2012年12月25日 星期二

月入數萬的置業夢

從討論區得知「傷港電台亨娼集」又有搞笑製作,極盡愚民反智之能事:

 

從片段可見,樓價及租金升幅超越薪金升幅已成為好些無殼蝸牛埋怨政府房屋政策之理由:

Picture

之但係,再諗深一層,就算是在跨國公司工作的魔術師,近年薪金升幅都無一兩成喎!點算?好簡單,一係搵工跳槽,有本事的自然可以搵份高人工的工作;二係本身的薪金已夠「高」,租金點升都唔怕,買樓就更加唔使驚,按揭供款額大都已在買樓時鎖定,就算加息亦有壓力測試以保護買家供款能力;三就係租係經常性開始,同薪金掛釣無可厚非,但就無理由將儲唔到買樓首期怪在「無人工加」的身上。先睇天水圍夫婦二人,佢地本來租緊樓,現在想買樓,但發現樓價非常「貴」,閒閒地都成300萬,但事實是,樓價係由租金支持:

Picture

魔術師早就講過,所謂「辣招」,只係壓抑投資需求,除非周轉有困難,業主無話唔賣樓會死的,持貨者最多轉售為租(反正賣咗再買會受「辣招」所困):

Picture

所以魔術師不嬲都認為有能力付首期,有穩定工作供得起樓者,不妨有錢就買來自住,起碼不用受制於人也。咁個案中夫婦二人又是供得起樓呢?原來兩夫婦月入共48,000,卻認為儲40萬首期(9成按)加手續雜費是很困難的事:

Picture

魔術師抓破了頭,佢地兩夫婦加埋做了幾十年人,竟然連40萬積蓄都無?更奇怪的是,佢地竟然話要儲33個月,難道是由0開始?又,儲3年錢好難為佢地咩?

Picture

咁即係話,每個月只能儲40/33=1.2萬,或月入的25%。魔術師唔知佢地租金、供養父母(包免稅額)、日常生活等使費為何,不過就在佢地的預算清單中見到一項:「其他開支,eg外出」,大概一年要3萬,相信係去遊行吧?即係咁,唔去旅行會唔會死呢?又,咁樣嘅生活態度,恐怕不是現在才有的吧?去少幾次旅行,10萬8萬咁就返來喇,點使話儲成3年呀?

Picture 

***

至於呢位「女青年」,魔術師都不願多談,月入萬多,又係住天水圍,寧願放棄食屋企住屋企都要搬出來,為咗慳千幾蚊交通費(同時間)而去交3、4千蚊租,魔術師就想唔通佢點解一定要租樓住(將租金變成經常性開支)嘞!魔術師居於屯門多年,住慣咗又真係唔覺個幾兩個鏗的來回車程算係乜,而且邊個話搭車就做唔到嘢,MBA、CFA都可以在巴士上讀回來啊!

Picture

***

呢個個案就最神奇,又係醫生擠迫戶,連BB都要訓走廊,令魔術師不禁懷疑香港「醫生」的智慧:

Picture

究竟發生咗咩嘢事呢?

Picture

原來李醫生層樓係四年前以三百萬購入,供款佔家庭月入4成,以7成按,30年期,3厘息(離現實甚遠)計,咁李醫生即係搵2.5萬一個月?

Picture

唔會掛?政府請醫生,入職都由5萬至9萬不等喇!

Picture

再計一次,假如李醫生層樓係以9成按(當時好似還有95按吧?),年息4厘,供10年(又係脫離現實,除非李醫生年紀老邁,加上美孚樓齡高,銀行唔敢按咁盡),計出來是月入6.8萬,咁就「稍為合理」,但依然難以令人信服:

Picture

退一萬步想,善意地理解,其實「醫生」唔係蠢,而只係利用傳霉扮可憐,而且可能係啲記者編導等都從未買過樓,人講佢就信囉!(嗱,魔術師唔會咁陰謀論,話「傷港電台」有意挑弄社會矛盾嘅!)

***

伸延閱讀:

搞乜鬼辣椒雜作

月入九千的置業夢

 2012/12/2418:28:27 

8 則留言:

  1. 如9成按,好似要買保險喎。咁佢地可能計錯左數,唔止要儲33個月,聽到都"登"佢地慘
    http://bank.hangseng.com/1/2/chi/personal/mortgages/residential-mortgage-loans/mipl

    回覆刪除
  2. 300萬樓嚟講,保費都係一萬幾千啫! 之不過如果叫佢地三年唔好去旅行,肯定慘過死喇!
    http://www.hkmc.com.hk/chi/pcrm/ourbusiness/Annex-1-Chinese.pdf

    回覆刪除
  3. 別太認真, 有位同事做過新聞透視個案之一, 說自己月入一萬五左右,嘆買樓好難云云, 其實佢已教左幾年書(starting point 都唔止萬五啦), 而且讀U時投資有道(所謂食正條水), 除了自住物業之外早已有樓收租 !! 今時今日D傳霉 ~~~ 唉 -_-"

    回覆刪除
  4. 傳霉站在道德高地監察政府,直程好似私家偵探咁,總之政府誠信要放在首位;但係節目的受訪人呢?啲編導記者又有無好似私家偵探查人地家宅?
    說好的誠信呢?

    回覆刪除
  5. 外出不等如旅行吧!會唔會係出外(行街食飯睇戲),30K一年又唔算好多

    回覆刪除
  6. 你咁理解都無話唔得,不過係怪啲囉. 計慣數的人就會知,通常會將出外用膳、娛樂等日常活動當成係「經常性開支」,每月計數(唔會好似附圖咁當成係「其他開支」);去旅行得一年去一兩次的,會以年計數,咁個expenditure pattern同income pattern先至會match.

    回覆刪除
  7. 其實好簡單咁講...

    佢地連30萬都儲唔起, 就唔好買300萬的樓.

    連首期都儲唔起, 即使俾佢地0首期上會, 佢地都是供唔掂..

    回覆刪除
  8. 「cut哂啲家用,叫阿爸阿媽申請長者生活津貼咪得囉!」

    回覆刪除