2012年11月11日 星期日

獅子山下精神

由部門極度倚靠第三世界的廠仔工作,但收到的投訴卻愈來愈多,原因很簡單,一來佢地做出來的產品質素低,二來落手落腳做嘢嘅人大多有「語言障礙」,唔識同客戶(即使係內部客戶)溝通,所以要經多一層「傳話人」做溝通工作,結果就係多咗好多出錯嘅機會;三來,唔好話廠仔,就連「傳話人」,甚至係廠長,其溝通技巧和服務憑度都相當也也烏,最大的問題係處處表現出「無心」去暸解客戶所需,甚至乎係「有誠意」對方解決問題的樣子都唔做,作為客戶,見到部門工作層面的同事個個都人急佢唔急咁,唔寫投訴信俾啲高層就有鬼了。

 

如是觀之,香港人仲係有好大的競爭力的,不必妄自菲薄。尤其是,現在機械式、工廠式流水作業之類所謂的「低增值」工業的生存空間其實愈來愈低。你人工平咩?點都平唔過一旦set好程序便可以24小時不停運作、唔會倦唔會出錯的機器,所以汗血工廠的經營模式,魔術師就真係覺得唔會好有前途。依家香港搞到好似低不成高不就咁,所謂無咗「獅子山下」精神,講嘅唔應該係70年代穿膠花嗰隻死拚死捱的「拚博精神」,而係應該保有不亢不卑,只要己力所能及就要做到最好,而唔係吓吓斤斤計較;咁當然,前提就係老闆要「識做」,本着良心對待員工。

現在勞資關係緊張,唔係最低工資,就係最高工時,再唔係就係全民退保,下下將勞資放在對立面;事無大小都講乜權物權,樣樣都要劃清界線定義,灰色地帶愈小,可以靈活變通的空間就愈細,結果就係愈來愈唔鼓勵香港人用腦去做好(正和),反而將注視引導去鑽空子(零和/負和),搞到內耗不斷。

種瓜得瓜,種票得票,當然有人可以話雇主都唔自律,係咁剝削打工仔,我又做乜要同佢講良心,做自己做到最好?無嘢嘅,呢個係個人的選擇。有條件的,當然可以嘆吓世界;無條件卻又要錙銖必較的,就不如「反思」下做返農民耕田會唔會好啲,起碼唔使同廠仔爭囉。

 

2012/11/11 00:42:56 

沒有留言:

張貼留言