2019年4月17日 星期三

唔使覆的讀者來信:大角咀見聞

咳咳,雖然呢個系列叫「唔使覆的讀者來信」,但魔術師都無理由咁hea,只係 copy and paste 吧?不過,呢個話題,又真係難以去回應呢!
大角咀見聞
數年前,有一段時間短居於大角咀,經常在上下班的途中,遇見一位街友(露宿者)。他正值壯年,看上去和常人無異,我感到有點奇怪,以他的年紀,照計在香港要搵一份正常職業,並不困難,雖然租金貴,總不至於流落街頭吧。當然每個人背後都有一個的故事,而且可能當事人未必肯講。
我每次經過只是匆匆一瞥,見他常在一個小推車上放上所有的家當,在街頭推來推去,但從來未見過他向別人要錢。夏天,有時見他短褲拖鞋,手中一罐啤酒,倚靠在路邊欄杆,慢慢地品嚐著;有時則見他坐在店舖門口看報紙;天氣稍涼,仍舊是一對拖鞋,但身上會多了一些衣服,應該是撿來的,因為有一次看到他在小販檔附近的垃圾桶裏翻找舊衣服。
我覺得他彷彿活在自己的世界裏,因為我沒見他和別人有交流。
那一年過年,天氣特別凍,還下著冷雨,看到他在我家斜對面大廈騎樓下避雨睡覺,當時店鋪因為過年未開檔,街上頗為清靜。第二天晚上,我打算給他一封利是,但當我去到的時候,雖然只是晚上九點多,他已裹著棉被,安靜地睡著,因為他是平躺,在街燈下能清晰地看到他的臉,是一張舒展的面容,雖然當時下著冷雨。
我心想明天一早再來吧,便打道回府。第二天早上再去時,當時雨已經停了,但他已人去「樓」空。而且再也沒有看過他在那兒打地舖睡覺了。
有一首歌,是小童與老人之間的對話,而其中一句歌詞是這樣寫的:
小童:「為何漂亮的花兒會凋謝?」
老人:「因為那是魅力的一部份」。
為何有人選擇去過別人不想過的生活?
可能因為這經歷是生命的一部分吧。
不管是天上飛的小鳥,還是水中游的魚兒,上天都把它們照顧得好好,更何況人類。對於一個街友,他們需要的,有時可能只是一份尊重吧。
1. 真係估唔到呢位讀者就連「街友」都關心起來,只是不知這位「街友」在冷雨夜會否遇上不測(或者去咗訓通宵老麥?)。講到此處,魔術師當然就想起二伯父早年因出門丟垃垃時無帶鎮匙,結果給風吹關上了門,搞到要找鎖匠破門;最後二伯父因抵受不住野蠻村婦妻子的臭罵,離家出走在外過了一夜,就此終了一生之事(見舊文《鬧死》)。如果無呢單嘢,魔術師都未必會咁推祟電子門鎖(見《Low tech 公主屋》)。
2. 記得在《窮富翁大作戰》中好似提過,某些身心健全、因為生意失敗欠債走路流落街頭的「街友」依然係難搵工作,主要原因係佢地無固定地址,唔好話搵啲會用銀行過數出糧嘅工,就連做外賣仔都唔係咁易,始終老闆會覺得難搵到呢位「職員」也。順帶就諗起子華神呢個笑話:

3. 講起地址,魔術師最近轉按(其實申請其他服務都遇過)時,就遇上要向按揭銀行(即係小貓)提供「地址證明」呢樣咁搞笑的要求:魔術師話哂都係小貓銀行的長期客戶,由大學畢業開始便持有鄉大信用卡,搬咗屋亦有更新住址,咁點解仲要多此一舉問來問去呢?更何況,依家水電煤各項公共、商業機構都提倡環保,用電子結單結賬,邊得閒 download 張單落嚟再 print 俾佢地睇呢?當銀行職員幫魔術師開戶時提出呢個「住址證明」的要求,魔術師即時就話唔合理,叫佢地自己 check;開戶職員要去請示經理,搞一輪之後才可以 waive 咗呢個咁鬼無聊程序(Know Your Customer (KYC)?),真係拎時間來唗。
4. 最後,流浪貓就會有有心人撿回去收養,但流浪漢就唔會有咁嘅情況。想避免墮入無地址無工做要訓街的無限 loop,真係死都要死幾千蚊出來搵「有心人」租間劏房住。下篇再續。
***
伸延閱讀:
Low tech 公主屋
鬧死

2 則留言: