2020年1月15日 星期三

老死不相往來

舊事重提一下:魔術師是在在本土出生的蝗二代,藉貫廣東省寶安縣;先父在家中是么仔排第三,大伯父、二伯父亦已在多年前仙遊。大伯父有兩仔兩女,堂阿哥丙就係魔術師不時提及住在葵芳公屋的老粗堂阿哥,大伯父其餘三個仔女都在深圳,服侍娘親直至去年終老。
由於80年代深圳開始發展,市政府收購土地,魔術師家祖屋亦被徵收,換來若干物業權益。大堂家姐甲頗有生意頭腦,一開二、二開四,竟然做起小班個體戶地產霸、收租霸;兩個堂阿哥乙與老粗堂阿哥亦夾錢「起屋」收租,企圖增加被動收入。
誰知近年市政府又話要拆卸重建,大堂家姐話要分家,咁啱當年堂阿哥乙與老粗堂阿哥丙亦夾錢起的屋係用大伯的名字,老人家去之前又無搞遺產手續,根據法例堂兄乙、丙嘅屋變成大堂家姐甲與及堂家姐丁的有份分,於是四兄弟姐妹便因財失義,掀起「爭產風波」(見《港燦理財(十二)之好仔不論爺田地》)。
依魔術師所暸解,大堂家姐甲畢竟有錢,便放棄跟老粗堂阿哥丙爭產,但堂家姐丁卻是寧願「不遷不拆」(「缺一(個仙)不可」?)。拖吓拖吓,事情直至現時都無解決到,大家攬炒。四兄弟姐妹搞到老死不相往來,但又要在三姑六婆前亙數不是。大伯娘年事已高,更是受不得子女如此唔生性,健康日差,到去年撒手歸西(見《無畏無懼真送終》)。

上星期忽然接到大堂家姐甲 WeChat,話堂家姐丁病重,醫生已發出了「病危通知書」(乜嚟?),已經轉到了醫養融合老年科醫醫院(應該是給末期寧養病人走最後一程用的?),要魔術師返去見上一見(最後一面);同時順便「飲埋堂家姐個細女嗰餐」 — 話說堂外甥女都識咗個男仔好耐,就順便結埋婚,圓老媽子最後的心願。
魔術師下午接到消息,因為之前都未聽說過堂家姐丁有病,頗感諤然,於是便馬上跟包青天上司講一聲,趁米婆M仍放假未返,便連假也不用請,逕自閃了去,「自行送中」。
呢個都係魔術師咁俾面包青天上司的原因(見《歷任上司評》),跟同一間公司,20年前的上司K(帶着「濃濃的惡意」地)對魔術師講呢句:「你阿媽有心贓病係你嘅問題...」真係差天共地(當時魔術師年少氣盛,當然唔忿氣同上司K爆了一鑊;現在回想起來,佢講嘅雖然係「冷血」咗啲,但事實並唔係錯。鬼叫自己係 core team,中央電腦控制室一分鐘打一次電話來,搞到魔術師全家無得訓都得 — 所以,財務自由,真係好緊要架!)。
因為魔術師在第一份工養成了隨身帶 return home card 的習慣,過關並唔係問題,並且在途中跟大堂家姐甲聯繫,知道轉了醫院,搭地鐵也可以抵達。
魔術師一出深圳地鐵,行無遠便墥見大堂家姐甲,正好跟佢返醫院。沿途大堂家姐甲跟魔術師解釋堂家姐丁的病情:原來在大伯娘過世後無耐,堂家姐丁的健康便開始轉差,驗到是卵巢長了罕見腫瘤,做過兩次手術依然復發,半年內已擴散到骨,無藥可治。堂家姐丁去過廣州及上海診治,都係群醫束手,話全國都只係得30幾個例云云。又,堂家姐丁原來生了兩個女之後月事已經無乜,以當時30幾歲咁嘅年齡並不合理...當然呢類「婦女新知」,魔術師真係識條鐵,只係得個聽字...
見到精神尚算不錯的堂家姐丁後,便去酒樓飲「喜酒」。原來男家都係四兄弟姐妹(好似話農村人捉超生捉得唔嚴,要生可以去深圳生...),呢個新郎哥是么仔,大哥是88年出生(佢坐在魔術師隔離搭訕告知),中間二三家姐都幾可愛,無乜蝗妹味,二家姐仲好似有線記者陳惠恩(係面珠登無陳小姐咁飽滿)。

住沙田教小學的堂家姐(二伯個女)也有來,不過放得工嚟到都成9點...
而老粗堂阿哥丙就無到。
結果,直至堂家姐丁去世(當然已做好遺產分配),兩家人就是老死不相往來。
***
伸延閱讀:
無畏無懼真送終
港燦理財(十二)之好仔不論爺田地
歷任上司評

44 則留言:

  1. 夢裡幾番哀好似最近先揀來播過。女人審美同男人審美確係不同,我覺得大陸有湯唯,韓國有全知賢,我睇重氣質型。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係, 幾個月前喇。 不過兄弟爭產,咁哂「決戰玄武門」呢個主題。

      嘻嘻。本月影評有另一蝗美女。

      刪除
  2. 睇完呢一篇,諗到自己將來會唔會突然發現有隱疾, 例如心臟病之類,活不過60歲呢? 如果真係咁,應該如何預早作出安排呢?

    回覆刪除
  3. 出咗殯未?唔會堂阿哥乙/丙連出殯都唔出現呱--父母過身真喺面都費事俾..?

    //中間二三家姐都幾可愛
    可愛型比較易親近,如果靚但喺高貴/竇反而冇乜興趣。

    回覆刪除
    回覆
    1. 甲乙丙丁阿媽(大伯娘)舊年去咗嚕,嗰時四兄弟姊妹都有出席喪禮。今次到阿丁唔係度,堂阿哥丙應該不會出現了⋯近日出殯會揭曉。

      刪除
    2. 即係哥哥都無睇妹妹最後?
      做兄弟姐妹因錢攪成咁為乜丫...

      刪除
    3. 無呀. 今日堂家姐丁出殯, 我今朝返咗上去送佢最後一程, 堂阿哥丙都係無到.

      刪除
  4. 很精彩的經歷, 文末略有草草收筆的感覚, 希望魔兄可以繼續分享一下飲宴之後的故事。

    回覆刪除
    回覆
    1. 散咗蓆就返屋企喇,無乜故事好寫。沙田個堂家姐就去探望阿丁,我就坐堂外甥嘅車返羅湖。佢生咗 BB 又嬰兒車又聖,十足港爸港媽。

      刪除
  5. 與親人因財失義我認為最可悲,錢財真的帶不走,爭來爭去最終自己留下不快的經歷,何苦。

    錢有時真的剛剛够就好,多了反而多了一些額外問題,君不見幾多子女爭產案,老豆條屍可能仲放係旁邊,但d人只掛住爭取分得幾多,親情如此,哀哉!

    回覆刪除
    回覆
    1. //爭來爭去最終自己留下不快的經歷,何苦。
      //君不見幾多子女爭產案,老豆條屍可能仲放係旁邊,但d人只掛住爭取分得幾多,親情如此,哀哉!

      錢財身外物,其寶唔需要睇得太重。老粗堂阿哥丙家無長物,工傷出唔返嚟做嘢,只靠深圳收租為生(佢另外仲有唔係夾錢起,而係當年市政府賠償的物業收租),兩個仔又讀書唔成渾渾噩噩咁,除咗吼住港共政權治下的公屋之外,暫時真係「睇唔到有未來」。所以堂阿哥丙無乜安全感,仲咁緊張上面的「夾錢起屋」業權,也是可以「同情及理解」的。

      刪除
  6. 你阿媽有心贓病係你嘅問題

    //記得小子做四大個時某一TEAM係紅白二事先可以"申請"放假。(好彩小子唔係做呢TEAM)。又再,出到去做會計的時候,有個老細就係咁,新年唔俾你請假,話"我無見過會計年尾會得閒放假....",涼薄到一個點......然而某界別的從業員實在係甘之如貽,並傳承呢個"賣命的傳統".....

    回覆刪除
    回覆
    1. //然而某界別的從業員實在係甘之如貽,並傳承呢個"賣命的傳統".....

      「都唔知呢班『 工資奴』咁鍾意返工做乜?」XD

      刪除
    2. 可能留係屋企仲辛苦呢. 日日嘈, 不如返工, 對住個芒好過.

      刪除
    3. 係屋企 work from home 都可以「對住個芒」XD

      刪除
  7. 小女子身家經過咁多年銀紙貶值,資產升值之後計埋都有9位數,我由十多年前已經習慣咗生日前後去律師樓簽過份新平安紙了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咦?原來平安紙都可以逐年 renew?真係長知識了!

      刪除
    2. 如果親戚朋友冇人識得manage IB account, 律師行可以幫手嗎?

      刪除
    3. 律師行應該可以俾到專業意見你.

      刪除
    4. Lawyer won't manage your financial assets. You might need to set up a trust to appoint a trustee to do it.

      刪除
    5. 律師行當然不會幫客戶處理資産,但可以幫客戶提供意見,如何訂立遺囑,可以令客人的遺囑執行人有確實身份去找銀行或證券行根據他們的 procedure 去處理客人的estate.

      刪除
    6. //原來平安紙都可以逐年 renew

      最緊要將舊正本碎咗佢,否則一陣又無啦啦有份風水遺囑就唔好

      //如何訂立遺囑,可以令客人的遺囑執行人有確實身份

      遺囑執行人好大權力,如果得一個,佢做咩都冇人知(例如想捐晒去,點知畀遺囑執行人吞晒),最好揾兩個執行人,保障可以易D按意願執行

      刪除
    7. //最緊要將舊正本碎咗佢,否則一陣又無啦啦有份風水遺囑就唔好

      One life, One love...

      其實所有文件都有日期,新文件 supersede 舊文件,照計只要有註明「本文件 supersede 所有在這個日期前簽發,又或是 undated 的文件」都可以防止偽冒。

      刪除
  8. 真係好多人有癌症,做人好化。

    點解我感覺重點係「中間二三家姐都幾可愛」?睇黎我都幾關心魔兄⋯⋯

    回覆刪除
    回覆
    1. //真係好多人有癌症,做人好化。

      唉... 我都唔知點回應好... XD

      //點解我感覺重點係「中間二三家姐都幾可愛」?

      大家都係戲迷,果然心有靈犀 XD

      刪除
  9. 堂家姐丁走了,爭產事件也告一段落嗎?

    還是由堂家姐丁的子女繼續傳承下去?

    回覆刪除
    回覆
    1. 不肯定. 不過做咗遺囑, 家產由佢嗰兩個女繼承. 後生女會唔會又去爭, 我唔敢講, 但我相信機會不大. 堂阿哥丙本來已經話堂家姐丁係外嫁女, 無任何繼承權(男丁面前,法律第二); 如果堂家姐丁呢位外嫁女的兩個外嫁女都出來爭埋一份, 我諗阿丙哥真係斬人都似.

      不過呢啲八掛嘢,我無乜興趣知, 如果親戚聚會講開我才會被動地接收訊息.

      刪除
    2. 以我所知,大陸的遺產法無分男女,平均人人有份
      如果要交給法律解決,所有野都變成5050

      刪除
    3. //大陸的遺產法無分男女,平均人人有份

      對. 睇圖
      https://magicianyang.blogspot.com/2017/10/blog-post_6.html

      刪除
    4. 丁可能係為兩個女而爭都唔定

      刪除
    5. 咁我唔知丁對佢兩個女有乜「寄望」, 難以猜度; 但老粗堂阿哥丙就講過間屋係可以俾佢兩個仔結婚用.

      刪除
  10. 點解我會諗起博弈論,個個都為自己爭取最大嘅profit,唔理有冇用都要爭住先。

    開始覺得睇書係幾咁重要,如果佢地有機會接觸到文史哲理,甚至係思考方法,起碼做人唔會咁「死心眼」。睇黎攬炒心態可能係三歲定八十 XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇黎攬炒心態可能係三歲定八十 XD

      咁可能「求氣不是求財」,已經係對自己最有利的決定. 馬屎撈金字塔, 都係自我感覺良好最重要.

      刪除
  11. 魔兄,因錢財而老死不相往來,的確令人十分遺憾。"錢比親情重要"也許只是當下的感覺。當有朝一日冷靜下來,也許會百般滋味在心頭。

    再借魔兄主場一用。小弟因為在本博已自打嘴巴一次,講了不再回應,仍舊多講了兩句心底話。為免打腫自己個嘴,只有在貴寶號向魔兄道謝。

    社會上資訊越發達,人接觸到的資訊理應越來越多。而且,人越大,身邊能給予自己指導的人越來越少,理應越發珍惜身邊能給予自己另一個思考角度的人。遺憾的是,基於人總喜歡接觸自己喜歡的資訊,反而令人能接觸到的思考角度越來越少,甚至開始容不下不同的聲音。

    小弟不愛談本地政治,卻十分珍惜有人願意長期花時間分享自己點評本地時事,以平衡主流媒體與主流思想的不足。小弟在此再三點讚魔兄,希望魔兄繼續堅持寫這個博,也希望有年青人能接觸到這個博,至少明白社會上不止一種聲音,還有其他值得細閱的思考角度。

    回覆刪除
    回覆
    1. //因錢財而老死不相往來,的確令人十分遺憾。"錢比親情重要"也許只是當下的感覺。

      老粗堂阿哥丙兩個仔,都係看不見未來的年青人. 丙哥咁緊張錢財,可能係為佢兩個仔籌謀; 丙哥視父子情重於兄弟姐妹情, 也是說得通的.

      //基於人總喜歡接觸自己喜歡的資訊,反而令人能接觸到的思考角度越來越少,甚至開始容不下不同的聲音。

      西方的 soft skills 都係強調唔好頂墥別人, 講一些人地啱聽的話才可以說服人. 基本上就係「殺雞取卵」,犧牲大我完成小我.

      //小弟不愛談本地政治,卻十分珍惜有人願意長期花時間分享自己點評本地時事

      咁你即係「推我去死」啫! (逃)

      刪除
    2. //咁你即係「推我去死」啫! (逃)
      --> 「推我去死」是港式的說法。
      中式的說法是[辛苦了]。(以普通話閱讀,效果更佳)
      西式的說法是周星馳版[功夫]中,阿鬼的遺言:[With great power comes great responsibility.] (配合唔咸唔淡的英文,效果更佳)

      刪除
    3. 你的器量如何,你能看的blogger數量也必如何。港人講地,文匯報,Baby Kingdom,香討,星島頭條,730,日月毒果,立場,高登連登,你自問能看到幾多呢?

      自問有點偏藍,看到君子blogger分享黃色觀點都開始受不了,看過三姓家奴之流的文宣更是情緒不穩,影響睡眠,所以還是多吃二手飯,透過魔兄等blogger,間接地接收黃色觀點好了。

      刪除
    4. 我唔覺得同黃藍有關,睇有條有理既黃post可以睇得好舒服,睇偏激藍post一樣可以睇到睇火爆

      只係講道理黃文難搵,相對上當然對藍文認同多啦

      至於君子blog,佢立場冇變過,只係以前會就住,而家冇心扮咁解

      刪除
    5. //中式的說法是[辛苦了]。

      前面最好加句「同志們」,再扯高嗓子讀出來。

      //With great power comes great responsibility

      要咁大 responsibility 做乜?一陣盞郁啲就俾人追住嚟要我道歉 XD

      //透過魔兄等blogger,間接地接收黃色觀點好了。

      最衰都係標少,禁乜鬼留言吖!

      //至於君子blog,佢立場冇變過,只係以前會就住,而家冇心扮咁解

      黃定藍唔係自稱嘅,係人地憑你的言行可以看出來。網上只能片言隻言,未必是事實的全部。

      刪除
    6. 三兄:其實相對舊年六七月,而家網上已經多左好多「另一把聲音」,原本僅有的微弱聲音也因為呢七個月壯大起來,也算自身產生「抗體」的表現。

      呢個要俾返華記credit,雖然呢條光頭佬論政真係麻麻,不過勝在有親和力,佢搞既男人幫同KOL100要記一功。

      我覺得佢係類似宋江之類的人物。

      刪除
  12. 魔術師這個blog真的不錯,睇得夠過癮。
    不過最近沒有了客席主持講下波,電影,時事等真的有點失落了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 摩摩呢排潛咗水,不過間唔時我都有同佢有私訊來往,會轉達一眾網友思念之情(嘔~~~)

      刪除
    2. 得閒會返下嚟的。等我重整一下先後可望回復舊觀~

      刪除