2012年10月9日 星期二

買樓保值(二)之做個包租婆(公)

上次講咗非出租物業的賬面值賺蝕計法,今次就計出租物業。溫故知新,「非出租物業」就係講自住樓同埋買來丟空齋擺(或作為度假屋)的物業。自住樓的賬面賺蝕其實意義不大,因為除非真係準備退休打算住細啲住遠啲,否則如果用家係追求改善生活質素的話,便只會貴買貴賣;而「度假屋」的做法,就係因為政府收緊按揭,買樓出租要俾50﹪首期,咁如果唔夠首期(尚欠20﹪),咁就唯有做返7成按,丟吉間屋。

上文的假設如下:

樓價:500萬

按揭:70%

年期:30年

息率:2.5% p.a.

通脹:5.0% p.a.

月供:$12,839

按揭保費:無(因為按保的選擇太多,為簡單起見,假設為0)

供樓利息免稅額:無(因每人收入和家庭免稅額都不同,為簡單起見,假設為0) 

特別印花稅:無

兩年後連供款的本金現值為$1,652,579,打和點係$5,515,007。

Picture 

如果係放租用途,按揭會少了20﹪,假設會變成:

樓價:500萬

按揭:50%

年期:30年

息率:2.5% p.a.

通脹:5.0% p.a.

月供:$9,878

按揭保費:無(同上)

供樓利息免稅額:無(同上) 

特別印花稅:無(同上)

以兩年為期,計及月供本金,其本金的現值為$2,608,985,因通脹折算現值的關係,本金的增加會略少於100萬(即20﹪樓價);而且本金多了,所涉及的利息也少了,如果不計收租,打和點是551.7萬,跟70﹪接揭的案例(551.5萬)相係無幾。基本上就係統綷儲多了約100萬的現值,保值不變之下,「回報率」就減少了。

租值的變化可以很大,再假設除管理費、差餉等雜費後,每月租金收入$12,000,折合為樓價2.88%,算是合理(從有線《樓盤傳真》得來的印象)。物業稅為租金收人的80﹪的15﹪(不計差餉減免),連暫繳稅於兩年後交齊,則租金現值為:

PMT(0.42%,24,-12000)-12000*24*0.8*0.15/1.05^2=$242,179.84

雖然連利息都唔夠俾,但係總投資及資金成本可減約8.1%,打和點可降4.4%(新打和點約為528萬)。

倒轉來計一次,若果業主想收租夠夠幫俾息(37萬),則租金要去到$16,250。以8000一呎計算,500萬單位,為625呎,就會mark到去$26一呎!注意,依家係低息環境!你地話買樓收租,師奶智慧係幾咁屈機!

Picture

***

伸延閱讀:

香港政府一站通:怎樣計算物業稅

買樓保值(一)之先保未來錢

2012/10/09 00:03:11 

 

6 則留言:

  1. 500萬的樓我呢邊鬼只16250... 我上次走去同相熟地產八。350萬、4XX呎成40年樓齡,都仲租到$14000囉。

    回覆刪除
  2. 不敗的魔術師2012年10月9日 上午8:45

    租金係個好大的variable. 調轉來說, 16000只收回成本價(夠俾利息,再加就係賺/幫自己供樓(本金)了), 咁嘅業主已經係非常「有良心」.
    14000呢個價位唔會係for 憤青的喇. 雙打都隨時只係掹掹緊.
    40年樓,夠實用既.

    回覆刪除
  3. 憤青仲有D好爆的,得閒再抄俾你睇。基本上如佢自己批自己,真係唔__都冇用。

    回覆刪除
  4. 你怕他們革命成功就大可不必,至于會否搞死香港就難說。

    回覆刪除
  5. 翹首以待!!

    回覆刪除
  6. 癌細胞搞死了寄主之後,自己都會無命。

    回覆刪除