2020年5月5日 星期二

魔術師資產配置(2020年5月)

在前文《尋找定存的故事》中,魔術師分別在兩間銀行的高息定期存款(各10萬)已分別到期,奈何近月股災債災無限QA減息至0,又實在找不到比 Mortgage Link 更高息的替代品 (現時魔術師的 plan 收2.25%)。會唔會考慮將呢筆錢加注以折讓價買入更多高票面息(>8%)短期內到期(15個月)的美帝企業債劵(見下文)?由於呢筆錢係預定在7月開始便用來找信用卡現金分期卡數,為免橫生枝節,還是免了吧。反正所涉資金不多,也沒有更安穩的選擇,最後決定擺在 Mortgage Link 便算:

上月結算比例為36.8:3.8:27.1:32.3,故此就是要「趁高(?)」沽出股票,買入一些商品、房託,與及保持現金等。每100萬股票組合重組如下:
***
魔術師資產配置組合本月持股為:
甲. 股票組合(34%)
1. 複式盈富基金
不變。
2. 生活基金
不變。
3. 沉船基金
  • 匯豐控股(00005.HK):減持,來年無息派,將來派息政策未定。策略性降低投資比重。
  • Global X MSCI China Health Care ETF (CHIH.AMEX):新加入。蝗國醫護ETF。十大持股如下:
(圖片來源:Global X MSCI China Health Care ETF 官方網站,retrieved on 1 May 2020)
4. 強制性公積金
  • 滙豐強積金智選計劃 — 恒指基金:減持,微調投資比重。繼續月供。資金轉至滙豐強積金智選計劃 — 環球債券基金。
乙. 商品組合(4%)
1. 實物基金
不變。
2. ETF/ETN
  • Aberdeen Standard Physical Palladium Shares ETF (PALL.AMEX) :增持,微調投資比重。
丙. REIT組合(28%)
1. 個別股票
  • 泓富產業信託(00808.HK):增持,微調投資比重。
  • 領展房產基金(00823.HK):減持,微調投資比重。
  • AGNC Investment Corp. (AGNC.NASD):增持。補足原來股息收入。
  • CoreCivic (CXW.NYSE):新加入。美帝監獄營運商,有可能受惠於疫情導致的各種社會問題。每月收息系列:1/4/7/10月派息(過往派息含 return of capital,疑似由 IB 退回部份股息稅),每期股息雖然金額穩定,但仍會受市況影響,需定期調較投資金額,以獲取足夠股息。

(圖片來源: CoreCivic(CXW) 官方網站, retrieved on 10 Apr 2020)
2. ETF
不變。
丁. 債劵及現金組合(34%)
1. 債券基金/ETF
不變。
2. 收息證券/ETD
  • General Finance 8.125% Senior Notes due 2021 (GFNSL.NASD)(ISIN: US3698227051):美帝流動儲存、辦公窒、宿舍租賃商債劵。無評級。母企無股息分派。每月收息系列:1/4/7/10月派息,定息,債息免稅。2021年7月31日到期。可隨時贖回,贖回價為$25。

(圖片來源:General Finance 8.125% Senior Notes due 2021 Prospectus Supplement (To Prospectus dated June 2, 2014
3. 強制性公積金
  • 滙豐強積金智選計劃 — 環球債券基金:增持,微調投資比重。資金由滙豐強積金智選計劃 — 恒指基金轉入。
4. Mortgage Link
增持。
5. 現金活期、定期存款(港元、人民幣)
定存到期,減持。
***
魔術師在設計每月收息組合的方法,是先由每月使費著手(包括供樓、水電煤、差餉地租管理費、衣食行消費娛樂等),只要每月收息可以足夠支這些使費,便可達成「基本財務自由」。當然要達標,需要有一個過程,可能要由「10%財務自由」做起,循序漸進慢慢累積,到達「基本(100%)財務自由」之後就開始儲 buffer。
再微觀來看,每月收息就靠各個不同的股債基金(「投資物」)派出的現金流,例如某股的派息可能負責1月、7月的現金流,某債的票息就可能負責6月、12月的現金流,等等。最後就是分散投資,每個月的「入息來源」都唔不限於個別股債基金,務求一旦有減派息的狀況,可以將影響儘量減低。
本月輕鬆重組後,每月收息組合現時成員包括:
1/4/7/10:GFNSL、ATAX、STOR、BBDBCN 6.125 Jan'15,23、GEO 6 Apr'15,26、SM 6.625 Jan15'27、DELL 6.5 Apr15'38
2/5/8/11:405、778、SBLKZ、WPG 5.95 Aug15'24、WEWORK 7.875 May01'25
3/6/9/12:DHCNL、AMC 5.75 Jun 15'25、GNW 7.625 Sep 24'21、PEMEX 6.75 Sep 21'47、X 6.65 Jun 01'37
每月派息:AGNC、GOF
每月收息表更新如下(每月收息系列以金框顯示):
***
投資理念方面不變如下:
***
伸延閱讀:
尋找定存的故事

15 則留言:

  1. 雖然唔太懂魔術師嘅投資組合,但睇落都算穩穩陣陣有息收下,眼見網上啲人玩槓桿玩孖展都驚,歸根究底都係想脱貧快速達至財務自由,唔洗睇人面色,輕輕鬆鬆做返個人。
    現在回想都係覺得買磚頭及有形資產好,唔洗驚但有機會要捱價,自己財政自己話事。

    回覆刪除
    回覆
    1. //睇落都算穩穩陣陣有息收下

      都未必架. 依家暫時比較風險大的有以下美帝投資:
      AMC債劵: 戲院業務受疫情影響以致近月無收入
      SM債劵:飽受油價戰衝擊
      WPG債劵: 商場業務受疫情影響, 無人行商場, 亦無人租鋪
      WeWork債劵: 業務不看好, 又同軟銀鬧翻

      如果企業結業, 咁債劵就無息收, 亦唔知可以拎得返幾多本.

      //網上啲人玩槓桿玩孖展都驚,歸根究底都係想脱貧快速達至財務自由,唔洗睇人面色,輕輕鬆鬆做返個人。

      財不入急門. 投資額多少.要自己控制.

      刪除
    2. AMC和WPG我各有2000,就放埋一邊算

      4月反彈,接近面值清倉富國銀行優先股,始終有非累積派息條款在現在市況不穩定。

      把DLR的ETD放進觀察名單。這波EQIX和DLR在REITs里算強勢。GEO和CXW我都有正股,還有GEO債券。始終覺得獨門政府生意可做,但市場似乎不認同,所以息率過10%。

      刪除
    3. //始終覺得獨門政府生意可做,但市場似乎不認同,所以息率過10%。

      有一派認為 GEO/CXW 係當政府監獄滿瀉才會用得上, 但疫情下人人宅有家, 罪案都少了, 所以 GEO/CXW 的 demand 不會太大.

      刪除
  2. 相對CHIH.AMEX , 我持有KURE ETF , 因當時比較過, 計費用後表現差不多all the time outperform CHIH.
    AMC bond 亦有望下, 同時亦睇下Cinemark Bone, 睇下值唔值財息兼收.

    回覆刪除
    回覆
    1. //KURE ETF

      多謝提醒,下月可以考慮換馬. 其實我之前都有睇過, 但已經忘記了為何買 CHIH 而唔買 KURE 了...

      KURE 是追蹤 MSCI China All Shares Health Care 10/40 Index
      CHIH 是追蹤 MSCI China Health Care 10/50 Index

      分別在這裡.

      刪除
    2. 可以问一下KURE 和CHIH 有无派Dividend?要不要俾30% withholding tax?

      刪除
    3. //可以问一下KURE 和CHIH 有无派Dividend?

      請自行上網查找.

      //要不要俾30% withholding tax?

      30% withholding tax 一定要俾, 問題派息(如有)幾多係capital gain or return of capital 等IB會幫我退回, 抑或幾多係 foreign source income (FSI) 要我自行申請退稅. 呢方面 Global X 網站中可以找到派息明細, 各項分類, 而 Kraneshares 沒有, 呢個就係點解我 prefer CHIH rather than KURE 的原因.

      刪除
  3. 想請教下, mpf你擺環球債券基金有冇啲咩原因?係睇好嚟緊幾年會上升定係點? 大中華股票基金, 你覺得係一個可能性嗎? 我有聽過啲人mpf係恒指同埋保本基金, 不時互調,你覺得除咗係分段買入, 有冇邊啲策略?thx

    回覆刪除
    回覆
    1. //你覺得除咗係分段買入, 有冇邊啲策略?

      我的策略就如本文所寫, 每月做 rebalancing.

      //球債券基金有冇啲咩原因?係睇好嚟緊幾年會上升定係點?
      //大中華股票基金

      我自己傾向買ETF, 所以MPF 月供default 係恆指基金; 保本基金不保本, 回報比管理費還要低, 只會愈持有愈少; 震球債券係無債券指數基金之下的唯一選擇.

      刪除
  4. 魔術師丁項的債券及現金組合是34%,把債券和現金加埋看不出真正比例,魔兄例的幾隻美債都好似有D危,應該佔比不重吧?我都持有DHCNL, 賬面都跌咗好多

    回覆刪除
    回覆
    1. //看不出真正比例

      咁我都是故意的. 無需要寫得咁明顯.

      //魔兄例的幾隻美債都好似有D危

      係, 有機會日後要換馬.

      刪除
  5. 魔術師兄, 對aal 2022到期債券有咩睇法?
    Trump講明唔俾佢執, 但債價去到53, 市場好似唔多認同

    回覆刪除
    回覆
    1. Ha ha, 侵侵講嘢令人無所適從,這點倒是百分百肯定的。XD

      刪除
    2. //對aal 2022到期債券有咩睇法?

      對不起, 我不是財經博客又不是財演, 對點唱式的評論和「看法」實在搭不上咀.

      刪除