      //再講翻篇評論

      謝謝簡短影評!

      已 add list, 出碟後寫.

      //掛羊頭賣狗肉成為YC的新常態!

      呢啲借啲易的黃色宣傳係無辦法禁絕的,只能放開心胸,喜歡辯就辯,當得啖笑睇吓亦可。

      //明明邱剛敖親手殺死佢其中一個手足㗎喎!

      賞罰分明, 黃人的價值觀嘛!

      //壞人有故事
      //我完全唔覺得<有傾向美化、同情邱剛敖角色>,亦唔覺得<張崇邦及其他警員比這班「暴徒」更值得仇視>,如果評論員自己選擇代入邱剛敖嘅角度去睇呢套戲,咁就唔怪得佢會咁諗嘅。

      由《沉默的羔羊》的食人教授到《小丑》, 甚至乎係《Avengers》的 Thanos, 《Saw》 的 Jigsaw, 荷里活片傾向寫壞人背後都係有 backstory, 令個角色更加立體有深度,加強劇情矛盾和張力,演員亦有較多發揮空間。咁樣寫法唔代表「美化」、「同情」個壞人,如果有人咁諗則只能話佢太 simple and naive。

      至於大陸片,我真係少睇。不過如果同係動作片例如《戰狼》系列,又或者係合拍的《紅海行動》、《湄公河行動》咁,壞人嗰邊的確係比較平板「大眾臉」,唔係雇備兵就係毒梟、恐怖份子等,純粹傳統奸角 born to be a 壞人,無乜性格可言,更無發揮空間。刻意唔去寫歹角,呢方面唔係係咪與大陸的電影審查有關。

      刪除
    2. >至於大陸片,我真係少睇。不過如果同係動作片例如《戰狼》系列,又或者係合拍的《紅海行動》、《湄公河行動》咁,壞人嗰邊的確係比較平板「大眾臉」,唔係雇備兵就係毒梟、恐怖份子等,純粹傳統奸角 born to be a 壞人,無乜性格可言,更無發揮空間。刻意唔去寫歹角,呢方面唔係係咪與大陸的電影審查有關。

      我傾向是文化認知有關,個人觀察,無論香港人或內地人,經常無厘頭和幼稚將有能力的人就要是聖人,壞人就是從來不會做出好事和沒有能力。之前我見過有人評擊楊振寧因為他再聚少妻(先不說這事根本沒有問題),就一籃子判定楊的學術能力,完全不能理解這些人的邏輯。

      刪除
    3. //經常無厘頭和幼稚將有能力的人就要是聖人,壞人就是從來不會做出好事和沒有能力。

      咁同70年代以為李香琴「真人都係咁衰」有乜分別. 民智未開乎?

      刪除
  5. //就要找陳木勝問米才知
    //夾硬砌人生豬肉
    唔好麻煩陳生上來了,效法西門豹治鄴送佢落去問清楚啦!

    //內地電影公安角色永遠「偉光正」,我只可以話佢睜著眼睛說瞎話。
    還要畫地為牢到何年何月?

    //內房高層邀請三位紀律部隊高層去富豪飯局,打邊邊「齊齊滾」
    咁啱阿爺高調打掃杭州官場,就係因為牽涉到某英語教師。公權力唔可以痴埋資本呢D瓜田李下嘅事真係捉番幾個就會警覺架喇

    //此為「公子獻頭」之計
    6+1嘅頭就大把,佢地不知多麼愛惜頸上首級!

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. //公權力唔可以痴埋資本呢D瓜田李下嘅事真係捉番幾個就會警覺架喇

      究竟阿爺是否真的屬意777連任? 大陸地方官員有乜差錯隨時要問責下馬架喎!

      //6+1嘅頭就大把,佢地不知多麼愛惜頸上首級!

      可以回流架嘛!

      刪除
  6. //由此可見,港府修訂條例審查電影國安元素,實屬必要,警隊國安處可能應查一下《怒火》背後有否外國勢力陰謀。

    覺得人言呢篇有啲曲,類似十九才子嗰類。其實審查都會喺例如《十年》嗰啲。
    呢個就算退一億步真喺有,做得咁隱晦,仲隱過着黑衫黑絲戴黑bra,都喺得啖笑。或者呢位人兄想某啲冇腦藍C中計嘅,希望冇人又炒作喇。
    又唔諗吓陳導C咗,傷巷拍呢種片又少一個人。反而拎人哋嘅遺作嚟抽唔知咩水,唔使問米陳導今晚就嚟搵佢XD

    回覆刪除
    回覆
    1. //覺得人言呢篇有啲曲,類似十九才子嗰類。其實審查都會喺例如《十年》嗰啲。
      //或者呢位人兄想某啲冇腦藍C中計嘅,希望冇人又炒作喇。

      我就係唔明佢曲嚟做乜. 班小粉紅妄民無性的. 唔想人地藉故搞你, 呢啲反嘲有時都唔好寫得咁盡.

      刪除
  7. 即係修訂逃犯條例嗰時, 個個黃民話:"我上網鬧共產黨, 比人引渡返大陸點算?"

    利用恐共情緒, 曲解條法律, 呢隻死貓政府想唔食都難!

    回覆刪除
    回覆
    1. //個個黃民話:"我上網鬧共產黨, 比人引渡返大陸點算?"

      呢類言論好難禁, 諗到橋去拆的可以做突手了(5個善於, 缺一不可)!

      http://www.takungpao.com.hk/opinion/233114/2021/0803/616134.html

      夏寶龍主任指出的「五個善於」:全面準確貫徹「一國兩制」方針、破解香港發展面臨的各種矛盾問題、為民眾辦實事、團結方方面面的力量、履職盡責,這是對治港者能力的要求。

      刪除
    2. //我上網鬧共產黨, 比人引渡返大陸點算?"
      嫌阿爺做得唔好嘅其實可以在網上隨便搵到。覺得阿爺背棄理想有之、覺得阿爺打斷發達之路有之、覺得阿爺窮兵黷武有之、覺得阿爺唔效法普大帝SHOW肌肉又有之......只要唔過火點嘅講法都有。巷台仁唔係想鬧,係想推翻,咁就唔怪得阿爺出手喎! 呢個係國際標準嚟架。

      WILL

      刪除
    3. //只要唔過火點嘅講法都有。巷台仁唔係想鬧,係想推翻,咁就唔怪得阿爺出手喎! 呢個係國際標準嚟架。

      黃人係葉公好龍, 得把口打擦邊球, 從來都無共識奉邊位做「真主」, 所以佢地要留一手故意失敗, 千祈唔好成功「推翻」囉.

      刪除