2012年11月29日 星期四

超筍退休金

世界上是有這樣的一種退休金制度,叫 Defined benefits,雇主100﹪供款,兼保證回報,其方程式為:

退休金=員工最終月薪 x 服務年資(不足一年按比例計算) x 因子

因子隨年資遞增,例如第1年為0.5,第2年為0.6,...,第5年為1.0(意味着員工在5年內離職會「攞唔足」退休金,亦係「挽留」員工的方法),...第15年為2.0,至此頂盡,真至做到真正退休才有特別「獎賞」(例如因子會「暴增」至2.5)。

呢個方案,本來係認為了員工皆為精英,培養需時,唔想人才流失而設。缺點就係這些退休金屬於對員工的「承諾」,在財務報表中會以負債形式表現出來,雇主亦需撥出儲備投資來兌現承諾,萬一投資失利,該年度更要撥出資金去「保底」,財務負擔絕對不輕。

有鑑於現時投資環境風高浪急,社會上廢青冗員絕對多過有實力的人才,所以本來設立好呢類「超筍退休金」計劃都紛紛「截龍」,新入職者通通都要變成強積金參加者;有些公司甚至為了做靚盤數而強硬將「超筍退休金」取消,逼令員工提款再參加強積金。朋友S亦正有此疑惑,來問魔術師點睇。

其實條數好易計,先假設朋友S的年資為N,並已「頂盡」年資因子,如果無升職加薪,則「超筍退休金」一年回報為:

[(N+1) - N] / N = 1/N

即係話,如果朋友S在公司服務了20年的話,其「超筍退休金」的回報率便只有1/20 = 5﹪;年資愈長回報愈低。

如果有加薪 x% 呢,公式就變成

[(1 + x%) (N + 1) - N] / N = 1/N + x% (N + 1) / N

即係話,每加薪1﹪,其「超筍退休金」比無加薪的情況下會多出 (N + 1) / 100 N 咁多,以N = 20 為例,即 1.05%。

所以,除非朋友S可以獲大幅加薪,否則「超筍退休金」的回報其實也不過爾爾。

按照積金局網站顯示,如果員工在2000年強積金生效以前參加了呢類「超筍退休金」計劃的話,一旦計劃終止係可以拎返全數的(最壞情況是將「最低強積金利益」放返入去強積金計劃)。如果係咁講,魔術師就建議朋友S不用擔心,拎返舊錢可以買樓收租或投資高息公用股或買高息外幣債券,總之點都好過為咗「公司包底」四個字同佢磋跎歲月吖!

Picture

***

參考資料:

積金局網站 職業退休計劃成員

積金局網站 職業退休計劃僱員  常見問題

2012/11/28 23:44:21 

沒有留言:

張貼留言