2007年8月23日 星期四

機械人生

嗯,這篇文,是inspired by 惡女那關於冷冰冰的護士的論述.

***
公司有個機械人,跟魔術師一組.
機械人是英國名校畢業生,魔術師忘記了是牛劍還是倫大,照理應是資優學生.
但,他的工作能力和態度卻是很奇怪.
全組人,好像包括魔術師的老細,都說不出機械人的長處,除了英文好.
但,即使是這一點,魔術師也感到疑惑.
首先,我們平常在和同事們聯絡的電郵,在內聯網出的通告,通常也只需要簡單清晰易明的商業英語,我們並不需要一個莎士比亞來舞文弄墨,賣弄技巧.想也想到,電郵通告等等,是用來溝通的,如果一篇文九十幾個生字,誰有耐性去查字典?
而機械人最大的問題是,他連寫好一篇文的工作都做不好.他只能寫出一些死板板冷冰冰的公式文章,卻不能活用文體.有好幾次,魔術師的老細都叫魔術師用一些較生動活潑的筆觸,又或者帶多一點sales and marketing的口吻去為部門出文作報導和推廣.
老實說,魔術師是有那麼的少少不滿,因為機械人is not doing his job.魔術師也曾向老細反映,老細的回應是叫魔術師做,是因為機械人「做不來」.
連那少少的工作也「做不來」,卻可以每月支取二萬多薪金,部門實在是天字第一號大善堂.
機械人的另外一個特點,便是非常「守規則」.不知何時開始,也不知是誰訂下的規則,更不知是何原因,部門有一個慣例是每天內聯網的新通告不可超過若干篇,很可能是不想一天之內有太多通告以致稍舊一點點的通告也被「推走」變成archive吧.而有趣的是,機械人對於每天出通告的數量把持得很緊,不理事情輕重緩急,也不想想其他折衝方法(例如暫時增加內聯網的頁面長度,讓更多的通告可以同時出現而不致於被「推走」),總之,不行就是不行.
可以說,叫機械人去想一些解決方法出來,幾乎是不可能的任務.管理學上能增加員工忠誠心和歸屬感的方法如staff empowerment等,通通不管用.
再例如,叫機械人去揀選一些員工活動的照片去襯托有關報導,做不來;大老細有Powerpoint要他幫手改,要寫甚麼要點,不懂得,結果要某較高級的同事來教他.高級同事的評語是,機械人是需要別人指導他怎樣去做的.魔術師心想,機械人又不是新人,真的是需要有專人一步一步的指導他怎樣做嗎?那麼豈非浪費人手?
最近有一則通告要另一個部門代發,除英文內文外亦要中文翻譯,當然老細明知機械人中文「唔掂」,便會將翻譯的工作交給魔術師做.而剛巧當時魔術師正在出外吃小茶飯未歸,能幫文稿翻譯已是四天後的事.譯完後,魔術師卻意外地察覺到內文關於某部門的名字是寫錯了,於是便追問機械人:
魔術師:咦,呢個部門既部門名稱同official既唔一樣既?你係咪故意咁寫架?
機械人:我原來篇文無呢個部門名,係負責發布的部門作落去既.
魔術師:下!?咁你明明睇到人地加左個錯既名落去都仲照樣俾老細出?
機械人:...

***
呢個世界,係需要有制度既.但係偏就有d人只懂得strickly follow個制度,甚至disable左自己個腦,為的便是怕麻煩,怕背鑊怕負責,怕在制度之外出了不可預料的岔子,所以只做「份內事」.呢種人缺乏人性,同一部電腦、一個(真正的)機械人並無分別,佢地只係執行一些既定程序,而唔係去思考和提供解決方法.
魔術師相信,不懂得「增值」的人,遲早會被淘汰.
只係唔知點解機械人仲可以留響度,可能係因為公司唔會「強人所難」,唔會明知呢位同事「做唔來」,依然夾硬俾一d佢「做唔來」的工作佢做吧.
2007/08/22 16:20:50

3 則留言:

  1. 呢個機械人嘅問題與果幾個護士嘅問題有啲唔同。護士嘅問題(如果係真係有問題嘅話)會係態度問題,這當然重要。而機械人嘅問題,我會覺得係態度問題仲加埋能力問題,仲大劑。計我話,連機械人都不如。我好懷疑佢張証書係真定係假。
    我以前都"有幸" in 過一個牛記嘅人,嘩,真係嚇得我吖,啲思維完全唔掂,心諗,乜牛記啲人唔係好勁嘅咩? 結果當然冇請到。事後都喺度諗,哼,都唔知真定假。

    回覆刪除
  2. >>態度問題仲加埋能力問題
    從我看來,這個機械人固然有態度問題,但只屬於次要,最重要是能力問題。尤其哥哥你與她最後的對話,反映她的工作能力很低,幾乎只是一個畢業生。
    >>管理學上能增加員工忠誠心和歸屬感的方法如staff empowerment等
    也不一定,能力問題若佔大部分,應該用Direct Command呢類比較autocratic既方法,而唔係比較放權的方法。
    哥哥,唔該,叫佢東,就東,唔好俾佢去西。

    回覆刪除
  3. 不敗的魔術師2007年8月23日 上午8:47

    阿機械人閒閒地都做左七、八年啦,應該一早就自動波啦,仲要人帶,唔係呀麻...
    問題係我啦,高級同事啦等等,職位雖然係比機械人高,但都唔係佢既direct supervisor,有時好難 order 佢做野.

    回覆刪除