2012年10月30日 星期二

心儀的...?

對強積金受託人竟然可以用上「心儀」呢兩個字,也不能不佩服那些基金佬的創作能力;現在可不是說那些穿短裙黑絲襪高跟鞋的sales妹,而是那些食人唔吐骨的基金麻甩佬啊!何「心儀」之有呢?

信報 2012年10月26日

朱永耀 通識強積金

朱永耀: 強積金「半自由行」常見誤解

2012年11月1日強積金制度將進入一個新里程,俗稱強積金「半自由行」的「僱員自選安排」將於該日正式實施。根據不同團體的調查結果,巿民對半自由行仍存在不少誤解。

誤解1: 我可以將所有現職強積金供款轉到自選的強積金計劃

強積金半自由行實施前,一般打工仔的強積金計劃是由僱主選擇,僱主會每月從打工仔人工中,扣起強積金供款並連同僱主所需的供款部分,一併存入打工仔的強積金供款賬戶。現職強積金賬戶的供款需要等待打工仔離職後才可轉到其他強積金計劃。

半自由行實施後,打工仔每公曆年(即年頭至年尾) 可有一次機會將現職強積金供款賬戶中所累積的「僱員強制性供款」及相關投資回報一筆過轉到自己心儀的強積金計劃。但「僱主強制性供款」及相關投資回報於在職期間仍然不可轉移。然而,滙豐最近公布的一項調查顯示,只有略多於三分一受訪者知道強積金半自由行只容許成員將現職僱員強制性供款部分所產生的累算權益轉移到自選的受託人及計劃。

誤解2:申請轉移成功後,僱主會將我日後現職的強積金供款,供到我新選的強積金計劃

不少人誤以為轉移一旦成功後,僱主便會自動將往後僱員的供款直接供到僱員自選的強積金計劃。這其實是一個誤解。強積金半自由行只准許僱員轉移現職賬戶中已累積的僱員供款及相關回報,轉移並不會影響將來的供款。換言之,僱主仍會繼續於沿用的強積金計劃作出供款。打工仔如要轉移僱員供款的累算權益,需要每年填寫轉移表格一次。強積金服務商亦只可於接到打工仔的轉移申請後,方可轉移相關的累積供款。強積金服務商在沒有收到成員的轉移指示之情況下,是不會每年自動為打工仔安排轉移的。

誤解3:轉移沒有風險

半自由行下,由於手續較繁複,權益轉移程序一般需要約6-8個星期。簡單來說,新受託人會核對你遞交的轉移表格,檢查無誤後便會通知你的原受託人開始進行資產轉移。原受託人收到指示後會核實你的簽名及其他資料,如一切正確,便會安排賣出你相關的強積金累算權益,並以支票形式將所得金額送到新受託人處,新受託人便可為你買入新的基金單位。

與一般零售基金一樣,強積金基金是以未知價方式進行交易,基金的交易價格要待交易日收市後,根據基金淨資產值來釐定。強積金基金的買賣不但不能以指定價格進行,而且由於轉移過程需時,因此亦不可指定基金買賣的日期。加上由原受託人賣出持有的基金至新受託人買入新基金期間有數天投資真空期,如遇上市場波動,有機會出現「低賣高買」的情況,這些風險一般都被忽略。

此外,如果你現時有投資於強積金保證基金,作出任何轉移決定前,請了解清楚會否因轉移而令你未能符合某些保證條款,從而喪失預期可得的保證回報。

Picture 

嚕嚕嗦嗦的說得真複雜,也不知有沒有人幫呢位獅子銀行的頭頭執執份稿的(笑)。簡單來說,誤解2就是說你就算是找到了「心儀」的「二奶」,你依然要每月照樣上繳給大人;要去找二奶呢,也不是不可以的,不過一年一次,直程變咗牛郎織女囉。

亦即係話,打工仔剛剛將舊計劃全數轉過新計劃,但舊計劃卻「死而不僵」,剛清空卻又幫你再儲過,慘過普羅米修斯一日復一日地俾惡鷹啄食內臟(中國文化的比喻就是「息壤」)。

但係強積金的賣點(如果還有的話)係乜嘢?無錯,就係可以俾sales妹講到天下無敵的「平均成本」法。莫講話呢個方法長線未必work,就算退一萬步講佢真係work,一年轉一次就變成一年將「心儀」的基金「平均」一次,做三十年嘢就「平均」三十次,每次買賣價位可謂極之墥手神,跟每月平均一次可以密密食細浪可謂差天共地;咁,即係叫人轉工,去搵返個本來就幫襯「心儀」的基金的新老闆啫!

勉強來說,打工仔都可以先將舊計劃轉去新計劃的貨幣基金做住parking,再手動逐月慢慢轉;不過如果識得咁有紀律去做投資的人,就不是「普通」打工仔喇!

明白了誤解2,則誤解1就會更易理解了。「半自由行」的「半」,是指員工自己嗰份,「『僱主強制性供款』及相關投資回報於在職期間仍然不可轉移」,點解呢?唔係手續繁複(員工嗰份都做到,老闆嗰份點會都唔到?),而係因為強積金的雇主供款部份是可以用來對沖遣散費!換句話說,老闆當要執笠的時候,佢供咗嗰份錢,其實變相仲係「佢自己」嘅,可以將其當成時遣散費,當然唔會將「自己錢」俾員工亂咁舞。咁其實老闆的供款部份已經暗中把員工薪金再扣一次,之後又有得當遣散費,豈不是雙重著數,而打工仔則是由自己份(應得的)薪金處扣錢俾自己當遣散費?

無錯,強積金就係咁膠,否則雇主點會肯同大眾打工仔供款,員工退休點過日子關佢地X事咩!

所以嚕喎,真心膠(就當係喇!)的社聯要求全民退休保障,就算條數行得通,又要加稅,又要解決呢個對沖問題(到時雇主有一半供款去咗大圍資金池),香港班「無良雇主」點會肯?

Picture

***

伸延閱讀:

平均迷思

***

參考資料:

積金局網頁

對不同人士的影響

「僱員自選安排」的轉移規定 

對沖長服金遣散費

2012/10/30 00:53:57

8 則留言:

  1. 魔術師都有少少誤解噃:
    1. 當然唔會將「自己錢」俾員工亂咁舞
    其實僱主及僱員供款投資組合都係根據僱員選擇, 僱員亦可不限次數更改現有計劃的組合, 咁算唔算俾員工亂咁舞?
    2.而打工仔則是由自己份(應得的)薪金處扣錢俾自己當遣散費
    其實遣散費只與僱主供款部分有關, 並與僱員供款部無關係
    以上只作大家互相討論一番, 如有誤解請指正

    回覆刪除
  2. //1. 當然唔會將「自己錢」俾員工亂咁舞
    其實僱主及僱員供款投資組合都係根據僱員選擇, 僱員亦可不限次數更改現有計劃的組合, 咁算唔算俾員工亂咁舞?
    Behaviour finance 裡面有個概念叫 Endorsement effect,即係話好多對投資唔係咁熟悉的人,都傾向以不變應萬變,老闆或計劃裡default set好的portfolio都係「唔變的」。第一步最難行,人人用default,亂咁舞的機會就低。但係半(或全)自由行會提供誘因,俾機會大家認識多啲,亂咁舞的機會就大;所以就算有自由行,以老闆來說,最好就係愈多barriers愈好,儘量減少自己份錢俾人郁的機會,例如要你每年都轉換一次,而係once and for all。
    //2.而打工仔則是由自己份(應得的)薪金處扣錢俾自己當遣散費
    其實遣散費只與僱主供款部分有關, 並與僱員供款部無關係
    我係講緊呢一部分:「老闆的供款部份已經暗中把員工薪金再扣一次」。

    回覆刪除
  3. //對強積金受託人竟然可以用上「心儀」呢兩個字,也不能不佩服那些基金佬的創作能力;現在可不是說那些穿短裙黑絲襪高跟鞋的sales妹,而是那些食人唔吐骨的基金麻甩佬啊!何「心儀」之有呢?
    正因如此,基金佬及其壽堂便經常被打工仔"暗戀"

    回覆刪除
  4. 咁若果僱員睇錯市而將僱主供款部份"投資"失利,(假設回報係負數的話),咁僱主咪攞唔返遣散費?

    回覆刪除
  5. 心儀基金佬?哈哈,仲有嗰啲鯨吞你錢嘅地產經紀,個個賣樓都一字排開影相,但個個唔係漏漏 puo puo 三尖八角就係一臉貪婪,真係唔知有乜賣點?

    回覆刪除
  6. 點只暗戀,直程係飛機杯喇!

    回覆刪除
  7. 唔怕,破欠基金幫到佢(咦?破欠基金D錢係由邊度嚟嘅呢?)

    回覆刪除
  8. 咁我寧願睇補習天王/后嘍!

    回覆刪除