2023年2月19日 星期日

退休生活何處尋

財務自由、提早退休、與及 FIRE(Financial Independence and Retire Early)等都是一眾財經新聞、財 blog 的近年熱話,就連魔術師呢類「唔係財 blog」有時都忍唔到手加插幾句點評或心得。始終我城係個經濟城市(唔係正字城市),投資理財屬於「natural born」習性。至於搵埋「咁多」有乜嘢用?有「小朋友」要供書教學,養大一隻巷孩由400萬增至600萬,巷孩大咗又要幫佢買樓提供父幹娘幹,加上我城生活費高昂,唔做好退休準備隨時臨老過唔到世也。

1. 在我城退休

在我城退休當然最簡單,笨土傷民本來就是在這裡「土生土長」,一啲問題都無,加上我城是福地一片,無地震已經係幾生修到,所謂「天災」最多都係「山竹」、「癲鴿」來襲搞到冧樹封路,令熱愛返工的傷民無所適從而已;況且對退休人士來說,返唔到工並唔係問題呢!

講嚟講去,在我城退休最大問題都係一個「錢」字。不過,大有大使,細有細慳,退休生活係點真係好視乎生活質素。如果(一個唔好彩)買埋啲乜嘢退休保險計劃、人壽、儲蓄、年金之類的理財產品,贏輸收唔收得返理想回報是一回事,但起碼在巷立約在巷收錢都是理所當然,唔知去咗外國要 claim 錢唔知有無麻煩,而且外國稅務繁多,傷民唔識都好難搞也。所以先不論稅務或移民條件等問題,魔術師便又檢視一下認知上其他退休好地方。

2. 在蝗國退休

不知道返大灣區退休算不算是融入國家發展大局,但我城有廣東計劃、消費劵又照派、仲有得投票(計劃中)。如果在廣東得地飲食文化同我城一樣,生活指數較低不特止,仲可以講返我城方言,只要藍C廢老無畏黑心食品、黑心用品、活摘器官(笑)的風險,返大灣區養老絕對是一個可行方案。

相信傷民唯一不習慣的就是內地的醫療制度,一進院就要你打點滴呢樣嘢真係未必接受到。其實講醫療無論是私家定係錢立,我城都算是照顧得到,已經比好多地方好的了。正如民望高焗腸都大 sell 蝗民愛巷式醫療「以病人為本」的醫療體驗:公立醫療「以病人為本」是應有之義;不「以病人為本」,那以什麼為本?錢?跟公立醫療豈非本末倒置?幸好有膠鐵一小時生活圈,如果只係小病痛或定期覆診,退休人士大可回我城就醫,不過如果係急症就真係難講了。

3. 在灣灣退休

灣灣都係一眾傷民(黃人?)的熱門退休選擇勝地,勝在同是講蝗語但話調溫婉得多,唔似北方咁粗豪失禮。生活文化大抵同傷巷無乜分別,蝗皇兩溝,勝在壓力唔大,慢活小確幸小清新,而且日常使費比傷巷便宜很多(人工都低得多),同一份退休金在灣灣遠比傷巷好使。

不過,退休畢竟是長期生活,唔同旅遊散心,有好多長線嘢要適應。正字上我城都係師承灣灣,如果在傷巷睇唔慣各政黨的醜態,睇唔順眼公墓園的低效率(慢活?),霉體的吹水當秘笈,同一把尺放在灣灣都應該同樣地難受吧?

4. 在嬰國退休

米帝係唔少 BNOers 的移民目標,照計呢班人都係黃色,走咗都應該唔會返嚟,一於在彼邦退休。奈何呢班黃人中年的多數是一家大細移民過去,就算賣埋層巷樓拎返筆,要食過世都唔容易,好多時都要由白領轉做藍領,更遑論有班有青都係掹住車邊 BNO 過去,財務安排完全係唔成熟,同佢哋講退休生活更是遙不可及的事。再加上就連陶偽才子都承認的濕冷沉鬱天氣,特別容易令人過得唔開心,尤其是如果過到去因經濟問題而要過苦行生活的就更加慘情,月前就有巷囡因在米帝遇上經濟問題、居住問題及情縮困擾而自殺,可見要在嬰國住過世真係唔容易,何況 BNOers 仲要過到「5+1」的額外審查才可以真入藉呢!

5. 在紐西蘭退休

魔術師在多年前曾到紐國一遊,只見當地風景秀麗,羊多過人,又係傳承自前事頭婆管轄的制度,同袋鼠國差唔多但種族歧視應該無咁嚴重,傷民去到退休應該較易適應。不過,紐國分南北兩島,總人口只有500多萬人,比我城還要少而面積就大得多,可以想像如果係住在「偏遠地區」,都唔慌會有街霸叫你裝寬頻轉手機上台 plan,萬一電力、道路、食水等基建有甚事故,地方咁大、人咁少,要照顧得妥當真係唔容易,所以最近又打風又地震就即時倒瀉籮蟹。睇嚟紐國都係無事就好住,有事就瀨哂嘢的國家,是否適合退休生活真係見仁見智。

***

伸延閱讀:

Wikipedia: New Zealand

土敘大地震|香港救援隊返港家屬迎接 隊員:災區驚心動魄、更珍惜香港這片福地 2023年02月18日

【有線新聞】特區救援隊昨晚返抵本港,政府在機場舉行歡迎儀式,行政長官李家超讚揚團隊表現專業.有救援隊成員說,災區場面驚心動魄,日後會更珍惜香港這片福地。

59人的救援隊晚上近12時步出機艙,正式完成歷時九日的救援任務。禁區外,隊員的家人已經急不及待想看到至親平安歸來。

特區政府在機場有歡迎儀式,行政長官李家超到場迎接,逐一與救援隊員握手。土耳其駐港領事送上鮮花,擁抱感謝隊員。李家超讚揚團隊,在行動中展現專業精神,他說自己深感驕傲。李家超:「隊員爭分奪秒救人之餘,還在嚴寒天氣下,要面對體力容易流失,我知道有隊員在帳幕中,冷得未能入睡,但大家都以熱誠抵著冷風,沒有放過任何拯救生命的機會。」

救援隊由消防處、衞生署等人員組成,他們說在災區見到整座城市倒塌,場面驚心動魄。特區救援隊指揮官于文陽:「我們不覺得我們成果很好,其實我們從來都是一有機會就會盡力拯救每一條生命。回港後我們的感覺是,香港是一片福地,一座那麼美麗的城市,希望大家可以愛惜這座城市。」

消防處高級救護主任楊強生:「地震後餘震不斷,在物流、交通、通訊上都有困難。行動期間,我們感受到現場環境很惡劣,我們將心比己,災民承受的情況更嚴峻,所以我們各隊員都全心全意,士氣維持高昂。」

可以順利完成任務,少不了家人支持。救援隊成員家屬楊太:「一有機會可運用(訓練所學),丈夫都想去盡一分力,我知道他很想去救災,所以我很支持他,都沒有想太多,不用一分鐘就決定好,你想去便去吧。」到場迎接的還有在港土耳其人,他們帶同國旗到場,感謝救援隊在危難時期伸出援手。

信報 2023年2月15日

紐西蘭風暴蹂躪 頒全國緊急狀態

熱帶氣旋「加布里埃爾」肆虐紐西蘭北島,造成嚴重破壞,周二全國進入緊急狀態,總理希普金斯形容是紐西蘭百年來最嚴重天災。暴風雨引發洪水及山泥傾瀉,近三分一人口受災,周二至少22.5萬人斷電,有災民被迫游水逃離家園,當局派遣國防軍協助疏散居民。這是繼2019年基督城清真寺槍擊案及2020年新冠疫情後,紐西蘭史上第三次進入全國緊急狀態。

紐西蘭氣象局發出最高級別的紅色天氣警告,指「加布里埃爾」以陣風風速每小時超過140公里直撲北島沿岸地區,在島灣(Bay of Islands)捲起11米高海浪。截至周二早上的24小時內,內皮爾機場錄得175毫米雨量,多於2月平均雨量達3倍,為該處歷來第二最多雨的一天。

災情史無前例 政府籲儲水糧

北島最北端及東岸為重災區,當中以霍克斯灣(Hawke's Bay)、吉斯伯恩(Gisborne)、科羅曼德爾(Coromandel)及北地大區(Northland)受災最嚴重,部分災區對外交通及通訊中斷,電力及手機服務暫停,道路被封鎖。當局呼籲重災區居民儲水儲糧,憂慮出現短缺。

緊急事務管理部部長麥克納爾蒂形容災情「史無前例」,廣泛地區出現洪水及山泥傾瀉,道路及基建嚴重受損,迄今約2500名居民被迫疏散。奧克蘭在12小時內錄得超過265毫米雨量,北部河流決堤,西部穆里懷區(Muriwai)突然山泥傾瀉,導致一名消防員失蹤,另一名消防員重傷。在霍克斯灣,一名居民在山泥傾瀉下失蹤。

交通混亂 航班重開瞬取消

傳媒發布的新聞片段亦顯示,災區成為澤國,街道被淹浸,山泥把房屋沖到山腳,災民在屋頂等候救援。部分霍克斯灣災民眼見家園快將被淹沒,爬出窗外,游往安全地區。

北島海陸空交通混亂,大部分地區火車服務暫停,超過30條高速公路關閉。奧克蘭機場周一關閉,紐西蘭航空取消所有經奧克蘭的國內外航班。機場周二重開不久,紐西蘭航空以「強烈陣風」為由再次暫停服務。氣象局周二表示,奧克蘭在今年首45天錄得的雨量,相當於全年平均雨量一半。

信報 2023年2月16日

簡訊

紐西蘭風災4人亡 首都6.1級地震

風暴「加布里埃爾」吹襲紐西蘭北島引發廣泛地區水浸及山泥傾瀉,至少4人罹難,逾1萬人被迫疏散,周三約16萬人仍失去電力供應。警方收到超過1440宗失蹤報告,總理希普金斯表示相信當中約1100人已被尋回,但部分災區對外交通及通訊中斷,他對數名失蹤人士「深表關注」。奧克蘭機場恢復正常運作,但內皮爾機場關閉至周四。首都威靈頓周三亦發生6.1級地震,未收到損毀報告。

信報 2023年2月18日

簡訊

紐國風災增至8死 4500人仍失蹤

紐西蘭北部早前受熱帶風暴加布里埃爾(Gabrielle)吹襲,截至周五增至8人罹難,4500人仍與外界失去聯絡,逾1萬人被迫疏散,全國6.2萬間房屋仍然停電。總理希普金斯(Chris Hipkins)周五到災區視察,形容今次風災可能是紐西蘭本世紀最嚴重的自然災難,預計死亡人數將進一步上升,又透露澳洲救援隊已抵達當地協助賑災。紐西蘭警方同日宣布,在北島納皮爾(Napier)及黑斯廷斯(Hastings)設立兩個臨時殮房。

高永文率醫療團隊考察 冀將港式醫療服務引進大灣區 2023年02月10日

【有線新聞】一行三十多人的香港醫療考察團在大灣區考察,希望加強醫療專業的交流與合作,將港式醫療服務引進大灣區。

三十多名醫療專業界代表,周四起一連三日到大灣區六個城市考察,行程包括到深圳一間港資醫院,以及江門一間設有康養服務的醫療機構。

率團的全國政協委員、行政會議成員高永文表示,三年來因疫情原因考察團一直未能成行,期望此行深化推動兩地醫護,特別是醫療管理方面的交流,「我們在香港、在社區醫療發展比較成熟,特別是內地市民比較嚮往所謂港式的醫療,就是以病人為中心的文化,我們在香港也很著重醫療質量管理、風險管理、病人的安全,這些元素亦很希望在香港帶到大灣區,與大灣區同道一起去融合。」

他又表示,內地的遠程醫療發展,反過來亦值得香港參考,「在新冠疫情之後,香港人對於遠程醫療的接受程度是高了很多,所以香港的醫療參與,亦可以開始以遠程醫療開始,然後先切入我們一些實體醫護人員,或者醫療服務單位落地。」

有保險業界代表表示,希望兩地政府在醫療保險,互相承認方面作更多討論。中國香港保險學會主席歐陽祖瀚表示:「始終內地同胞,對香港保險產品一定需求,所以希望盡快推行跨境保險通,如果能夠推行,對於中港兩地的保險從業員都有協同效應。」

隨着愈來愈多港人在內地生活,高永文建議當局可以擴闊「港澳藥械通」應用點,以及推動醫療券在大灣區內更多港資醫療服務單位使用。

香港碩士女生移居英國 生活窮困壓力爆煲自殺身亡

撰文:歐敬洛出版:2023-01-25 17:21 更新:2023-01-27 13:15

一名香港人在移民英國後因無法應付高昂生活開支,懷疑患上心理疾病後自殺身亡。

英國《每日鏡報》報道,死者A,27歲。她在2022年4月移居至英國生活,在11月3日證實死亡。驗屍官在2023年的1月23日證實其自殺的消息,她的痛苦經歷亦在同日曝光。

A在2017年於香港的大學畢業,並在2019年於日內瓦修畢碩士,回港後她在香港紅十字會擔任國際救濟服務幹事。2022年4月,她經過英國國民海外簽證前往英國生活,在當地一間慈善機構工作。

她搬到了里士滿,以每月900英鎊租住一間有公用廁所的廉租公寓。她與所有在倫敦生活的年輕人相同,面對低工資難以支付食宿的困境。她的家人在她死後,才從她電腦中的筆記發現她在生活上的困難:因為工資不足,只能節衣縮食;居住環境惡劣和不衛生的廁所,進一步增加其生活壓力。她在11月自殺時,已預約了準備與心理醫生見面。

驗屍官引述的聲明指出,A在9月時曾向兄弟表示,因擔心自己的收入無法維持在英國的生活感到焦慮,同時害怕自己會因壓力影響工作表現遭到解雇,從而失去收入,感到十分沮喪。

在驗屍官讀出的聲明中,死者的兄弟表示「我一直希望我能阻止這個悲劇,但現在已不可能。我只能接受事實,並會按照你的意願照顧我們的父母。」

41 則留言:

  1. 冇姐姐,冇好嘢食,去外國傷巷中剷得唔得㗎。

    //在灣灣退休
    灣灣都有地震有颱風呢

    //在紐西蘭退休
    離全世界咁遠,唔去旅行會C嘅巷人只好當地四處去了

    //再加上就連陶偽才子都承認的濕冷沉鬱天氣
    連真.英國人都有唔少去意大利法國甚至泰國退休喇。

    倭國都有搶人才政策 ,到時喺真.返鄉下。

    //她搬到了里士滿
    用咁平嘅價去租一嗰貴區,當然居住環境惡劣。

    //已預約了準備與心理醫生見面
    應該預約回巷機票

    回覆刪除
    回覆
    1. //灣灣都有地震有颱風呢

      日本有的,灣灣都有。

      //在新的「特別高度人才制度」計劃中,申請人若是在學術研究或專業技術領域,便須符合以下其中一個條件:
      (1)碩士學歷以上且年收入2000萬日圓(現為約116萬港元)以上 或
      (2)工作經歷10年以上且年收入2000萬日圓(現為約116萬港元)以上

      申請人若是在經營管理活動領域(advanced business and management activities),便要符合工作經歷5年以上且年收入4000萬日圓(現為約232萬港元)以上。//

      咁即係唔請人拍日劇啫!!

      //去外國傷巷中剷得唔得㗎
      //用咁平嘅價去租一嗰貴區,當然居住環境惡劣。
      //應該預約回巷機票

      好似話事主同家庭關係唔好,應該又係黃子女 vs 藍父母掛?

      刪除
    2. //好似話事主同家庭關係唔好,應該又係黃子女 vs 藍父母掛?//
      唔駛去到正字, 諗下就知唔好
      養到個女咁大, 一句拜拜就調低兩廢老飛佐去無雷公咁遠唔會返
      仲要係放低高薪有前途工作, 去唔知有乜撈既國度

      以我認識既5-60歲都唔會接受到, 一定會勸阻, 黃人一定小返轉頭, 99%關係唔好啦
      --Dogdogchi

      刪除
    3. 一個人孑然一身挑戰在人生路不熟之地冒險, 絕非誰都能做到的易事. 就連相對簡單的去個留學, 也有不少人僅能畏畏縮縮的以同族勉強圍爐渡日, 能脫胎換骨突破自我, 真正的融入社群的只有少數優秀個體, 的確有些人留學回來後, 變得面面俱圓凡事都能應付自如, 成為了世界仔, 但有更多的朋友在留學回來後, 英語比留學前還退步了, 倒是普通話進步不少, 有的甚至還會說些少越南文...

      回說這位A小姐, 此君空有破斧沉舟之勇, 卻沒能面對自己將淪為二等公民, 只能過上捉襟見肘生活之實, 受不住壓力自我淘汰並不難理解. 這倒是能給其他孩子們一個很好的示範: 別把破斧沉舟去異地冒險看得太浪漫, 那可是少數精英才能完成的艱辛旅途 PC

      刪除
    4. //養到個女咁大, 一句拜拜就調低兩廢老飛佐去無雷公咁遠唔會返
      仲要係放低高薪有前途工作, 去唔知有乜撈既國度
      以我認識既5-60歲都唔會接受到, 一定會勸阻, 黃人一定小返轉頭, 99%關係唔好啦//

      最緊要係黃人通常係不顧後果,自己都未 ready 又唔知驚乜 ,羊群心理同班首觸一齊走(畏罪潛逃的只是少數),所以先會俾廢老反對。

      //有更多的朋友在留學回來後, 英語比留學前還退步了, 倒是普通話進步不少, 有的甚至還會說些少越南文...

      哈哈,咁似子華神的笑話,去完米帝留學返嚟,英文差咗,中文反而好咗。

      //這倒是能給其他孩子們一個很好的示範: 別把破斧沉舟去異地冒險看得太浪漫, 那可是少數精英才能完成的艱辛旅途

      其實所有事情要「成功」的只會是一小撮精英,否則現袋幼兒教學才會咁着重「讚美」唔可以令「小朋友」有挫敗感,反證如果「揸正來做」,「成功」的只會係少數「小朋友」。

      刪除
    5. 我多年前轉工stay深圳後,發覺自己講普通話差左(雖然聽力好左)...因為之前多數出差或講電話都係同台灣上海同事溝通,但上到深圳發覺亂講一通人地都聽得明,而且當年粵語仲算強勢,好多深圳外省人講普通話都有啲粵化,我地讀書時中文老師係咁叫我地作文別寫「你去先」要寫「你先去」,但深圳啲人都講「你去先」...

      刪除
    6. //上到深圳發覺亂講一通人地都聽得明,而且當年粵語仲算強勢

      幾年前我都同大陸同事 work 得 close,深圳同事基本上可以用我城方言溝通,係同上海妹才要煲冬瓜,講唔掂就扮Q,大家哈哈哈 hea 咗去。

      刪除
  2. //同一把尺放在灣灣都應該同樣地難受吧?

    只會比香港最瘋狂時還過份。雖然1450實在太離譜已令好多台灣人反水,就如香港越嚟越多人唔抵得姜糖鏡粉一樣。

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然對於啲「懶係」只講立場既人,台灣呢啲先叫「言論自由」。

      刪除
    2. //雖然1450實在太離譜已令好多台灣人反水,就如香港越嚟越多人唔抵得姜糖鏡粉一樣。

      凡事去得太盡,緣份必定早盡呀!

      //「懶係」只講立場既人,台灣呢啲先叫「言論自由」

      可@對住個樹窿叫完發洩完就叫「言論自由」,唔需要跟進反應的了。

      刪除
    3. 灣灣正字環境係傷巷壞方向發展版
      綠(黃)已坐正, 但係反智依舊, 最大媒體變佐單方面維護正苦歌功頌德
      一路反中, 一路削自己
      比如電, 反核X綠色能源, 最後自己既工業無發展空間, 一俾敵人封鎖海運電力維持唔到10日
      關心正字會吐血身亡

      反水仲慘, 因為刮民黨係點選都選唔贏民賤黨, 光頭佬已經最似會贏, 都俾刮民黨內鬥鬥到輸埋, 之後更唔會有政治人才, 只有內部協調出泥既傀儡, 綠營是但捧個網紅出泥都選贏你
      --Dogdogchi

      刪除
    4. //綠(黃)已坐正, 但係反智依舊, 最大媒體變佐單方面維護正苦歌功頌德

      如果馬鞍山共和國搞得成,臘腸就係「國報」喇!

      //綠營是但捧個網紅出泥都選贏你

      我要法子!

      刪除
    5. //我要法子!//
      有件咁既野: 顏色不分藍綠支持性專區顏色田慎節
      收唔收貨?
      --Dogdogchi

      刪除
  3. 魔兄應該老早就財自 FIRE, 繼續返工同筆耕應該都係防同社會脫節,另外防止生活失去動力,呢種生活真令人羡慕 😌

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係比上不足 比下有餘啫,以黃營文翅口吻,就係「唔係為生存,可以為生活」咁囉。

      刪除
    2. 想睇下魔兄分享多啲理財心得。特別係fixed income 點揀。之前睇你分享資產配置同點計算回報率都好獲益良多!

      刪除
    3. //特別係fixed income 點揀

      依家都係揀返啲高評級債,搏佢加息跌到 below par,一於買入揸到期賺面價。

      又,我唔係財blog,投資主題係有興趣至寫的。

      刪除
    4. 魔兄唔係投資blog 但寫得專業過好多投資blog. 記得魔兄仲過左CFA level 3 . 勁過唔少專寫理財blogger.
      Btw 我都等緊佢加息加到債再跌。上年10月錯失左一次機會。唔知今年仲有冇機會?

      刪除
    5. //寫得專業過好多投資blog
      //記得魔兄仲過左CFA level 3

      過獎了,原來係長期讀者,真係好記性。

      //唔知今年仲有冇機會?

      其實都係要加息有 surprise 債價先會跌,依家對美息頂部似乎有哂預期,人人偷步入市,price in 哂加息因素,築底反而變成 self fulfilling prophecy。都係保持子彈,分段入債好過,反正始如果你有 mortgage link account,放入去活期賺高息,保持彈性都咪話唔着數。

      刪除
    6. 多謝你指點。之前唔知點解想log in 番account 都唔得。
      只好用訪客留言。

      刪除
    7. 好說好說。如果你有留意,我依家都玩緊月供 GOF,尾帝國債可以當係定存。

      刪除
  4. 退休係大事,就好似蔣生話咁 : 第一銀紙、第二銀紙、第三都係銀紙
    //在蝗國退休
    睇南沙就真係正呀! 我們可能攞咗居住證才能感覺到真正住國內的利弊

    //在灣灣退休
    享受二次回歸之前,先食飽萊豬、福島核食。

    //在嬰國退休
    相當鼓勵呀! 可惜好多都只是打算捱完5+1就回來爭飯碗。

    //在紐西蘭退休
    與其去紐西蘭,點解唔諗加麻大、袋鼠國呢。

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. //第一銀紙、第二銀紙、第三都係銀紙

      咁的確係,尤其是傷民享受慣,生活質素好重要,呢啲都係要用錢買返嚟。

      //我們可能攞咗居住證才能感覺到真正住國內的利弊

      淨係「戶籍」制就夠麻煩。

      //可惜好多都只是打算捱完5+1就回來爭飯碗。

      唔係掛?唔好俾咁689講中喇!

      //點解唔諗加麻大、袋鼠國呢

      紐國的種族歧視似乎無咁嚴重,正苦亦唔係以玩正字為要務。

      刪除
    2. 國內的社交媒體小紅書都有講南沙好唔好。 比如而家人少,冇咩產業。
      我都好想請教下當年深圳南山係咪又係咩都冇?

      刪除
    3. //我都好想請教下當年深圳南山係咪又係咩都冇?

      南山我就唔知,我最早的印象是現在深圳萬象城附近是一片荒蕪。

      刪除
    4. 所以我諗緊南沙係咪真係會跑出?
      會唔會變做下一個南山?
      深圳或萬象城附近跑得出係佢做足交通規劃,將附近城市溢出的功能承接過去。
      但南沙得唔得?其實大灣區都係參考其他國家的大灣區,咁其他國家好似南沙的位置發展成點? 我有同事都買左,但佢可能考慮退休之用。同埋而家內地出生率下跌,房地產仲有冇發展潛力?

      刪除
    5. //但南沙得唔得?其實大灣區都係參考其他國家的大灣區,咁其他國家好似南沙的位置發展成點? 我有同事都買左,但佢可能考慮退休之用。

      買樓自住好做收租仔又好,都係講 location,其實即係 transportation。

      刪除
    6. 南山係當年小弟station深圳時的工作(南山科技園)和宿舍(南山書城附近,當時書城先啱啱開)地點,作為新區嗰陣規劃已經好好,我人生其中之一最後悔的事係當時諗過該區買層樓仔玩下,結果無付諸實行😑😑
      如果講由無到有,寶安在00年代真係得爛鬼工廠區治安又差,後來沙塵滾滾四處係地盤,而家已經大變身了。
      所以從來唔好低估基建狂魔翻天覆地的決心...尤其自古以來廣州先係珠三角的中心,只要歷史大勢無變阿爺自己無走錯路南沙一定無問題。

      //同埋而家內地出生率下跌,房地產仲有冇發展潛力?
      內地樓價講總量從來是供過於求,否則就唔會有鬼城、東北四五線城市百幾人仔一坪了...樓宇價值除了人口需求外,所在地帶來的溢價也是決定因素。

      刪除
    7. //尤其自古以來廣州先係珠三角的中心,只要歷史大勢無變阿爺自己無走錯路南沙一定無問題。

      哈哈,謝謝摩摩提水!我深圳的堂阿哥堂家姐啲仔女都開枝散葉,唔知有無去南沙住。等我過多一排返去探問吓先!

      刪除
    8. 感謝摩兄回覆。
      因為我記憶中好似潮汕好似都有特區但佢地都跑唔出。
      同埋我諗過南山跑出其實係咪因為近香港。so call location location location.
      當然而家香港仲有冇咁大吸引力係另一個問題。
      但係廣州能否將影響力輻射到南沙就唔知。
      我諗最值得參考應該係其他國家既灣區發展歷史。。。

      刪除
    9. //我諗最值得參考應該係其他國家既灣區發展歷史

      哈哈,中國有自己的國情,其他國家好難相題並論的!

      刪除
    10. //我人生其中之一最後悔的事係當時諗過該區買層樓仔玩下,結果無付諸實行😑😑/
      應該係08-10年, 我都有個FD 上去買, 叫過我
      但係佢星期五收工叫我聽日出發, 要拎定支票簿, 睇啱(得塊爛地, 其實係聽個AA點完) 就開支票落訂....我無咁豪買樓好似買棵菜咁, 放棄佐

      //所以從來唔好低估基建狂魔翻天覆地的決心.//
      基建係一部份, 產業更重要, 要將地區既功能規劃好, 配合基建& 政策先有大發展
      最怕全世界已發達國家都經濟衰退, 新產業發展拖延, 新發展區錯過時機
      不過全世界都唔掂, 最有機會掂既只有阿爺

      //內地樓價講總量從來是供過於求//
      傷巷豆腐潤咁細, 住大西北出市區都係一個鐘
      大陸如果自己住果度無你要既社區設施, 要穿州過省就嚇死人,
      東北好平既樓有D係老國企工廠宿舍, 工廠摺佐, 工作機會歸零, 社區設施不足
      人到中年一支公拎舊錢去搣下仲得
      到老要成日見下醫生就大鑊
      所以一二線城市既吸引力一定系度, 其餘就難D

      --Dogdogchi

      刪除
    11. //我無咁豪買樓好似買棵菜咁, 放棄佐

      我都係靠「血緣」才會有個深圳單位,實在是符碌之極。不過當時起樓啲屋契文件好多都糊裡糊塗,要理順業權都有排搞。

      //不過全世界都唔掂, 最有機會掂既只有阿爺

      東升西降呀!

      //到老要成日見下醫生就大鑊

      醫療始終係我考慮返上去退休的最大痛點。

      刪除
  5. //唔係掛?唔好俾咁689講中喇!
    真的。特別係有教育文憑嗰批

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. //特別係有教育文憑嗰批

      支持教C宣誓支持一國兩制、《基本法》,仲要考埋《國安法》先有牌有教席。又睇吓班小黃老C會唔會為五斗米折腰?

      刪除
    2. 「為五斗米折腰」方面,我覺得唔應該低估BNO人。

      WILL

      刪除
    3. 我夠想我老竇係李嘉誠啦,但話返就返咩?6年間你在外唔知撈過乜,你當呢段時間好位唔俾人卡晒?試下唔做嘢6年睇下仲搵唔得返相同工作囉!

      刪除
    4. //我覺得唔應該低估BNO人

      係低估BNOers 腰骨的硬度定係柔軟度? XD

      //試下唔做嘢6年睇下仲搵唔得返相同工作囉!

      專業人士去到米帝真係唔易搵得返同樣工種,「轉跑道」做藍領就更加唔使旨意返嚟我城又可以變返專業人士。

      刪除
    5. //我夠想我老竇係李嘉誠啦,但話返就返咩?6年間你在外唔知撈過乜,你當呢段時間好位唔俾人卡晒?試下唔做嘢6年睇下仲搵唔得返相同工作囉!

      其他唔知,但人之患呢行真係見過移完民番來重執教鞭之餘,深耕到連個女都可以係同一間學校任教,達成薪水相傳呢個成就。可能係個別例子啦,但佢地都幾師師相衛又講馬房架!

      WILL

      刪除
    6. 其實在呢個互聯網同 AI 年代,返學有無用?人之患又有幾多 value added? 「小朋友」或者仲可以「監」佢返學,但有青大可以任由佢哋「自由發展」呀!

      刪除