2023年2月23日 星期四

今日人傳信不訛

魔術師真係幾鍾意睇黃職獵人啲帖文,尤其是嗰啲疑幻似真的「讀者投稿」(有啲似乜 sir 同埋一眾開班財務教練的讀者來信),黃得嚟真係好好笑,仲要睇埋嗰班加把口真心(膠)地提意見的妄民留言,簡直就係「文字版 tiktok」!

窮L拖鞋王

和另一半嚟到英國,期望越大,失望越大!老公之前在香港份糧,都叫做比上不夠,比下有餘,我呢幾年都係家庭主婦;嚟到英國,我都預咗佢人工會少一截,無諗過唔駛做,預咗公一份婆一份,大家努力返工,跟住可以買間屋,享受外國生活,但無諗過嚟到英國佢唔肯捱,反而放「pair」,我要一個人揹起頭家…

我自知英文唔好,又好多年無返工,嚟到英國最初幾個月都搵唔到工,四圍託人介紹,又不停睇YouTube學英文,終於搵到份part time ,最低工資都無所謂。

但另一半就唔生性,佢學歷好,英文又唔差,到埗第一個月就搵到份文職,但佢嫌工作刻板、人工低,做咗兩個月就辭職,之後開始「躺平」唔再搵工,仲成日約人周圍吃喝玩樂,當作自己嚟旅行。

佢身邊班香港朋友,個個身懷巨款,買樓買車後都唔駛憂柴憂米,可以揸住寶馬返工廠賺最低工資,心態當係體驗生活,鍾意做就做,唔鍾意做就唔做;但我地唔同,係香港無樓,唔係帶住一大筆錢過嚟,睇住銀行存款越來越少,而家成日因為叫佢搵工而嘈交。

佢最大問題係唔承認自己來到英國變窮L ,佢又唔肯面對現實,就算我唔介意養佢,但我份糧都係唔夠開支,積蓄就快見底,之後日子都唔知點算…

1. 比上不夠,比下有餘,我呢幾年都係家庭主婦...預咗公一份婆一份,大家努力返工...我自知英文唔好,又好多年無返工,嚟到英國最初幾個月都搵唔到工,四圍託人介紹,又不停睇YouTube學英文,終於搵到份part time ,最低工資都無所謂。

個老婆響我城都有「唔返工」,仲要英文唔好,憑乜咁把炮認為可以在嬰國搵到工?又,點解黃人在巷讀咗咁多年書,英文程度竟然要「睇 youtube 學英文」?

2. 另一半就唔生性,佢學歷好,英文又唔差,到埗第一個月就搵到份文職,但佢嫌工作刻板、人工低,做咗兩個月就辭職,之後開始「躺平」唔再搵工,仲成日約人周圍吃喝玩樂,當作自己嚟旅行...我地唔同,係香港無樓,唔係帶住一大筆錢過嚟

嘅然老公在我城「比上不夠,比下有餘」,老婆可以唔使做(在家做家務慳返個姐姐),又唔使供樓(唔知係咪黃人思維:唔做樓奴),理應可以儲埋唔少,點解會仙都唔仙吓?

3. 最大問題係唔承認自己來到英國變窮L ,佢又唔肯面對現實,就算我唔介意養佢,但我份糧都係唔夠開支,積蓄就快見底,之後日子都唔知點算…

心理上、財務上都未 ready 說學人移民,究竟《國安法》係咪真係咁恐怖,兩夫婦身有X要畏罪潛逃,定係羊群心態人走你又走學人「買保險」,「不自由 毋寧死」?

** *

I love you ok?

單身麻甩仔嚟到英國生活,識唔到合眼緣港女,諗住有排dry,點知英文唔好,都俾我追到鬼妹女朋友。拍拖幾個月,覺得歐洲鬼妹好nice又貼地。早兩日大家行超市,情人節到,鮮花無特別加價兼且仲有特價,3鎊一大束鬱金香,即興買一大束送佢,已經氹到佢好開心。

自己英文唔好,開頭都有少少自卑,但發現歐洲人好多英文都一般,女友來自斯洛伐克,有時唔明我講乜,佢都會好專注望住我,努力俾反應,然後大家都唔駛講咁多,攬下錫下就乜都明哂;唔似我之前女友,大家都係香港人,其實仲難相處,少少唔高興就唔理我,好無癮。其實英國好易溝女,大家唔好驚到單身過到嚟冇女。放膽啲講英文,好似平時香港咁樣溝女就可以。仲有「I love you」呢句說話,佢地唔隨便講,女友到而家都只講「I like u 」,我就唔理咁多,成日講I love u!

4. 單身麻甩仔嚟到英國生活,識唔到合眼緣港女,諗住有排dry,點知英文唔好,都俾我追到鬼妹女朋友。拍拖幾個月,覺得歐洲鬼妹好nice又貼地。...3鎊一大束鬱金香,即興買一大束送佢,已經氹到佢好開心...女友來自斯洛伐克,有時唔明我講乜,佢都會好專注望住我,努力俾反應,然後大家都唔駛講咁多,攬下錫下就乜都明哂

點解黃人總係「英文唔好」?咁易「氹」嘅原來係東歐妹...又,呢位首觸毒男咁肯定斯妹真係「又 true 又 pure」,而唔係PTGF在做戲?

5. 仲有「I love you」呢句說話,佢地唔隨便講,女友到而家都只講「I like u 」,我就唔理咁多,成日講I love u!

即係鬼妹仔唔同你呢隻宅男有 committment,即係做G唔俾錫嘴仔咁。你「成日講I love u」係沉船,人哋當你自作多情,係「英文唔好」咋!

** *

魷魚遊戲

加拿大辦公室文化和香港好唔同,朋友移民加拿大,人到中年好不容易搵到工,點知剛過試用期就被解僱。打咗咁多年年工,佢一向係交名炒人嗰個,無諗過自己會經歷被炒。

佢話之前見過老闆和一位同事講咗一句:you're done today , 仲以為話今日工作已完成,點知其實係要辭退佢。所以自己未過試用期,都提心吊膽,直至試用期pass ,工作評價又OK ,以為進入「安全期」之際,竟然接到大信封!Why me ? Why me ? 佢話早排與老闆在pantry遇見仲有講有笑,點解唔傾下先?唔滿意又唔講,點知改善唔到?又無先兆,連「死因」都唔知,好唔甘心喎。

一班老友的whatsapp group入面, 有一位早十幾年前已移民加拿大,聽佢呻完就叫佢「睇開啲!」原來在加拿大辭退員工不一定要有理由,跟足合約條款及補償金便可,為免在公司內發生衝突,好多時即日通知,員工帳戶權限即時失效,有時和同事講聲Bye Bye嘅機會都無㗎。呢啲場面,睇戲見唔少,佢話現實就係咁,仲勸佢唔駛再諗點解被炒,不如慳番啖氣快啲搵過份工!

6. 老闆和一位同事講咗一句:you're done today , 仲以為話今日工作已完成,點知其實係要辭退佢。

以「英文好差」地去理解:「I am done」係「我唔玩了」(食嘢指食飽、感情指分手、職場指辭職),咁「you are done」即係「被唔玩」,即是「炒魷魚遊戲」囉!

7. 佢一向係交名炒人嗰個,無諗過自己會經歷被炒...試用期pass ,工作評價又OK ,以為進入「安全期」之際,竟然接到大信封!Why me ? Why me ? 佢話早排與老闆在pantry遇見仲有講有笑,點解唔傾下先?唔滿意又唔講,點知改善唔到?又無先兆,連「死因」都唔知,好唔甘心喎。

炒你咪炒你,點解要俾你知個「死因」?「莫須有」得唔得?呢班「朋友」都移得民,人又唔係細,仲傾乜鬼?俾乜鬼機會你改善?同你有親咩?你估係公墓園(或其他「好難炒人」的大機構)咩!仲話「一向係交名炒人嗰個」,即係做開嘅職位唔係低,佢交人時又有無同被炒者「傾」、「俾個機會佢改善」?

8. 原來在加拿大辭退員工不一定要有理由,跟足合約條款及補償金便可,為免在公司內發生衝突,好多時即日通知,員工帳戶權限即時失效,有時和同事講聲Bye Bye嘅機會都無㗎。

其實即日通知最好,對無良僱主同工資奴都有着數,雙贏方案:無良僱主炒得人,自然驚對方條氣唔順整蠱返自己,在電腦網絡搞搞震就仲衰,所以無良僱主炒人一定要即時走;對工資奴來說,就算無良僱主唔驚你搞事,你俾公司炒魷魚,在「通知期」都唔知點面對班同事,都係即時走無謂尷尬也。

***

參考資料:

17 則留言:

  1. //兩夫婦身有X要畏罪潛逃,定係羊群心態
    覺得喺巷婦想去嬰國多過巷佬,所以巷佬躺平
    或者巷佬想放鬆,唔想好似喺傷巷呢個"民不聊生"嘅地方咁壓力大嘅生活,儲返多啲X子
    想快快生嗰B呢?我都喺最近喺呢道先知道原來嬰國喺生B天堂XD

    //仲成日約人周圍吃喝玩樂
    "英文又唔差",喺唔喺去咗約東歐妹?XD

    //理應可以儲埋唔少,點解會仙都唔仙吓?
    5+1都好似有啲入場費,可能就用咗一大半。冇得三宅一生的確喺蝕底啲嘅。

    //然後大家都唔駛講咁多,攬下錫下就乜都明哂
    //唔似我之前女友,大家都係香港人,其實仲難相處,少少唔高興就唔理我,好無癮。
    零溝通唔喺一件好事(除非淨喺為咗拍拍拍,即喺叫G),一時吵吵鬧鬧好正常。

    //佢話早排與老闆在pantry遇見仲有講有笑,
    真喺煩,人地老闆有講有笑想好來好去唔得,咁喺唔喺想人地一見佢就黑面有晒"先兆"?真難服侍。

    回覆刪除
    回覆
    1. //唔想好似喺傷巷呢個"民不聊生"嘅地方咁壓力大嘅生活,儲返多啲X子
      想快快生嗰B呢?

      壓力大谷住上哂腦,依家去到嬰國放鬆哂!

      //"英文又唔差",喺唔喺去咗約東歐妹?

      教東歐妹講英文

      //除非淨喺為咗拍拍拍,即喺叫G

      「攬吓錫吓」

      //咁喺唔喺想人地一見佢就黑面有晒"先兆"?真難服侍。

      敬酒唔飲飲野酒

      刪除
  2. 二等公民配無藉外勞, 竹門對竹門, 豬聯逼合, 十分登對
    正如南亞非洲假難民都特別鐘意溝賓妹一樣
    DM

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實中東歐特別係斯洛伐克烏克蘭既女係出名索的,如果條毒男冇吹水溝到件後生既又真係巧威威既,但唔排除人地係大媽/當佢係提款機既拜金女 XD

      刪除
    2. 我諗除少數特殊喜好或基層老人之類
      英國人普遍應該嫌棄呢類東歐下等人

      想當年港英年代哪些人返大陸娶老婆
      便是今天居英港人所謂溝鬼妹的寫照
      而那些年大陸女人點解肯嫁港英港人?
      答案翻查一下當年中港婚姻新聞便知

      雖然不能斷言當中只有利益沒有真愛
      不過相信應該無乜幾個貪你特別靚仔
      DM

      刪除
    3. //南亞非洲假難民都特別鐘意溝賓妹一樣

      呢啲叫相濡以沫

      //斯洛伐克烏克蘭既女係出名索的,如果條毒男冇吹水溝到件後生既又真係巧威威

      威人威威真係威

      //想當年港英年代哪些人返大陸娶老婆
      便是今天居英港人所謂溝鬼妹的寫照//

      當年中巷司機返到上去都可以做大爺(見《一路有你》),同毒男窮溝東歐妹係兩碼子事喎!

      刪除
  3. 其實第一同第三個case好明顯睇到香港人真係俾人縱慣:移民仲諗住靠哂另一半繼續做少奶奶(當然佢眼光都渣嫁著個咁既男人)而唔係疊埋心水去捱; 另一個到中年仲天真以為職場仲係學校咁上司會當學生咁呵住你?定以為香港人自認質素高冇可能會俾人放棄?

    回覆刪除
    回覆
    1. case 1:
      貧賤夫妻百事哀有無聽過? 慣左共富貴, 突然變共患難, 緊係水土不服
      有句話叫人賤不能移, 點知你咁貧賤係都要移, 咪受晒囉

      case 3:
      以為自己龍游淺水, 結果高不成低不就者, 比比皆是
      識人雖不一定好過識字, 但當大家都識字而你不識人, 要炒一定炒你先
      更何況, 去到英國之後, 本來識字多過人都變少過人...
      職場都係供求關係, 自己揀左個對自己無需求既地方, 結果其實好合理
      DM

      刪除
    2. //好明顯睇到香港人真係俾人縱慣

      在我城嘆慣威慣又真係好難接受「人在屋簷下 那能不低頭」的。

      //慣左共富貴, 突然變共患難, 緊係水土不服

      Case 2: 淫賤有青百事拮

      //人賤不能移, 點知你咁貧賤係都要移

      車公2022:搬遷:原地較佳

      //去到英國之後, 本來識字多過人都變少過人...
      職場都係供求關係, 自己揀左個對自己無需求既地方, 結果其實好合理//

      人總係難以接受現實

      刪除
    3. //貧賤夫妻百事哀有無聽過? 慣左共富貴, 突然變共患難, 緊係水土不服//

      問題係貧賤夫妻既故事多係為勢所迫,但BNOers都係自認「高汁」人士而甘心仆過去大陰帝國,條路係自己揀,完全唔值得同情。

      //Case 2: 淫賤有青百事拮//

      人地都係想滿足馬屎撈最底層既需求者,唔好咁harsh啦 LOL

      刪除
    4. //BNOers都係自認「高汁」人士而甘心仆過去大陰帝國

      佢地認為嬰人都係高等過人,黐埋去與有榮焉添!

      //人地都係想滿足馬屎撈最底層既需求者

      咁又係...唔通啪啪啪咁卑微的願望都唔俾佢咩?

      刪除
  4. //正如南亞非洲假難民都特別鐘意溝賓妹一樣
    //雖然不能斷言當中只有利益沒有真愛
    我估東歐妹都知道你BNOer未有耐永居,應該係賓妹黐南亞裔大家咁高咁大互相慰籍多啲

    //其實中東歐特別係斯洛伐克烏克蘭既女係出名索的,如果條毒男冇吹水溝到件後生既又真係巧威威
    係港人眼中名牌先叫「威威」(即是㗎妹之類),論外表北方佳麗都大把好野,不過從來唔係部分港人眼中的「名牌」囉。

    //原來在加拿大辭退員工不一定要有理由,跟足合約條款及補償金便可
    其實全世界勞工法例,勞資雙方只要跟足合約都可以隨時單方面結束賓主關係,無須給予對方「理由」--「理由」多數是炒人主管向上司同HR交代而已。

    //雙贏方案:無良僱主炒得人,自然驚對方條氣唔順整蠱返自己,在電腦網絡搞搞震就仲衰,所以無良僱主炒人一定要即時走
    我真係做過間公司,炒人係一個月通知的...當然都諗到老細係70年代本地發跡的純港式「工業家」。

    //呢班「朋友」都移得民,人又唔係細,仲傾乜鬼?
    「車壞半路,新手打電話找人哭訴時,老司機已換上備胎繼續上路了。」

    回覆刪除
    回覆
    1. //賓妹黐南亞裔大家咁高咁大互相慰籍多啲

      我都係咁諗。大家都係咁嘅身世,特別容易有共嗚!

      //北方佳麗都大把好野,不過從來唔係部分港人眼中的「名牌」囉。

      傷民會話北方佳麗係A貨。

      //「理由」多數是炒人主管向上司同HR交代而已。

      正解,都係文字解釋,將來可以用 AI 取代 XD

      //炒人係一個月通知的...當然都諗到老細係70年代本地發跡的純港式「工業家」

      難以想像竟然唔驚對方搞破壞,在同事間造謠唱衰都夠煩。

      刪除
    2. 巷男又唔係一D優點都無既
      巷囡年終貫輸佐咁多"男德思想"俾巷男, 無心學都沾到D底色
      只要對方"識欣賞"囉

      //「理由」多數是炒人主管向上司同HR交代而已。
      之前有份工係HR 好驚俾員工去勞記投訴, 所以一定要寫個見得人既理由
      差別係公司面對政府部門"無理解顧投訴"的處理態度
      感覺傷巷人好怕"煩", 外國比較唔怕花時間同執法部門搓波
      --Dogdogchi

      刪除
    3. //之前有份工係HR 好驚俾員工去勞記投訴, 所以一定要寫個見得人既理由
      //感覺傷巷人好怕"煩", 外國比較唔怕花時間同執法部門搓波

      傷民精明,知道「富不與官鬥」,何況一般公司都係求財唔係求氣,無謂與天鬥與地鬥也;至於白鬼,佢地抗爭慣了,時間成本又低,公義面前一定據理力爭喇,一個半個官算得係乜。

      刪除