2012年10月21日 星期日

留返拜山先至講

Picture

 

時近重陽,相約舅父舅母們去拜祭外公外婆,魔術師的父母等。魔術師明知舅父舅母們住在市區,入屯門拜祭,「咪咪魔魔」搞一輪例遲,也不用這麼早出門。之但係,香港交通基建一日千里,唔搭慣西鐵呀,大欖隧道直通巴士呀之類,真係會好有「逆大鄉里出城」feel;而且老一輩唔慣用智能手機,唔知道whatsapp、網上地圖、公共交通工通ap呀東東等係幾咁有用,結果係眾市區人搞好耐都未上到車,又要打十幾廿通電話來來回回報位置,問點轉車等...

***

魔術師同時想到,公司有個老嬋一族成鬼日咁鍾意scan嘢,連部門內出品的文件,明明有原稿可以在內聯網下載,都係要scan來傳俾其他同事,覺得咁樣就好「高科技」,見之真係無言。

***

又,只要上到車(係真車,唔係樓盤),無論係搭西鐵抑或係巴士,從市區入屯門其實都幾快;屯門予人「偏遠」的印象,就是preception is reality的寫照。

 

***

魔術師買好祭祀用品,上得的士,跟司機說:「青松仙苑吖唔該!」

誰知司機卻問:「係咪青松觀嗰度?」

魔術師嚇了一跳,心想要不是早約好了先去仙苑拜祭父母,再去青松觀拜外公外婆,都還可以「遷就」一下呢位唔識路的司機,不過現在卻不能相讓,只好說:「可以話係喇!」

司機:「你可唔可以帶一帶?」

魔術師心中暗罵有無搞錯,揸區內車都可以咁唔熟路;望真啲,只見車頭擺了數個電話,似是「接call類司機」,看來不像是初入行唔熟路,而係車慣熟客,揸開「專線」所以唔知「訂」...

抑或香港經濟真係咁差,搞到低學歷中年男子都要靠揸的士,不停收call維生呢?

***

星期六下午,又唔係重陽正日,仙苑都唔算多人。出乎意料之外,只見頗多後生仔女,更有些係滿口英文的「華裔非中國人」青少年,看來拜山的另一功能就係給愈來愈愈「獨立」的宅男宅女一個機會跟親友們聚一聚吧?

***

就算唔教「國民教育」,中國文化習俗得卻是一定要識。只見好些「孝子賢孫」堆在香燭檔前問衣包的上下款要怎樣寫,香燭檔的負責人卻乜斜着眼,遙指檔前門口的「template」,曰:「你跟住嗰度抄就得架喇!」

魔術師想,出返個app叫「拜山祭祀for dummies」可能都會有賺頭!

***

魔術師本來想打探一下博士表弟買樓會唔會有困難,抑或係要父母「接濟」,但兩個表弟沒有跟來,沒辦法了。

看來拜山的人只限直屬一代,再隔一代只經「唔係好關事」。可以見得,數十年後,外父外婆在觀內的牌位將無人理會,咁青松觀又會點處理呢類dormant的牌位呢?

***

極目望去,仙苑的龕位已被訂得七七八八,放骨灰的呎許空間以萬元計,果然係大生意。

又,點解骨灰龕場是「不受歡迎設施」呢?好似魔術師咁,去拜祭先人話都無咁易,幾好吖!好似外父外婆咁,葬在大鵬灣,要拜祭不是易事;為方便祭祀,當年舅父舅母只好又俾一筆錢在青松觀安個牌位,現時呎價慢吓手三萬有多,真係未免有點捉蟲。

***

魔術師趕去拜祭期間,無意中發現了水電鋪的新地址,見水電貓還是一樣生猛,可喜可賀!只是匆忙間未有跟牠拍照便了。

2012/10/20 19:12:38 

4 則留言:

  1. 「你跟住嗰度抄就得架喇!」

    有冇後生真係跟住抄, 唔識代入, 問豉頭拎過包寫過? 不如下年賣埋 label, 俾孝子賢孫對號入坐.

    回覆刪除
  2. 唉,身後事,現在不少人已開始想要灰飛煙滅!

    回覆刪除
  3. //有冇後生真係跟住抄, 唔識代入, 問豉頭拎過包寫過?
    寫錯咪cross out囉!
    //不如下年賣埋 label
    sell 環保 label 有 market!

    回覆刪除
  4. 「來生不做中國人」

    回覆刪除