2012年12月8日 星期六

魔術師月供基金系列(2012年12月7日)

最近放大假,在家休養生息,又可以做下家務搞下維修睇下碟打下機,當然少不了的就係重整投資組合。在魔術師咁多個投資組合當中,最缺乏「關愛」的就是月供基金組合,所以今之就拎佢來「開刀」吧。

魔術師月供基金組合中共有四位成員:

2010年10月開始月供

貝萊德 ﹣拉丁美洲基金(美元):總回報-5.30%,複式年回報約為-2.48%

貝萊德 ﹣世界礦業基金(美元):總回報-12.49%,複式年回報約為-5.97%

匯豐 ﹣印度股票基金(美元):總回報5.28%,複式年回報約為2.40%

以上三隻基金已供滿26個月,即意味著往後每個月的供款開始低於總成本的4%,拉低平均買入價的效能開始減退,需要重新審視。

2011年6月開始月供

惠理價值基金(C單位,港元):總回報1.23%,複式年回報約為0.57%

此基金雖然表現差強人意,但由於只係供咗18個月,仲可以有多幾個月俾佢爭取表現,人頭暫且寄下。

***

以晨星研究(香港)(圖一)和獅子銀行的基金搜尋器(圖二)做參考,魔術師呢次嘅轉換就先打算保持三隻出三隻入,就以股票基金,債券基金,和資產分配/均衡分類。

在股票基金類別,魔術師今次選取亞洲單一地區股票基金,其中以JF菲律賓基金(圖三右邊第一點)表現最好,但賓仔(包括廠仔)跟港人仇深似海,並不乎合良心投資概念,故將其排除在外;餘下JF泰國基金(圖三右邊第二點)和富達泰國(圖三右邊第三點)基金二選一,其中又以富達泰國的夏普比率(Sharpe ratio,以每單位波幅計算的回報率(當然有統計上的假設))和亞爾發系數(由基金經理的主動投資而產生跑贏大市的回報)的表現都較佳,所以就選富達泰國了(圖四)。

以債券基金來說,魔術師一來為了迎合香港主流意識,唔投資人民幣債券基金;二來採取穩中求勝的投資態度,避開歐羅,揀返美元,轉換起來都方便一點;三來跟據圖一,都係揀高收益債券基金類別。本來係應該揀貝萊德美國高孳息/收益債券基金嘅(圖五),但如果再睇真啲,揀環球債券基金類別,同樣比較夏普比率和亞爾發系數,景順策略債券基金的表現卻更佳(圖六);要留意的是貝萊德美國高孳息/收益債券基金的亞爾發系數竟然是負數,即是說該基金經理的主動投資策略,分分鐘唔做好過做(圖七)。

最後揀埋資產分配/均衡類別,原來資產分配類有足夠歷史嘅都只係獅子銀行自家基金系列,表現方面大家有眼見(圖八),唯有局住揀返隻回報無咁大但風險亦細啲(夏普比率較佳)嘅景順亞洲平衡基金(圖九)。

轉換方面,魔術師會將現有基金當成是強積金基金處理,不能直接贖回收回現金,反而要轉入停泊基金(Parking fund),日後每月再以人手轉入新基金。

停泊基金通常為貨幣基金,今次的選擇是滙豐環球貨幣基金(美元),具體操作下次再談。

圖一

Picture

圖二

Picture

圖三

Picture

圖四

Picture

圖五

Picture

圖六

Picture

圖七

Picture

圖八

Picture

圖九

 Picture

***

參考資料:

晨星研究(香港)

匯豐銀行基金搜尋器

2012/12/08  03:59:42

沒有留言:

張貼留言