2012年11月23日 星期五

包租婆之言

討論區最近有講呢一篇「毒文」,絕對有理由懷疑作者係個包租婆:

Picture

無樓族的另類人生 

貴麗芙 November 2012

當走到街上,隨便一個街坊都在議論買樓時,便正正代表泡沫正在冒起。當然有人仍然唱好,說樓巿只會愈來愈貴,應趁早買,不過對於幾「平」都買唔起的人而言,升到曉飛都唔關自己事。

相反,這正正是時候讓我們抽離羊群心態,重新反思:買樓是否人生must have?買不起樓,但能騰出充裕時間、金錢和自由,能否用來做些令自己生活更快樂豐盛的事?

不妨告訴自己:上不到車,並不是世界末日,反而因為你沒甚麼可失去,可以更豁達去創造另類人生。

享受Work-life Balance

不用供樓,便不用為了那一千幾百在辦公室裡卑躬屈膝,不用跟同事無謂地鬥OT,甚至不用排櫈仔等升職,因為不做這份工的機會成本較低,你大可以到別的公司打工去。或者換個角度想,打工不是你人生的全部,與其捱騾仔,不如工餘時間投入自己的興趣、家庭和社交生活。

事業更靈活

一份穩定職業,對無樓族來說相對不那麼重要。你更有本錢和膽識去發掘其他出路,實踐個人passion,令自己才能得到充分發揮。例如轉做自由工作者?或是小本在網上搞點小生意?《作死不離三兄弟》的主角說,你有熱情做的事,便是你會成功的事,相信他!

出外闖世界

不做樓奴的一大好處是不用被綁死在固地位置。不妨走出大世界尋找新機會,也不用事事以錢掛帥,花三個月遊東南亞,搬到巴黎學一年烹飪,或到災區做義工,說不到回來後更超然物外,放下一般香港人的短視庸俗。

搬屋當旅行

無殼蝸牛最痛苦就是命運由業主發落,每次搬屋都叫苦連天,仿如無主孤魂般失神落魄。不過也可調整心態,每次搬屋,就當作去一個新地方深度旅遊,順道了解香港不同區域的社區特色,發掘當地好去處及地道美食。沒有安居樂業,說不定可換來多姿多采。

 

好奇怪的想法,供樓就係做樓奴,唔轉得工,份工一做就要就三十年?邊個話買咗樓唔可以換樓嘅呢呵?

做自由工作者,又或者以小本在網上搞點小生意,唔通又唔使住?做自由工作,做網上生意,所需要的居住條件與打寫字樓工(假設)有何分別?為何會有分別?唔通打寫字樓工就要住要體面點,做自由工就可以住劏房?究竟係想自由所以唔供樓,抑或係無本事供樓所以打自由工,擺出一副懶不屑做樓奴的樣子?

無論份工點自由都好,人始終要住,要有瓦遮頭,除非你去訓街或者去住露宿者之家,否則唔供樓就要交租,點都要有一份「收入」去支撐,唔係話交租支出就可以少啲的。就算話唔介意住劏房;係,呢個世界(暫時)無個別劏房出售,之但係可以無良業主可以買一層再劏,收返N個「自由人」錢,到時和味過和味龍,而「自由人」卻始擺脫不了為人作嫁的命運喎。

依家問題租樓始終係要仰業主鼻息,求神拜佛希望佢菩薩心腸唔好大幅加租。咁樣嘅諗法,完全係違反了「致人而不致於人」(《孫子兵法 虛實篇》)的用兵法則。在市場上,持有一個自住單位的業住,可以比喻為股票場上的塘邊鶴,好淡倉都無揸;持有多過一個單位,用來投資收租的,是好友;而死都唔買樓的就是淡友。咁究竟呢班人睇淡,又有乜嘢原因呢?魔術師真係百思不得其解,唔做好友都可以持平嘅啫,做乜一定要做淡?

再講,人嘅搵錢能力,通常係會隨着年齡減退的,而除非你係有米到唔使點做按揭,否則跟銀行借錢買樓,供樓期限亦係隨年齡遞減的;雙管齊下,一係就意味着每月供款額大增,一係就借少啲囉,買間無咁「好質素」架囉!所以,追求「多姿多采」的人生,係有代價架!

觀乎此,大家係咪應該「有樓趁嫰供」呢?

***

伸延閱讀:

投降

點解買保險?

2012/11/23 02:59:25 

18 則留言:

  1. 同意"追求「多姿多采」的人生,係有代價架!"

    其實個遊戲就係盡快游上岸脫苦海咁簡單,我認為風急浪高卻正係增加儲蓄既好時機,老土D講,如果你只係普通打工仔,要成功就要睇你肯付出幾多,你要一年一次東南亞日本風情畫,追iPhone56789,閒時酒店自助餐食神味粉湯拉麵,234線品牌"潮"衫"潮"鞋包包,睇戲要IMAX3D唔係唔得,不過唔該唔好同人講儲錢難.

    雖然仲要講天時地利人和,但其實生於咩年代都有難題要解決,睇下用咩方法咁解.

    可惜好多人都俾嗰D自己唔識游或唔鍾意游既人影響左,斗膽借用文少既講法,即係俾人用左小學雞常用既累鬥累害死,攪到永無上岸之日,最終只能變成浮屍

    回覆刪除
  2. 果然係毒文,又係不相關概念錯誤結合,盲婚啞嫁,走出黎就係義理不通嘅爛文!

    回覆刪除
  3. 睇黎作者鼓勵人訓街, 做無業游民wor (< 我相信唔使做一定係大多數人心中熱愛的事) xddd
    買樓, work life balance, 熱愛的工作 三者並無直接關係, 佩服作者可以拉埋一齊講

    回覆刪除
  4. 心中充滿彩虹

    不食人間煙火

    拋卻一切煩瑣

    完全回歸自我

    亮麗言詞包裝

    做事不顧後果

    重點沒有說明

    原來就是懶惰

    回覆刪除
  5. 對於那些工作頭十年都在不同國家打工(eg 做翻譯,或公司派駐去不同地方),買樓可能冇迫切性,租樓更實際,我唯一諗到係這類人。

    其他...算吧啦..冇人唔想要穩定,講乜都係酸葡萄自我安慰。有層自住樓,追逐自己"小小"夢想時,才更有所持..

    過去幾年樓市確係大起大落,捉得到路,再用加按方法,置業好似不難。有趣的是,我發現身邊近4-5年結婚的同事,正正因為結婚時要買樓,"一個唔覺意"原來已食正條水,已細屋換大屋,或套現1變2,此謂時也命也...

    *_*

    回覆刪除
  6. 人有惰性,按兵不動最容易,克服不了恐懼,就加入大眾受害者。說來說去,老早供完了。

    回覆刪除
  7. //我認為風急浪高卻正係增加儲蓄既好時機
    對極!
    //其實生於咩年代都有難題要解決,睇下用咩方法咁解.
    怨天尤人最容易.
    //借用文少既講法,即係俾人用左小學雞常用既累鬥累害死
    文少講野十分有道理架!

    回覆刪除
  8. 登係女性雜誌,起碼定位都算「清晰」.

    回覆刪除
  9. 供樓要錢

    錢從打工而來

    辭咗職就無糧出,供唔起樓

    所以唔轉得工

    打份唔轉得工嘅工,受老闆欺壓

    好慘
    大概係咁嘅「邏輯」掛?

    回覆刪除
  10. 「懶惰」也是一種人生態度,我地唔應該歧視佢地.

    回覆刪除
  11. 依家經濟循環愈來愈短,"一個唔覺意食正條水"的機會其實唔少的.

    回覆刪除
  12. 跌又買敢買,升又買唔起,船頭驚鬼船尾驚賊,呢種人永遠都「買唔到」樓的.

    回覆刪除
  13. QUOTE
    不敗的魔術師 :
    「懶惰」也是一種人生態度,我地唔應該歧視佢地.
    UNQUOTE



    蝦餃的詩

    只是論事

    絕無歧視

    人家看法

    不關我事

    回覆刪除
  14. 所以呢,做包租婆/公最正啦。

    回覆刪除
  15. 我都只係講下反話啫,呢種廢人最叻就係話被人「歧視」架喇.

    回覆刪除
  16. 包租婆/公係邪惡的地產霸權衍生工具,皇上一定可以率領軍隊打倒佢地!

    回覆刪除
  17. 買樓供樓係一個負擔,唔可以為所欲為,結婚生仔,又何嘗唔係一個負擔? 咁為左做freelance,視搬屋為旅行,係咪應該孤獨終老?
    仲有,供養父母都係一個負擔,按左仔邏輯,又係咪應該學長毛簽衰仔紙,等自己可以無後顧之憂,全情投入搞社運?

    回覆刪除
  18. //簽衰仔紙,等自己可以無後顧之憂,全情投入搞社運?
    有奇之有?
    「死老爺!你唔使旨意我養你呀!」

    http://magician__yang.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=3735017

    回覆刪除