2018年10月11日 星期四

簡評2018年施政報告

由於魔術師無乜時間逐行逐頁睇今年777份「輸淨報告」,於是只好就住特衰政府網站份「懶人包」同埋住文「斷章取義」,再加埋新聞撮要講下,有乜遺漏歡迎各位友好補足!
林鄭提「明日大嶼」填海千七公頃 更新:2018/10/10 20:26

行政長官林鄭月娥發表新一份《施政報告》,覓地有大動作,提出「明日大嶼」計劃,填出一千七百公頃人工島,預料可以住逾百萬人,新增土地七成單位要建公營房屋,發展商可申請「土地共享」、發展農地,又推活化工廈做過渡房屋,取消強積金對沖,政府對僱主補貼金額、年期加碼,目標最遲於二零二四年實施。
這數個島及附近水域就是特首林鄭月娥藍圖之中,香港日後土地供應的主要來源,這個叫「明日大嶼」的計劃,建議在坪洲、交椅洲及喜靈洲一帶,分階段填出多個人工島,共約一千七百公頃,即是超過三分之一個九龍般大,長遠夠興建二十六至四十萬個單位,供七十萬至一百一十萬人居住,其中七成是公營房屋。
政府會馬上開始研究,最早二零二五年在交椅洲以東開始填海,先填三百公頃,最快二零三二年入伙,下一步會在近坪洲一邊填多七百公頃,估計二零二七、二零二八年開始,另外七百公頃填來做土地儲備,有地也要有路,人工島之間會有橋連接,並會研究興建一條新的道路和鐵路,經屯門南去欣澳,接去人工島、再駁去港島堅尼地城,又建議建多一條與北大嶼山公路並行的四線來回高速公路。人工島會是繼中區、九龍東之後,香港第三個核心商業區,長遠提供三十四萬個就業機會。
消息人士指,「明日大嶼」總成本「四、五千億離不開」,政府會為計劃開設統籌辦事處,向特首負責。
至於近岸填海研究,《施政報告》最新只保留小蠔灣、欣澳及龍鼓灘,消息指馬料水填海因為太多市民反對,會暫時擱置。

1. 先填嗰300公頃(左上),結果係個孤島,咁啲居民交通點算?無理由會有先起咗鐵路,咁即係要搭船?山旯旮咁隔涉,呢300公頃都係預做公營房屋,俾班「低端人口」居住...但,近日樓價下跌,所謂「剛性需求」即刻軟下來;居屋今時今日都多人申請,但如果樓價再跌,根據以往經驗都係會無人去揀樓。我城係咪真係咁多人自認「低端」要求住居屋公屋?抑或只係申請來「買個保險」?抑或係係樓市下跌意味經濟衰退,失業率上升,市民供樓唔容易,首當其衝就係居屋市場?木宰羊。
2. 「人工島將會是繼中區、九龍東之後,香港第三個核心商業區,長遠提供三十四萬個就業機會。」做得核心商業區,樓價就唔會低,配套亦不可能太基層,點會有可能有空間預留7成空間去做公營房屋?
3. 最弊就係,填海要搞成十幾廿年,你777之後的繼任人會唔會唔 buy,又會大白象先?都唔計會唔會成個人工島沉降或者被超強颱風吹散嘞(林超超口吻)!
***
新增土地公營房屋比例將增至七成 更新:2018/10/10 18:04

行政長官林鄭月娥發表任內第二份《施政報告》,另一個增加土地的方法是「土地共享計劃」,即是政府與發展商合作發展農地,林鄭月娥承諾政府開拓的新土地,興建的住宅單位,七成用於公營房屋。
私人發展商手頭估計有一千公頃農地,政府想公私營合作發展,計劃名為「土地共享」,申請的發展商要說明改劃用途和提升地積比,如何增加到短中期單位多出來的樓面面積,政府會「共享」,當中至少六至七成,要用來興建公營房屋。所有法定程序、例如向城規會申請都要跟足,亦要十足補地價,發展商要負責統一業權和興建部份基建,成本可以在地價扣回。
政府強調機制必須公平、公開、透明,申請會交給這個主要由非官方成員組成的委員會考慮,之後給特首會同行政會議批准,還要過城規會,最後由行會拍板,發展局亦會提前研究新界北棕地,以及開始探討其餘七百六十公頃棕地,哪些潛力較大。
她承諾政府開拓的新土地,興建的單位,七成是公營房屋,但除了這個宣示,短期大增住宅的招數不多,方向之一是向長者埋手,現時有一萬六千戶長者寬敞戶,政府提出如果他們肯調往小單位,可以終身免租。買了房協樓十年以上,年滿六十歲,可以在未補價第二市場,又會邀請市建局物色一、兩個適合做高密度發展的公務員合作社地段重建,部份地積比可以興建公營房屋。
房協兩條村的重建有定案,真善美村會在啟德重建,原址、就會重建樂民新村,未等到上樓的要靠過渡性房屋,政府會重推活化工廈,容許整幢改裝作過渡房屋,又會研究閒置的私人及政府土地興建預製組合屋。

4. 「長者樓換樓終身免租」真係得啖笑。幾十歲人邊有咁多精力去搞搬屋?係唔係又俾啲「孝子」搵過機會 capitalize 父母的「剩餘價值」?
5. 「買了房協樓十年以上,年滿六十歲,可以在未補價第二市場」出售,係咪又鼓吹「孝子」們一起借人頭?
(圖片來源:中華人民共和國香港特別行政區 行政長官2018年施政報告 全文
***
黃指政府應解釋擴大填海規模原因 2018/10/10 19:04

行政長官林鄭月娥發表任內第二份《施政報告》,「明日大嶼」的填海規模比土地大辯論諮詢期提出的一千公頃,填多了七成。專責小組主席黃遠輝認為政府應解釋擴大規模的原因,有環保團體表明不支持,擔心會破壞海豚及珊瑚生態。
用至少四、五千億元在中部水域填三分一個九龍,有環保團體表明不支持,他們建議填海前先找獨立學者做為期三年的生態調查,填海亦是土地大辯論的選項之一,當時是以一千公頃這個數字做諮詢,現在最終報告未公佈,特首就宣佈加大版填海大計。專責小組主席黃遠輝指政府要解釋為何規模擴大。
一千七百公頃的填海與團結香港基金提出的二千公頃接近,基金會回應指全力支持,她指劉德華做了這段旁白後,在網上受到人身攻擊和侮辱,她覺得很不公道。

6. 嘩,呢個777!連張家輝句對白都俾你講埋,能不氣死摩摩乎?又,777生於1957年,而華弟則生於1961年,兩位果然係生於同一個龍獅年代,怪唔得咁合拍,連段片都係「懷緬過去常陶醉」曲線盛讚雷洛管治下的我城喇!

7. 反對派想整蠱777好易,搵個匿名寄幾張華弟演唱會門劵俾佢就得了。
***
取消強積金對沖政府資助增至293億 更新:2018/10/10 20:31

行政長官林鄭月娥發表任內第二份《施政報告》,《施政報告》提出取消強積金對沖的終極方案,政府資助僱主的金額,大幅加碼至二百九十三億元,補貼年期亦增至二十五年,目標最遲於二零二四年實施,林鄭月娥表明政府不會再妥協。
《施政報告》敲定的取消對沖方案,比起三月提出的初步構思,政府「落水」較深、補貼期亦更長,框架大致不變,遣散費及長服金維持按僱員月薪三分之二計算,上限維持三十九萬元。 
僱主要開設專項戶口,每月將全體員工薪酬百分之一存入,儲蓄至全體員工年薪的百分之十五,毋須再供款,政府繼續有兩層補貼予僱主,但總額由一百七十二億加至二百九十三億元,多加的百多億全用在第二層補貼,將資助期延長到二十五年,第一層補貼維持十二年。
首三年不論公司大小,政府都會分擔一半遣散費及長服金,如果一間公司要賠償五十萬元,政府會幫忙支付二十五萬元,補貼會由第四年起遞減,第一層資助第十三年起就沒有,若政府補貼後,專項戶口還是不夠錢支付,就可以動用第二層資助,主要希望協助中小微企。
舉例取消對沖後的第十三年,一間公司要賠償五十萬元,沒了第一層補貼,但專項戶口又只儲到三十萬元,仍欠的二十萬元,政府會於第二層補貼三成,即六萬元,僱主怎樣也要自掏十四萬元。落實方案時會選一日劃線,這天之後的遣散費及長服金不能對沖,但劃線後的僱主供款,一樣可以用來與劃線前的遣散費及長服金對沖。 
一些年資長劃線後又大幅加薪的打工仔,取消對沖反而有機會虧蝕了,例如劃線之前做了十五年,工資一萬元的僱員,劃線之後加到一萬一千元,多做兩年、被人遣散,所得補償有機會少六千八百元,政府會補回差額,這筆錢不會在二百九十三億元中提取,政府會永久承擔。
方案一改再改,實施日期亦要延遲,政府最新目標是今屆任期,即二零二二年或之前獲立法會通過方案,通過後兩年正式取消對沖。

8. 港豬真係註定為工資奴!我城班資本家真係惡過乜,特衰政府為咗僱員嘅退休金已經無厘頭同班基金佬搞咗強逼金出嚟,仲要容許無良僱主以僱主供款去對沖遣散費長服金,班資本家先肯參與;依家要取消對沖就要政府出錢包底,變相就係要納稅人埋單,共了打工仔的產去補貼商家佬。所以話,「官商勾結」同埋「富不與官爭」呢兩句話在強逼金政策都講唔通,而係政府俾班商家佬「打蛇打七吋」就真!
9. 諗諗下,強逼金政策仲有全自由行呢吓嘢未解決,又唔知要拖幾耐了。
***
施政報告建議全面禁售電子煙 更新:2018/10/10 18:27

行政長官林鄭月娥發表任內第二份《施政報告》,《施政報告》建議全面禁售電子煙,又落實在天水圍及東涌興建公營街市。
醫學界、教育界一片反對電子煙聲下,政府改變立場,宣佈全面禁止電子煙及新型吸煙產品,法例會覆蓋煙彈及吸食用具,例如加熱器,同時禁止入口、銷售到宣傳,至於個人帶電子煙入境亦都傾向屬違法,今個立法年度提交修例建議。 
另一個民生議題買餸貴,《施政報告》都有提及,政府落實在天水圍及東涌港鐵站旁邊興建公營街市,東涌用地是商用地,政府賣地條款會要求發展商地下的一層給政府做街市,天水圍街市就在天福路,政府亦會在將軍澳及古洞北覓地建公營街市。
中醫院亦都拍板,由政府斥資興建,明年下半年向非政府機構招標營運,二零二四年落成。
另一個談論很久的教師學位化,亦都會分兩年在公營中小學落實,每年額外多花費十五億元,另外每年又撥多五億七千萬元給公營及直資學校,加強行政支援。
舊樓業主亦有好消息,政府會用約二十五億元資助合資格住宅或商住樓宇,提升升降機安全。
10. 學老粗堂阿哥話齋,做乜搞到啲煙民好似做賊咁?就連電子煙加熱煙都要禁絕?咁我城豈不是無吸煙自由?人權組織去咗邊?

11. 至於教師學位化,有學位唔覺得教育質素會好咗,睇下要教師考基準試時佢地有乜反應就知!與其搞埋呢啲無謂嘢,倒不如話搞「教師非黃化」仲好啦!你睇「搞大學生會」班人,要對抗下一袋的天然統就要靠哂呢班最後一袋的天然獨黃C老師喇!
***
林鄭重申政府絕不容忍港獨 更新:2018/10/10 19:11

行政長官林鄭月娥發表任內第二份《施政報告》,《施政報告》有提及港獨,林鄭月娥指政府絕不容忍,會無畏無懼依法應對。至於二十三條立法,她就指未有時間表,但過去十二個月所發生的事,政府不會視若無睹。 
「港獨」議題,今年《施政報告》都有觸及,林鄭月娥重申政府對鼓吹港獨行為絕不容忍,會無畏無懼依法應對,為了防微杜漸,會加強樹立「一國」意識。
談到二十三條立法時,亦特別提到保安局上月引用社團條例採取的行動,被問到會否考慮先重啟政改、後推二十三條,林鄭月娥指看不到為何要將兩者掛勾。她指不能罔顧現實貿然重啟政改,這項工作有多難大家都知,現階段很難說有時間表。
12. 哈哈!擺到明23條優先於政改,一報「袋住先」被否決之仇。唔知今次班黃C傳霉今次會唔會話777係巷蜀之母呢?

29 則留言:

  1. //最弊就係,填海要搞成十幾廿年,你777之後的繼任人會唔會唔 buy,又會大白象先?
    「你說怎麼辦?你說怎麼辦?你說怎麼辦?」 XD
    其實我覺得777呢樣都算有啲新意嘅,起碼唔喺hea過碌過小修小補,亦都冇話咩支援大灣區等等令某啲人反感,算喺咁啦。

    //先填嗰300公頃(左上),結果係個孤島,咁啲居民交通點算?
    我諗都應該喺起咗路先掛,如果唔喺啲建築材料要用船運過去?畸寶啲圖有啲誤導,填咗出嚟嘅島唔會即刻起樓嘅。應該同時描述吓廿年後傷巷人口會多幾多,多一嗰point去sell

    //「人工島將會是繼中區、九龍東之後,香港第三個核心商業區,
    即喺都喺老老實實做番商業區好喇,唔使多元化分散風險...

    //建議全面禁售電子煙
    真煙呢?即喺真煙原來ok健康嘅?

    //至於個人帶電子煙入境亦都傾向屬違法,
    嘩!咁多老外食電子煙,點執行呀!嗰嗰搜身一入境即充公罰款?

    回覆刪除
    回覆
    1. //其實我覺得777呢樣都算有啲新意嘅

      我真係第一次聽見有人話填海建島「有新意」!

      //應該同時描述吓廿年後傷巷人口會多幾多,多一嗰point去sell

      「收回150審核權!」

      //即喺真煙原來ok健康嘅?

      相比起來應該係 XD

      //咁多老外食電子煙

      搜到條洋腸出嚟

      刪除
  2. 禁得电子煙點解唔禁香煙和雪茄? 禁得煙點解唔禁酒? 777咁聽那班所謂医學和教界的人話, 呢班人真係好有代表性咩? 他們是否經過業界公開選舉, 公認發言有足夠的權威和認受性, 能代表業界要求特衰政府採納他們的意見?

    hahaha

    回覆刪除
    回覆
    1. //真煙呢?即喺真煙原來ok健康嘅?//
      抽香煙會產生至少70種致癌物質,而電子煙的成分則相對單純,主要是尼古丁。但2016年有研究指出普通烟民有 53 种免疫基因受到了抑制,电子烟民則為358种。 (是否要利用電子煙進行戒煙,要自決囉。)
      話說,電子煙是十幾年前一個中國人設計的,後來產品太成功了(疑似成為中國第五大發明?) ,現在大煙商都有生產。

      刪除
    2. //他們是否經過業界公開選舉, 公認發言有足夠的權威和認受性

      應該要經公民提名真普選勝出先有權出聲.

      //電子煙

      新聞成日話電子煙的有害物質更多, 信焉?

      刪除
  3. ///點會有可能有空間預留7成空間去做公營房屋?///

    是7成人口會住公屋,唔是預留7成空間去起公屋,這又是一個藝術.....

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁又係, 又俾特衰政府鑽到空子, 公屋做高密度劏房, 住宅做低密度豪宅.

      刪除
  4. 10000億,1700頃
    5500一呎
    其實唔算貴
    而且呢個價就算唔包鐵路,都應包咗橋同隧道

    回覆刪除
    回覆
    1. 好似係得橋同埋鐵路, 一陣打大風又會變成孤島了.

      刪除
    2. 所以最好嘅係同大陸傾,割多塊地嚟用
      澳門成功咗,香港政治問題太多攪唔成
      我回歸前(當時中學生一名)已經咁諗
      不過而家人地都發展晒,想割都冇地俾你

      刪除
    3. 割大灣區囉!

      不過有違基本法對香港的定義喎. 西九唔可以割地, 咁人地割讓俾我地, 照計都唔應該接受, 否則就係雙重標準.

      刪除
    4. 「香港特別行政區」的界線定義,界定權在國務院,亦是憲法賦予國務院有對各行政區域範圍的界定權,基本法不能置喙.

      通過國務院批准的租借同割讓、以擴大香港特別行政區範圍已有先例,租借是深圳灣口岸港方口岸區,割讓是深圳河治理工程後拉直、而由深圳河以北變為以南的河套區.

      本來十幾年前深圳灣興建時大何順便填海,當時深圳say yes應該問題不大,不過當時正是貪曾執政點會諗啲咁嘢,而家要在樓價最貴的南山區隔離填海,深圳真係睬你都傻。

      而家要打主意,一話就香港以南的部份群島(即以前洗頭艇的目地地),或者東坪州後面大鵬半島的部份荒山野嶺。

      刪除
    5. //「香港特別行政區」的界線定義,界定權在國務院

      即係殺人政權話乜就係乜,以販民黃C咁反對人治、雙重標準嚟講,肥豬肉餵到埋口都唔會要的。佢地要的是保持政治潔癖,否則就無存在價值,呢個亦係我唾棄我城販民的原因(諗諗下,好在吳明欽死得早,我都唔想佢日後衰收尾)。

      //當時正是貪曾執政點會諗啲咁嘢

      貪曾真係千古罪人。我覺得薯片都係一樣嘅人,唔明點解咁受港豬歡迎。

      //一話就香港以南的部份群島(即以前洗頭艇的目地地),或者東坪州後面大鵬半島的部份荒山野嶺。

      咁鬼遠,仲唔係悲情城市?

      刪除
    6. //一話就香港以南的部份群島

      有冇油田?XD 巷蜀嗰班可以當先鋒去勘察一吓

      刪除
    7. //有冇油田?XD

      游小三...呀唔係, 今次應該係小LLC, 又可以帶兵出精喇!

      刪除
  5. 用一萬億,高溢價同人地收舊樓重建咪仲快,反正都係要超支,好過益班發展商同建築商啊。
    搾乾啲儲備益發展商,又可以堂而皇之加稅﹗再搾。諗起都爽。

    回覆刪除
    回覆
    1. //超支

      超支正程係行為藝術.

      //堂而皇之加稅﹗再搾。

      最慘都係納稅人.

      刪除
    2. 收地? 如果我有地, 我點解要做第一個? 一定係估價而沽啦. 你估又會拖幾耐?

      刪除
    3. 現實係正苦錢倒左落海都好過派比市民
      派錢人人有又嘈, 側埋一邊又話邊個N無無份唔公平, 還有行政浪費
      收購舊樓亦是同樣道理, 還有這班人仍有住屋需求, 購買力還是會回歸市場, 然後樓市又gogogo...

      刪除
    4. 放心,到政府話收地時又另有意見,我都諗到幾個:
      1) 做咩逼遷啲公公婆婆,冇陰功呀,天收你呀
      2) 點解唔收golf場?唔收軍營?唔用官地?唔收禮賓府?唔收門常開?你班狗官淨係識得搞市民
      3) 重建舊樓又起屏風樓豪宅離地霸權乜乜乜,咩話,收地起公屋?公屋入息上限低阻人上流俾人睇唔起悲情城市乜乜乜

      刪除
    5. 你仲漏左最無敵一點

      4)起公屋?又陰謀益新移民?

      刪除
    6. //一定係估價而沽啦. 你估又會拖幾耐?

      特衰政府會唔會用地產霸圍封海明閣嗰招?

      //現實係正苦錢倒左落海都好過派比市民

      我都同意...就算益埋啲無良大判二判承建商都好過益班不知感恩只知天賦本錢的刁民, 起碼班奸商為咗繼續有 contract,做樣都會做好啲。

      //1) 做咩逼遷啲公公婆婆,冇陰功呀,天收你呀

      要777同特衰膠官親手幫班公公婆婆pack嘢!

      //唔收禮賓府?唔收門常開?你班狗官淨係識得搞市民

      贊成收埋垃圾會!

      //公屋入息上限低阻人上流俾人睇唔起悲情城市乜乜乜

      所以公屋要起在核心商業區,方便基層向上流!

      //陰謀益新移民

      KPI係日均起150個單位。

      刪除
  6. //你777之後的繼任人會唔會唔 buy

    習帝已經講明“房是用來住的,不是用來炒的”,佢就算唔做終身都起碼做到27年,就算777唔連任,下一任都一定要認同呢個政策先可以繼續做落去。

    //就連電子煙加熱煙都要禁絕?

    已經有煙草公司在我城請工程師做電子煙,咁到時驚唔驚拉人封舖?

    https://hk.jobsdb.com/hk/en/job/tooling-engineer-100003006478671

    不過好肯定office無可能進駐科技園了。

    //高溢價同人地收舊樓重建咪仲快

    根據物質守恆定律,收咗舊樓,咪又要安置裡面啲人去第二度

    //好過益班發展商同建築商啊

    咁即係益收租仔就合理?重建唔使發展商同建築商?

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔起島,起天空之城。負八萬五咗咁多年,加起嚟條數點追?我唔識計,唔係專家,但係常識話我知,咁大住屋需求,負數都要做啦!重要分開短同長,同步進行。

      刪除
    2. //已經有煙草公司在我城請工程師做電子煙,咁到時驚唔驚拉人封舖?

      邪惡天: 點解拉我唔拉佢?

      //根據物質守恆定律,收咗舊樓,咪又要安置裡面啲人去第二度

      Temp 住貨櫃屋(衰過臨屋區)

      //重建唔使發展商同建築商?

      人地有慈善基金嘛!

      //重要分開短同長,同步進行。

      反對派: 正啊!大把topics可以反對!

      刪除
    3. // 咁即係益收租仔就合理?重建唔使發展商同建築商?

      啲錢唔係入自己手, 就係唔合理了.

      刪除
    4. 去到777呢個level 就未必敢明目張膽, 畢竟有貪曾案例在先. 起碼要抽返啲油水都要合規合法地去抽.

      刪除
    5. //反對派: 正啊!大把topics可以反對!
      反對派用返魯平以前話用晒啲儲備etc真喺輪流轉。

      刪除
    6. 左耳陳: 你地一定會車稜人亡!!

      刪除