2020年5月11日 星期一

DSE中作試答2020:送禮之我見

農曆新年,一心收到親戚送來的禮物。
一心說:「每年都送來不合用的東西,不送也罷。」
一心的姐姐說:「禮多人不怪。」
一心的弟弟說:「千里送鵝毛,禮輕情意重。」
各人對送禮都有自己的看法。
試以「送禮之我見」為題,寫作文章一篇。
(圖片來源:DSE 2020│中文科作文考題 需描述「嚴以律己,寬以待人」的人物
***
我手心在冒汗。
在這天台上,我已等了很久。
也不知道等了多少個小時。
我以望遠鏡監視着各主要出入口,但目標始終都沒有出現。
我的目標,就是那位謀殺了法治的假髮人。
而可以幫助的達成目標的,就是那副從暴大保衛戰時,戰友們從校園內徵用來的弓箭。
戰友們很有我心,知道我要報仇的理想之後,便將弓箭拆件,分批寄來給我。
作為我的生日禮物。
「送禮」,通常都跟打關係、行賄貪污等罪行有關,是支國人最大的陋習;我等崇優的香港民族,理應不屑為之。
奈何我們那幾位傀儡領導人,收受禮物、賄賂,卻都優而為之。
我恨他們。
但只有她,她教曉了我以微笑去消解恨意。
當時,我在一間日式餐廳裡打工,正要去阻止一群來搗亂的「黑暴」。
她也是其中一份子。
我正要去阻止她,但她卻給了我一個微笑。
雖然她戴着口罩,以防給人認出,但我依然感覺到她的真摰。
事後我跟了上去,跟她搭訕。
她脫下口罩,也不怕我篤灰。
人家說「絲打都是漂亮的」,果真如此。
她就是這場運動送給我的最大禮物。
人家也說「禮多人不怪」,但只要是真心真意的:禮,一份就夠了。
怪,只因你送的,不是對方所需要的東西:你送了禮我,我還要苦惱如何去處理,那又何苦來哉?
當然,她是與眾不同的。
開初跟她交往,我都是抱着不太認真的心態。
畢竟,聽說絲打們都很濫的。
但她卻跟我說:「我不是天使,我是補血師。」
「今生只嫁前線巴^^」這是她給我許下的承諾。

於是,我辭了工,轉職開始了做火魔法師的生涯。
在跟黑警的鬥爭中、在幫犧牲了的手足報仇的過程中,我們也收到了不少禮物。
豬嘴、口罩、甚至是飯劵。
加上,這樣那樣的援助基金、眾籌,錢的確不是問題。
我們傻,而200萬+1人的錢更多。
是的,我們也收禮物;但我們收的,不是物質,而是心意。
「千里送鵝毛,禮輕情意重。」
收捐獻不難,難在有效地運用。
而且我們的升級也有限度,抗爭多時毫無寸進,感覺上很對不起支持我們的市民。
長貧難顧,我們也要發展我們的經濟圈。
就在這時,黑警去了攻打她的母校。
我們連忙返去助守。她繼續做她的補血師,而我就留守橋上做弓箭手。
本來以為有校園作掩護,但想不到黑警的暴力竟是如此強勁。
有一刻我們以為我們快要死了。
「我想跟你說一個秘密...」她在濃煙中找到了我,在豬嘴之下,我依然感受到她的微笑:「我的胸脯曾經給黑警拍打過。你還會要我嗎?」
我愣住了,不知如何回應。
但在一刻間,我感到整天都掛在她臉上的微笑消失了。
「我就知道你會介意的...」她的說話令我呆住了:「你在橋上做弓箭手,恐怕已給黑警點了相。要是被黑警逼得緊了,就申請援助基金避走他方吧...」
我淚流滿面。旁人會以為這是TG的效果,但一定騙不到她。
「一會兒,萬一他們衝過來我會去擋。我只是補血師,他們奈何不了我,我知道的。你就趁機走吧...」
忽然殺聲震天,人群亂衝,衝散了我倆。
我就此見她不着。
她是犧牲了嗎?
後來,我也參加了另一間大學的保衛戰,希望能再碰到她。
但唯一能見到的熟人,就是廚房哥。
還有傷了一個黑警。
這些都微不足道,她為我的付出,如何能報?
禮不輕,情意更重。
就在這時,望遠鏡帶給我久違了的希望。
她就坐在法庭外的花圃處,給一位小妹妹繪畫口罩送給她。
我連忙收拾弓箭。
我要追上去找她。
我已成通緝犯,已別無他法。
援助基金我已到手,我一定要帶她走,共赴他鄉,展開新生活。
得人恩果,湧泉以報。
(1,330字)
(本故事純屬虛構,如有雷同,實屬巧合。)

***
魔術師 DSE 中作 Universe:
***
伸延閱讀:
港生來台涉性侵女學生!警大動作逮捕 校方低調:不清楚(三立新聞網 2020年5月6日)
【修例風波】傳媒聯絡隊警員左小腿中箭 受傷送院(頭條日報 2019年11月17日)

55 則留言:

  1. 咪就同以前會考範文請客差唔多
    呢個題目有啲唔公平
    無論抄唔抄範文
    對寫作都太有影響

    回覆刪除
  2. 嘩! 我頂! 好在我早畢業,唔使讀呢啲宣揚偏頗歪理的課文!

    課文: 請客 王力
    https://www.fed.cuhk.edu.hk/f4f5chin/chin16/text.htm

    中國人是最喜歡請客的一個民族。從搶付車費,搶會鈔,以至於大宴客,沒有一件事不足以表示中國是一個禮讓之邦。我的錢就是你的錢,你的錢也就是我的錢,大家不分彼此;你可以吃我的,用我的,因為咱們是一家人。這種情形,西洋人覺得很奇怪。恕我淺陋,我沒有見過西洋人搶付過車費,或搶會過鈔。我們在歐洲做學生的時代,因為窮,大家也主張「西化」,飯館裏吃飯,各自付各自的錢,相約不搶 會鈔。西洋人宴客是有的,但是極不輕易有一次,最普通的只是來一個茶會,並不像中國人這樣常常請朋友吃飯。這些事情,都顯得中國人比西洋人更慷慨更會應酬。

    其實,中國人這種應酬是利用人們喜歡佔便宜的心理。不花錢可以白坐車,白吃飯,白看戲,等等,受惠的人應該是高興的。一高興,再高興,三高興,高興的次數越多,被請的人對於請客的人就越有好印象。如果被請的人比我的地位高,他可以「有求必應」助我升官發財;如果被請的人比我的地位底,他也可以到處吹噓,逢人說項,增加我的聲譽,間接地於我有益。中國人向來主張「受人錢財,與人消災」的,不花錢而可以白坐車,白吃飯,白看戲,也就等於受人錢財,若不與人消災,就該為人造福。由此看來,請客乃是一種「小往大來」的政策,請客的錢不是白花的。知道了這一個道理,我們就明白為甚麼對於親弟兄計較錙銖,甚至對於結髮夫妻不肯「共產」的人,為請客而揮霍千金,毫無吝色;又明白為甚麼家無儋石,對泣牛衣的人偏有請客的閒錢。原來大多數人的請客不是目的,而是手段;不是慷慨,而是權謀!

    青蚨在荷包裏發出去是令人心痛的,而「小往大來」的遠景卻是誘惑人的,在這極端矛盾的心情之下,可就苦了那些一毛不拔的慳吝者。當在搶付車費,搶會鈔,或搶買戲票的時候,為了面子關係,不好意思不「搶」,為了荷包關係,卻又不最堅持要「搶」,結果是得收手且收手,面子顧全了,荷包仍舊不空。最糟糕的是遇 了同道的人,你一搶他就放鬆,結果雖然是「求仁得仁」,卻變了啞子吃黃連,心裏有說不出的苦。不過,慳吝的人也未嘗不請客;有時候,他們請客的次數要比普通人更多,因為吝者必貧,貧者畢竟抵不住那「小往大來」的遠景的誘惑。於是他們想拿最低的代價去博取最大的利益:每次請客吃飯,東西揀最便宜的吃,份量越少越好,最好是使客人容易飽,容易膩,而主人所費又不多。甚至連請幾天,昨晚剩的菜今天還可以吃,雖然讓客人吃別人的餘唾頗為不恭,然而請客畢竟是請客,餘唾吃了之後,仍舊不怕他不說一聲「謝謝」。這是手段之中有手段,權謀之外有權謀!

    話又說回來了,請客真的是一種好風氣嗎?真的能聯絡感情嗎?我曾經親耳聽見搶會了鈔的人背面罵那讓步不堅持要搶的人,說他小氣,說他卑鄙。我又曾經親耳聽見吃了人家的酒飯的人一出大門就批評主人:五溜魚只有半邊,清炖雞只有半隻,煙臭如蕕,酒淡如水,廚子烹調無術,主人招待不周!可見中國既有了搶付錢的習俗,不搶付錢竟像是私德有虧於友誼有損;又有了濫請客的風尚,不請客的固然被認為不善交際,請客如果請得不痛快,那錢也只等於白花。勿謂郇廚既擾,即盡銜恩;須防金碗雖傾,終難飽德。老饕未饜,微祿半銷!「小往大來」的請客哲學真是害人不淺!

    被請的人有時候也很苦:明知受人錢財就得與人消災,但是又沒有拒絕的勇氣,於是計劃「還席」或「回客」。受了人家的好處,再奉還若干好處給人家,這樣就算兩相抵銷,不再報答的責任。其實這樣設想是自尋煩惱。最乾脆的辦法是既不請人,也不怕被人請。如果有人搶 代我付車費或會鈔,我就一聲不響地,讓我的青蚨「回龍」。如果有人請我吃大菜我就兩肩承一口,去吃了就走,不耐煩道一聲謝,更不理會甚麼是一飯之恩。假使人人如此,中國可以歸真返璞,社會可以少了許多虛偽的行為,而政府也不再需要提倡儉約和禁止宴會了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係中大教育學院 90年代尾的教學範本,是否有要求同學從正、反兩面評論作者的觀點與角度?

      其實都要睇吓每一個老師係點樣教。

      刪除
    2. 突然有少少衝動想去做老師添 XD

      刪除
    3. 王力係语言學權威,有價值,高水平的文章應該不缺,但佢哋就揾篇咁嘅嘢嚟用。

      刪除
    4. //其實都要睇吓每一個老師係點樣教。
      //突然有少少衝動想去做老師添 XD

      我見到班黃師校友就唔開胃.

      //王力係语言學權威

      正如愛因斯坦是物理學權威, 但卻不是投資權威; 投資界經常引用物理學大師的所謂名言(也不知是真是假, 源自哪一篇文章?)作為投資金句, 是為「訴諸權威」的謬誤.

      《請客》全文有甚多不合理之處:
      1. 文中先說「如果被請的人比我的地位高,他可以「有求必應」助我升官發財;如果被請的人比我的地位底,他也可以到處吹噓,逢人說項,增加我的聲譽,間接地於我有益。」,但之後又話其實「親耳聽見吃了人家的酒飯的人一出大門就批評主人」、「受了人家的好處,再奉還若干好處給人家,這樣就算兩相抵銷,不再報答的責任。」那不是自相矛盾嗎? 請客的人可以以「賄賂」、「呃 like」的心態去行事; 但被請的人也不見得一定要「受賄」、「俾 like」啊!

      2. 作者以「柏楊式」的「民族性」入文, 講到請客好似另有目的似的; 但如果真係「另有目的」, 那就應該是發生在「主客分明」的場合, 而不是「搶付鈔」的情況 - 要「搶付鈔」,那就是沒有主客之分, 大家一起叫飯菜吃, 吃得豪奢抑或是家常小菜事前也說不準, 哪又會有「賄賂」、「呃 like」的目的呢?

      3. 作者以「誅心論」去猜度請客者的目的, 都是只負面角度去分析; 然而他做過幾多 research 才知道別人背後所思所想, 如何「手段之中有手段,權謀之外有權謀」呢? 木宰羊. 我反而認為, 唯一不用做 research 的, 就是「從自己角度出發」的感想, 也就是「吝者必貧,貧者畢竟抵不住那「小往大來」的遠景的誘惑」, 最好以二手飯請人吃的酸秀才心態罷?

      刪除
    5. 唔知點解,篇文而家睇返感覺好黃絲
      讀者時反而全盤接收,冇諗合唔合理,所以中學真係唔識合讀通識

      刪除
    6. //讀者時反而全盤接收,冇諗合唔合理,所以中學真係唔識合讀通識

      咁你又覺得我以上分析有無道理? 算不算是「多角度思考」?

      讀書時全盤接收, 未必係「求學只為求分數」, 而係相信老師是權威, 相信佢地可以在學校中教書, 是有學識的人吧.

      刪除
    7. 客觀啲睇,當年中文科又唔係要求批判式思考,唔覺得有問題唔奇

      而家比文宣train得多,對呢類黃文會明顯敏感左

      刪除
    8. //當年中文科又唔係要求批判式思考,唔覺得有問題唔奇

      哈, 咁依家黃C咁鍾意挑戰權威, 調返轉老師的影響力又低咗, 重點都係立場行先, 黃人聽黃師話也.

      刪除
    9. //讀者時反而全盤接收,冇諗合唔合理,所以中學真係唔識合讀通識

      求學就是求分數, 點答高分O米點答, 條題目都提晒水, 唔通唱反調挑佢機搏佢公正評分咩?

      --Dogdogchi

      刪除
    10. //唔通唱反調挑佢機搏佢公正評分咩?

      所以啲題目要偏黃,咁就唔會被挑機。黃人人多,性格又難以妥協力,梗係要人數少的藍色同學掩住良心作答較著數。

      刪除
    11. 文中嗰啲食完飯之後背後批評話小氣卑鄙招待不周喺本身人格問題,同請客無關。
      真要"升官發財"早就請/被請去紅樓啦。

      //西洋人宴客是有的,但是極不輕易有一次,最普通的只是來一個茶會
      米腸每星期去酒吧buy rounds of drinks時,消費一啲都唔少亦都有人會縮數有人會背後講XXX從來唔buy next round.茶會似喺老太婆嘅行為 XD

      刪除
    12. //米腸每星期去酒吧buy rounds of drinks時,消費一啲都唔少亦都有人會縮數有人會背後講XXX

      我部門米婆最鍾意搞 potluck lunch 做 team building, 成日都以為人人都好似佢屋企咁有幾位工人姐姐在廚房的 island 煮食... 我呢啲獨居毒男只好避咗佢.

      刪除
    13. //potluck lunch

      煲個湯XD

      -Z

      刪除
    14. //咁你又覺得我以上分析有無道理? 算不算是「多角度思考」?//

      其實我再睇返以前讀過文章,通常都係"立"下眼就算,只係有好黃絲嘅感覺,睇到你寫嘅分析,嗰刻就諗"係喎,點解以前讀書時冇發現呢啲問題呢。其實2014年睇你個博講六四時,都仍然會覺得六四嘅野我以前都睇過,知道發生咩事,而冇動力睇返以前啲資料,再重新了解當年發生咩事。我都係2019年先再睇返當年嘅資料,發現被人誤導多年。所以你話第一印象幾重要,而且仲要趁未有批判性思維之前多多洗腦

      //而係相信老師是權威, 相信佢地可以在學校中教書, 是有學識的人吧.//

      係架,唔會諗佢特登呃我,或其實佢都係一知半解,有機會講錯。早排執屋,搵返中化科抄啲筆記,原來當年信耶教老師曾經講過佛教嘅處世觀係消極嘅,當年我都係全盤接收。多年後對佛教了解多左,而家嘅我唔認同呢個講法,但呢個講法都令我多年黎對佛教嘅印象冇基督教咁好

      //條題目都提晒水, 唔通唱反調挑佢機搏佢公正評分咩?//
      係,當年睇過啲marking scheme,仲要答中某啲keyword先拎到分。唱反調肥硬

      刪除
    15. //煲個湯XD

      即係要煲隔夜湯,咁先拎到返公司俾同事飲.

      //睇到你寫嘅分析,嗰刻就諗"係喎,點解以前讀書時冇發現呢啲問題呢。
      //第一印象幾重要,而且仲要趁未有批判性思維之前多多洗腦
      //係,當年睇過啲marking scheme,仲要答中某啲keyword先拎到分。唱反調肥硬

      歷史科DSE又出事, 下一篇新聞雜評會寫.

      //我都係2019年先再睇返當年嘅資料,發現被人誤導多年。

      蝦餃叔叔當年有唔少文章講呢啲.

      //呢個講法都令我多年黎對佛教嘅印象冇基督教咁好

      我自小都覺得一神教的排他性太強,印象非常差. 係我城中剷咁鐘意叫仔女讀教會名校而已.

      刪除
    16. //係我城中剷咁鐘意叫仔女讀教會名校而已.//

      教會名校係殖民地政府認證的向上流通道

      校友間關係特緊密, 俾大老闆點中你: 你係邊邊屆既師弟, FATHER 最近點呀? 親密度就上升50, 你就有前途

      關係網同農村社會既同村兄弟一樣, 唔同既係教會名校關係網頂層係政商界既巨頭

      可參考劉德華的法X情系列

      --Dogdogchi

      刪除
    17. //我部門米婆最鍾意搞 potluck lunch 做 team building, 成日都以為人人都好似佢屋企咁有幾位工人姐姐在廚房的 island 煮食..
      喺佢祖家就請唔到幾位工人姐姐喇,不過疫情下呢啲些牙食物行為都應該會消失。
      我老闆喺"今晚阿SIR請食飯"去餐廳食算,乾手淨腳唔使煩。

      //係我城中剷咁鐘意叫仔女讀教會名校
      有幾多真喺真心相信唔喺為入學條件加分呢。

      //一神教的排他性太強,印象非常差
      我冇俾佛教徒煩過,反而有好多唔同派系嘅一神教會死纏爛打摟人入會,有啲喺同事同學好難對佢哋發皮四。

      刪除
    18. //冇俾佛教徒煩過//

      我的好朋友大部份是一神教,而我的至親是佛教,我就係「實用派」XD, 那一邊有道理,啱用在當時的情形,就用那邊的道理,「無論黑貓白貓,捉到老鼠就是好貓」,這樣才不會被意識形態或教條框住。

      其實佛說的道理,神說的道理,最後都係被人根據自己的經驗及個人之理解而演繹,總會有所偏差,再加上「被傳教之人」每個接受程度都不一樣,又會再進一步偏差,以致交流的時候誤會重重。向人傅教,自己說的是否正確,也不能百分百肯定。所以佛說,「佛渡有緣人」,刻意地去傳是沒有效果的。喜歡的人會自行查找經典,自己學習;不喜歡的人與佛無緣,就由他去吧。

      刪除
    19. //教會名校係殖民地政府認證的向上流通道
      //關係網同農村社會既同村兄弟一樣, 唔同既係教會名校關係網頂層係政商界既巨頭
      //有幾多真喺真心相信唔喺為入學條件加分呢。

      乜傷民唔係好正義,最討厭呢類殺人政權式的打關係走後門方法嘅咩?

      又,上流位置俾教會名校校友玩哂,又唔見班有青反名校網嘅?

      //有好多唔同派系嘅一神教會死纏爛打摟人入會,有啲喺同事同學好難對佢哋發皮四。

      好在呢類事件已經在我大學畢業後5年內絕跡於我個 circle

      //「無論黑貓白貓,捉到老鼠就是好貓」

      中國人就是實用主義,

      //佛說,「佛渡有緣人」,刻意地去傳是沒有效果的。喜歡的人會自行查找經典,自己學習;不喜歡的人與佛無緣,就由他去吧。

      有緣就 buy,無緣就無謂勉強。
      我最憎就係「你唔信主就上唔到天堂/落地獄」的說法,乜主係要用呢啲手段威逼利誘信徙入教嘅咩?黑社會乎?

      //佛說的道理,神說的道理,最後都係被人根據自己的經驗及個人之理解而演繹,總會有所偏差,再加上「被傳教之人」每個接受程度都不一樣,又會再進一步偏差,以致交流的時候誤會重重。

      「國家、法律、社會制度、電腦、這些東西都只不過是道具而已。為了盡量免除一般人的麻煩而存在,同時也是人類用來支配人類的一種手段。法律或電腦不會支配人類,而是熟知這類道具使用方法的少部分人,在支配大多數的人類。古代有自稱能聽見神的聲音的人,支配着一個國家。所謂的神,也只不過是說這些話的支配者,用來使自己的權利正當化的一種手段,讓人民思想麻的麻醉藥而已。後來近代的主權國家代替了神的地位,但其根本並沒有改變。用強制手段使人民崇拜這個道具的另一個道具,也就是軍隊了。」- 《銀河英雄傳說外傳·尤里安的伊謝爾倫日記》,1987,第四章·帝國的提案

      「就宗教而言,我認為窮人較相信神的公正,這非常矛盾,不正是因為神不公正,所以才會有窮人的嗎?」-《銀河英雄傳說》,1987,〈野望篇〉,第七章·屬於何人的勝利

      「如果死亡真如他們﹝一些主張靈魂不滅、生死輪回而輕視肉體死亡的宗教﹞所說一般那麽樣美好的話,他們怎麽不讓自己走進死亡試試看呢?又沒人會攔着他們。偏偏眷戀人世的,就是抱持這種觀念的人哪。」 - 《銀河英雄傳說》,1987,〈回天篇〉,第一章·在邊境上

      刪除
    20. //乜傷民唔係好正義,最討厭呢類殺人政權式的打關係走後門方法嘅咩?//

      佢會答你因為西鬼唔係因為血親, 係因為對高尚偉大平等博愛普世價值(講一神教民主就消失)價值觀既認同, 先同你有親, 係崇優

      奴隸洗腦萬歲

      //又,上流位置俾教會名校校友玩哂,又唔見班有青反名校網嘅?//

      西鬼認證既野, 有青只有崇拜, 重覆, 係崇優

      --Dogdogchi

      刪除
    21. //係,當年睇過啲marking scheme,仲要答中某啲keyword先拎到分。唱反調肥硬//

      肥硬就未必, 但肯定事倍功半, 寫三四千字唔夠人地寫兩句赤共倒台, 民主萬歲高分囉

      咁醒無被洗腦既, 都知求學即是求分數, 何必同份marking scheme鬥氣呢

      --Dogdogchi

      刪除
    22. //崇優
      //求學即是求分數

      優者, 民族性優越感, 亦可作考試拎5**解.

      刪除
  3. 很難想像大學要讀呢種超無聊又攻於心計的文章。
    搶埋單係朋友及親戚間極為煩人的行徑。
    我母親、一個姑姐、堂細佬就係呢類婆媽的人類,攪到同佢哋飲茶食飯唔會有安樂茶飯地用餐,我母要我同佢哋搶,找咗數又要將啲錢"質嚟質去"。為的又不是如文所述的目的。。而家我斷六親,唔使再做埋呢啲八婆嘢。😄
    吳國敬在破壞之王~你是我心上人同埋國產凌凌漆~李香蘭都唱得好好聽。前面嗰首樂器節拍輕鬆,次次皆有叮一聲的感覺。
    https://youtu.be/ky8nXe7wSo0
    破壞之王片尾曲

    回覆刪除
    回覆
    1. //搶埋單係朋友及親戚間極為煩人的行徑
      //超無聊又攻於心計

      其實搶埋單的人背後未必會有王力所寫的背後動機, 可能純粹只係「倫常」「客氣」而已, 你去問當事人, 佢地都未必答得出點解會咁做.

      好似過時過節我同兩位舅父(家庭)相聚咁, 以前老媽在時, 佢係大家姐, 舅父們都主動出錢當請家姐飲茶; 老媽子唔係到, 便輪住請, 我做後輩最多輪多次(反而兩位表弟完全無請過我地食飯)...

      //你是我心上人

      原來《雨中的戀人們》有呢個版本, 我真係唔知...

      刪除
    2. //你去問當事人, 佢地都未必答得出點解會咁做

      我估唔同人有唔同原因,有我好尊敬嘅長輩,我都會爭請,都會塞黎塞去,因為覺得太少機會,請到嘅感覺好似買到好鐘意嘅野咁,同埋有時食完覺得好食想帶佢地去嘅地方又未必平,如果見得密或細單,我可以讓,無咁介意,而家人走左諗返轉頭可能讓多啲可能可以再見到多啲,覺得自己都幾蠢同唔顧人感受(掩面)
      朋輩又岩傾果啲請同被請都enjoyable,覺得唔使計得好清
      後輩又未出黎做野,請係因為覺得理所當然,我估佢地大個左出黎做野又想請我時,我應該唔會介意
      應該只有好想保持距離先會好抗拒請或被請,想AA計清楚XD

      -Z

      刪除
    3. 仲有一點唔知會唔會離題,我見識過嘅同事,有啲係好鐘意屈/俾人請,仲會一齊食晏側側膊唔俾錢,有payme之類都會(扮)唔記得,出聲都可以再扮,用唔同藉口咁,咁岩佢地全部都深黃,一般黃果啲唔係咁..唔知點解可以咁厚面皮,又唔係窮,同埋同事係會見面,繼續一齊食都唔覺尷尬咁..

      -Z

      刪除
    4. //搶埋單//

      見到大家討論,便諗起從前,阿媽後生時與朋友一起食飯,正在讀書的我當然是白飲白吃,從旁觀戰:見到阿媽食完飯与好朋友爭取埋單,爭取輸的人,會把自己那份錢塞到對方手中、衣袋或手袋中,對方也很努力地擋着那極力伸出之手,如此太極/詠春推手一番,不知不覺從酒樓走上大街,又再沿大街走到巴士站,都未分出勝負!
      當時我年少無知、面皮薄,覺得阿媽和朋友實在太矚目,太引人注意啦⋯⋯但是,現在回想,覺得她們很可愛喔。
      後來,她們到了退休的年紀,便不需要爭了,因為她們是爭不過我的,我會一早偷偷買單。除非我有意俾面,等她們埋單可以去叻叻和威威。:)

      //咁岩佢地全部都深黃//

      我的同事之中亦都有好多黃,有深有淺,接觸久了,發現他們有些做事認真,有些好有創意,有些主動積極,有些任勞任怨......都是很好的同事,只要大家茶餘飯後不講政治,便可以融合相處,當然他們有些聰明的人,會估到我的政治立場,但不影響彼此的合作。加上公司管理層明言政治中立,所以,除非係知道相同立場,否則一定唔會深入地講政治。我發現只要唔Touch到敏感話題,仍然是很喜歡他們的。

      刪除
    5. //請到嘅感覺好似買到好鐘意嘅野咁
      //我會一早偷偷買單。除非我有意俾面,等她們埋單可以去叻叻和威威

      咁就算唔係「呃 like」, 都係有某程度的「請客令到自我感覺良好」的作用 XD

      //仲會一齊食晏側側膊唔俾錢,有payme之類都會(扮)唔記得,出聲都可以再扮
      //又唔係窮

      可能要留返啲錢接濟首觸

      //只要大家茶餘飯後不講政治,便可以融合相處

      以黃C說法,「呢種融洽是虛偽的」XD

      刪除
    6. 如果只論黃嘅,感覺後生嘅全部(諗唔到有邊個例外)都好聰明,反應快,肯做時做野速度無一個慢,要同人打交道嘅野仲可以做得好好,但多數係返工時做自己野XD對好多條例好熟,好似係因為咁好多野都唔會蝕底(公事及生活上),由窿路,到優惠細節,到黑警守則都可以好熟咁,感覺佢地能力高過一般人..做事認真,主動積極,公司有事肯OT嘅都有,但只係少數,同埋佢地都唔係深色..
      平時相處唔會有咩問題,同佢地傾計會學到野,反而有時佢地之間相處好似會有少少問題XD就算深黃嘅都唔會俾老闆知,最多都只係“罷工”時其他人要做埋佢地果份
      就黎退休又藍或黃嘅就見過啲好似唔識諗野咁嘅人,唔知係咪想埋堆..

      -Z

      刪除
    7. //咁就算唔係「呃 like」, 都係有某程度的「請客令到自我感覺良好」的作用 XD

      都似係嘅XD

      -Z

      刪除
    8. //好聰明,反應快,肯做時做野速度無一個慢,要同人打交道嘅野仲可以做得好好,但多數係返工時做自己野XD

      如果工作太蠢太易做,我都會去做自己野喇!

      //對好多條例好熟,好似係因為咁好多野都唔會蝕底(公事及生活上),由窿路,到優惠細節,到黑警守則都可以好熟咁,感覺佢地能力高過一般人..

      其實人人都可以有「high level of details」,視乎你對某件事有幾認真,幾想靠自己去瞭解而已。就好似我研究美股退税咁,document 我全部自己睇;也有網友有興趣親自研究當中原理,一理通百理明;亦有人只喜歡看懶人包,不一而足。
      所以如果你覺得某些有青對某些事情好「熟」,都要睇吓佢地是否能融會貫通,而不是只是背晒懶人包。

      刪除
    9. 以下留言致 Z:

      (拜托魔兄把我新開的留言thread刪去, 因為我錯手開了新thread。唔好意思,謝謝! )

      曾有人問我,唔知有冇哪一份工係輕鬆好做的,諗黎諗去只有保安一職,但每天要返12小時,在現在的大環境,私人機構一個人做1.5人的工作,那裏還有輕鬆可言?工作時間處理私人事務,其實很正常,只要不影響工作即可,因為都預咗你有時做不完工作,需要用私人時間把工作完成。在工作時做私人事務,與是否黃、藍沒有太多關係。

      有時要小心自己有一些不必要的二元對立,凡事都扯上黃、藍,因為「我們只會找到我們想找的東西」。試吓抽身,重整一下,很多困局都有解決的時機。

      這是我大半年以來的體會分享,當然,我仍然在學習之中。

      刪除
    10. //有時要小心自己有一些不必要的二元對立

      知道,我會留意下自己係咪有咁嘅問題的
      其實我唔鐘意黃藍黑其中一個原因就係覺得佢地將啲野二元化,立場行先

      //如果工作太蠢太易做,我都會去做自己野喇!
      //工作時間處理私人事務,其實很正常,只要不影響工作即可

      返工我自己都會做私人野同人傾計咁,認同唔太影響工作就得,但太過份好難唔影響的,同埋我覺得係重要機構,啲野做得唔好唔係賺少左錢咁簡單,其實好大責任..
      公司啲野話易唔易話難唔難,專業嘅野suppose係要做到的,做唔到都可以唔緊要,但有能力做好嘅野又唔做好啲,唔只對件事唔好,其實都好晒自己時間,又無滿足感..廢老果啲藍黃都只好算吧,後生又有能力嘅晒左就可惜囉

      -Z

      刪除
    11. //因為都預咗你有時做不完工作,需要用私人時間把工作完成。
      //廢老果啲藍黃都只好算吧,後生又有能力嘅晒左就可惜囉

      做事專業, 好多時唔係因為自己係工資奴, 而係對得住公司交俾自己的責任而已(就算公司當你係 condom 都好)...

      刪除
    12. 為對得住自己please自己而已,有幸自己有興趣又做到嘅唔係好難搵食嘅野,工作佔咁多時間,如果係啲連做好都無興趣嘅野都幾無味

      -Z

      刪除
    13. //有幸自己有興趣又做到嘅唔係好難搵食嘅野

      所以投入工作可以麻醉自己, 如果成日諗住只係為份糧, 好易會唔開心, 人都易老易病啲.

      刪除
  4. 又,真係好鍾意睇星爺啲戲 XD

    西遊記之仙履奇緣《一生所愛》都非常好聽。

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家睇返星爺做啲戲好浮誇,反而睇鄭中基笑到轆地。

      刪除
    2. 我的笑點很「高」, 只有 Big Bang Theory 可以叫我大笑 XD

      刪除
    3. //Big Bang Theory

      要有sheldon先好睇♡
      我背左成段rock paper scissor lizard spork教人同我玩XD有埋動作好易記XD

      我都鐘意星爺啲戲,只鐘意有佢果啲,長江七號之後果啲無睇了,但唔覺得佢係一般笑片,好多都會有心痛位,唔少都睇到喊,尤其最鐘意嘅西遊記

      好睇音樂又好聽會成日聽嘅覺得係宮崎駿(離左題變動畫添XD),雖然有歌詞嘅都唔識日文唔知唱咩,但啲歌有(放大?加深?)感覺嘅效果,至愛幽靈公主

      -Z

      刪除
    4. 可惜我冇睇過Big Bang theory, 第一次睇星爺的戲係與同學一起在戲院看《審死官》,一出場梅艷芳輕功飛出,在一個小販頭頂舉着的一板豆腐上輕輕一點再向前飛,豆腐只係崩了手指甲大的一小塊......只係這個畫面,我就跟着大家開心笑了......看來當年的我的笑點真係非常之低!

      奇怪的是,所有電影之中(利申:不是戲迷,比較少看戲),豆腐這個畫面最有印象,不知道是什麼原因。

      刪除
    5. //唔少都睇到喊

      《喜劇之王》的「我養你」都幾感人嘅...

      //看來當年的我的笑點真係非常之低!

      好些影迷在戲院內經常無厘頭地笑一餐, 都唔知笑乜, 嘈住哂, 所以這也是我寧願俾貴啲買碟返屋企睇的原因.

      刪除
    6. //好些影迷在戲院內經常無厘頭地笑一餐//

      依家入場睇港慘片先得人驚, 電影講句粗口都笑一餐

      低俗喜劇我都接受到, 佢真心有設計下場景借到粗口做笑位

      有D真係亂加句粗口就有人笑, 笑點有無咁低呀?

      --Dogdogchi

      刪除
    7. //有D真係亂加句粗口就有人笑, 笑點有無咁低呀?

      巷慘片玩到荼蘼, 粗口屎尿屁, 都唔知有乜咁好笑.

      刪除
    8. // 笑點有無咁低呀?

      笑點低的好處,就係會影響別人跟住你笑, 科學研究指出,只要你做出了微笑的肌肉動作,就會有一個正面的循環,從而令到你嘅心情變得輕鬆以及較為正面。

      香港人,笑多啲啦 XD

      刪除
    9. //只要你做出了微笑的肌肉動作,就會有一個正面的循環,從而令到你嘅心情變得輕鬆以及較為正面。

      我自己就抱保留態度: 正面思想與盲目樂觀,不能相提並論.

      刪除
  5. 曾幾何時好鍾意吳國敬,覺得佢歌同風格走野孩子

    回覆刪除
  6. 香港中學文憑考試(文憑試)歷史科(卷一)考題出事,題目問是否同意「1900-45年間,日本為中國帶來的利多於弊」。教育局發了聲明,用詞嚴厲,似乎要借此小故整頓教育界了。

    「......嚴重傷害了在日本侵華戰爭中受到莫大苦難的國民的感情和尊嚴。......」這句有點似黨八股。 :D

    回覆刪除
    回覆
    1. //「......嚴重傷害了在日本侵華戰爭中受到莫大苦難的國民的感情和尊嚴。......」這句有點似黨八股…//

      無言

      識唔識用"淡化戰爭發起者既罪行, 支持法西斯主義者" ?!

      --Dogdogchi

      刪除
    2. //支持法西斯主義者

      時代革命?

      刪除