2007年8月31日 星期五

綜合能力

早前舅父甲打電話來給魔術師「報喜」,話細仔表弟B今年會考有十三分,可以原校升讀中六,中文要重考,尤其是綜合能力唔掂咁話.

魔術師聽後一頭霧水,咩叫綜合能力?上網一查,原來而家會考中文既課程已經變成咁:


其實個課程都改得幾好丫,好處係無範文,唔使死讀書,唔好處又係無範文,少左好多讀古文既機會.
考口試直程係德政,而家d細路滿口懶音(講野->趕野,恆生銀行->痕身un寒,完全無鼻音可言),呢樣野唔可以唔考.綜合能力又係好,可以考思考、分析力同表達能力.其實呢d野會有幾難,如果平時有同朋友吹開水,有point地鬥下嘴已經可以好ok.仲有,作文既「檸檬茶」...直程係正到無倫!
所以呢,魔術師最最唔鍾意就係中文唔合格既人,尤其是果d話日常用口語所以寫唔出一篇通順既白話文的人.寫blog呀、ICQ、MSN當然可以唔使咁講究,但係即使如此,都唔應該係「寫唔出白話文」,而應該係「非不能也,實不為也」.
至於呀表弟,連金庸、衛斯理都唔睇,成日頭耷耷,唔知佢搞乜.其實舅父有問過魔術師點樣改善語文程度,其實呢d野邊有得「學」架,只有「浸」返來.好似呀表弟乜書都唔睇,又點可以寫得出一手好文章呢?
2007/08/30 17:57:10

2 則留言:

  1. 兩個課程都有好有唔好啦

    舊課程有好多好值得讀既文章

    不過太偏重死記硬背,填鴨啊

    但老師講既時候,可以在內容上有更多發揮
    新課程呢,真係考下能力,訓練思維

    但有時為左考試,變得太重實用性

    忽略左思想性,值得讀既文章少左好多,

    即使有,有時都會側重左在工具性果度,

    要靠老師講多一d啦~

    回覆刪除
  2. 口語呢,正音果邊仲有好多未講掂數...究竟跟何文匯派定其他派系呢?聽聞而家都係得過且過住先...
    個syllabus好似幾好,但執行時似乎真係可鬆可緊.. 即係可圈可點喇。場天才波可以打到幾遠,真係考過先知囉。

    回覆刪除