2018年11月10日 星期六

礦債幾時還

(幕開)
(平凡的住宅單位裡,一家人正在吃晚飯。)
(飯桌剛好坐夠四人,兩位長輩,與及兩名年青男女。)
(少女忽熱執住青年男子的手。)
女兒:(靦腆地)嗲地、媽咪,呢位係我成日同你地提起嘅...嘅好朋友,叫阿心。
心哥:(禮貌地)世伯、伯母你好!叫我阿心得嘞!
媽咪:(笑容滿面)啊,阿心呀!你住邊架?嚟呢度遠唔遠架?
心哥:(恭敬地)少少遠喇!我住屯門。
媽咪:(面色一沉)咁你可唔可以講俾伯母知,你依家係同屋企人住、定係自己住呀?
心哥:(輕撫着女友的小手,偷笑着)我係自己住嘅!
女兒:(輕啐了一聲)心!你咪笑得咁衰呀吓!
媽咪:(冷冷地)哦!咁係租定買架?
女兒:(不依地)媽咪呀!
心哥:(再輕輕拍了拍女友的手背)係租嘅...
媽咪:(大聲咳嗽起來)哎呀!我有啲唔舒服,想返房休息。爹地,你幫我招吓阿心喇吓!
爹地:(無言)...
女兒:(着急地)媽咪呀,你唔好咁喇!你等一等,我去斟杯熱水俾你飲,好好的食完呢餐飯好唔好?(唱)
「等 漸漸會成為好習慣
流連一番 無聊一番 等新出的襯衫
等 若是再能捱過多一晚
便會醫得好心內舊患 全憑愉快的晚餐」

(媽咪毫不理會,正欲起身離去。)
心哥:(輕鬆地)哦!?咁我都明嘅。租人屋始終要睇業主面色。世伯、伯母,如果阿 Yan 肯跟我的話,我沽返三幾層將軍澳樓,再問鄭司長佢肯唔肯割愛,畢竟我租緊佢呢間在青山公路的別墅小築嘅僭建仲未修復,要我接貨,都要俾返個筍價我吖!
(媽咪身軀一震,馬上坐回座位。)
媽咪:(聲音顫抖)阿...阿心,你...你話乜話?
心哥:(輕鬆地)哦,我係話,我係以租養租,用三五七層細價樓的租金,來供我租住鄭司長在屯門間獨立屋啫!(唱)
「高高在上 諸君看吧 朕之江山美好如畫!
登山踏霧 指天笑罵 捨我誰堪誇?!」

媽咪:(坐回座位)阿心,你咁年輕就咁有錢,你係做盛行架?
心哥:(柔聲)伯母,我出身清貧,現在呢幾千萬身家,都係憑我自己一雙手掙回來的,並唔係靠父幹。
媽咪:(奇怪地)阿心,我愈聽你把聲,就愈覺得熟悉。你係咪做過電台架?
心哥:(微笑)伯母你真係好聽力!我最初係靠跟我偶像,即係股神巴老大他炒股,賺來第一桶金;成了少年股神之後,我再去電台開咪。
媽咪:(恍然大悟)呀!原來你係「慾火撩心」!
阿 Yan:(害羞地)媽咪呀!人地食緊飯架!唔好講埋啲咁衰嘅嘢喇!
心哥:(謙虛地)阿 Yan,唔緊要喇,「慾火撩心」都只係個網名嚟啫。我有個行家,個網名叫「撚樣」,咪仲衰,哈哈...
(眾人附和着,乾笑了幾聲。)
心哥:(轉過話題,正色地)係呢,我早前入了幾間日本樓收租,都有唔錯回報,只係唔知嗰邊會唔會放寬移民政策,否則以我嘅投資額,同阿 Yan 搞個移民應該無問題。
阿 Yan:(害羞地)阿心,爹地同媽咪都響香港,佢地只係得我一粒女,我都點會走咗去唔理佢地呢?(唱)
「香港我心中的故鄉,這裡讓我生長,有我喜歡的親友共陽光。
路上人在跑趕呀趕,幹勁令我欣賞,這裡有許多好處沒法講。
說一聲香港,香港,你永遠是尋夢鄉。」

心哥:(安撫女友)阿 Yan,咁世伯伯母都可以先去嗰邊投資架嘛!(轉頭對伯母說)伯母,唔知你有無啲私己錢,可以鬆動的,我幫你搞手續買返層日本樓收租,咁就可以向財務自由邁出一大步!
父親:(乜斜着眼望向妻子)...
媽咪:(尷尬地)哎...講呢啲!來來來,阿心難得你咁有心,食隻雞脾先喇!
(媽咪馬上從碟中夾起一隻雞脾,放到心哥碗中。)
心哥:(夾起雞脾便咬)多謝伯母,咁我唔客氣喇!
阿 Yan:(接過雞脾,優雅地幫心哥撕開雞腿肉,再餵入他口中)心,你對我爹地媽咪真係好,不枉我咁愛你!(唱)
「愛情如熊火溫暖著我 情人好比心裡的一切
世界若要失光輝 但這點火永遠美麗
愛情如濃酒可醉掉我 情人今生不再可取替
每句話語 收於眼底 此刻跟你對望情難自制」

(心哥吃完雞腿,更輕輕地吮着女友那滿是雞油的指尖。)
阿 Yan:(酸軟地)嘻嘻!你咪咁喇!爹地媽咪睇住呀!
心哥:(拿起紙巾,幫女友抹手)係呢!伯母,如果你唔想買日本樓,不如 join 埋我地去參加虛擬貨幣採礦合約吖!十倨月回本,包你「三代無憂」。
(媽咪的眼睛亮了起來。)
媽咪:(以託孤的口吻)阿心,我地兩老得阿 Yan 一粒女,如果我地將份棺材本打俾你採礦,咁我地豈不是可以「四代無憂」?
心哥:(拍心口)咁都係架!不過,要世伯伯母連棺材本都出埋,未免...我怕我受唔起...(唱)
「悠悠心中癡意
源源不絕撫慰
只望可補償一切
明明用盡了努力
明明事事都不計
為什麼萬般癡心
都等如枉費
原來今生心債
償還不是一世
千代千生難估計」

媽咪:(將阿 Yan 推入心哥懷中)大家自己人,唔好講埋啲咁嘅衰嘢!事不宜遲,阿心阿 Yan,你地食完未,食飽就快啲入房玩電腦!
(心哥跟阿 Yan,相視而笑。)
(幕下)
***
伸延閱讀:
公屋阿婆
香港網絡大典:女朋友帶你返屋企食


政黨收虛擬貨幣求助個案涉320萬 更新:2018/11/04 20:34

有政黨收到十二宗涉及投資虛擬貨幣的求助個案,款項逾三百二十萬元。投資者聲稱受到一名財經網絡紅人的誤導,指貨幣可於短時間內「爆升」,回報可令投資者三代無憂,於是借貸投資,最後嚴重虧蝕。
部份事主在民主黨協助下見記者,他們聲稱在 Facebook 看到曾任電台財經節目主持,網名「火燎森」的袁炳輝推介,稱簽合約、掘礦投資虛擬貨幣有高額收益,陳先生相信了,並投資了三十萬元,陳小姐亦因為一個「信」字,借貸投資三十萬元。
民主黨指近期收到最少十二宗有關雲端掘礦合約的投訴,涉款一萬至六十萬元,總額三百二十萬元。民主黨稱「火燎森」涉嫌誤導消費者,刻意隱瞞關鍵資訊、誇大回報,力推投資者到投資公司「天機科技」購入 HE15 雲端採礦合約,最少兩名投資者已經報警,警方暫時列作雜項事件處理。
有線電視記者曾聯絡「火燎森」,暫時未有回應。有投資者聲稱,被「天機科技」的職員游說借貸,稱回報高於利息,但無解釋合約條款。記者亦曾到天機科技了解,但辦公室沒有人。
證監會早前發出指引規管加密貨幣銷售,以及研究發牌規管交易平台。民主黨表示即使落實,仍然未能涵蓋涉及誤導等的市場失當行為,建議進一步擴闊規管範圍,以符合新興市場趨勢。
信報 2018年11月5日
紀曉風 獨眼香江
火燎森涉挖礦陷阱 苦主控訴魔鬼合約
近年不時發生涉及虛擬貨幣的投資陷阱。民主黨昨與多名苦主見記者,稱疑受原名袁炳輝的知名股評人「火燎森」慫恿,投資挖掘虛擬貨幣的「雲端挖礦合約」,涉及總額約320萬元,有事主指投資公司提供即時借貸,但收益未及聲稱的回報,更大跌99%,其中兩事主已報警。民主黨研究相關合約條款後稱疑涉「6宗罪」,包括誇大回報、涉失實陳述、忽視風險、沒披露利益、魔鬼合約條款及慫恿借貸。
民主黨財經政策副發言人袁海文歸納多位事主經歷,指各人疑受火燎森推介,今年5月初透過「天機科技」公司或在網上直接購入「HE15」雲端挖礦合約,回報為挖出的虛擬貨幣,在扣除交易費用、電費等成本,回本期約9至10個月,但大部分苦主現均無法如期獲回報,更須「填回」之前借貸的金額。袁海文謂應仍有不少苦主中招未求助,因該公司現場曾有不少人排隊簽約。
由日賺過千跌至僅數元
苦主阿青(化名)借20萬元購買挖礦合約,分兩年每月還1萬元,「我一上到(天機科技),對方已準備好財務借貸申請表。」他稱第一周每日有1000多元回報,之後急跌至每日僅數元,根本無法如職員推銷時所指10個月便回本。
另一苦主陳小姐(化名)同樣借20萬元,加上自己本金10萬元,購買挖礦合約;她說之前有朋友曾按火燎森推介,買日本樓成功回本,故相信友人推介才購買合約,惟她買了一周後,回報已急跌至每日7元;因借了20萬元,須打多份工還款,「日做夜做,朝6晚12,
好辛苦。」
本身是特許財經分析師的袁海文指出,火燎森涉嫌把投資雲端挖礦與虛擬貨幣相比,誇大投資挖礦回報,疑涉失實陳述,他表示,「火燎森的Facebook帖文稱『你呢一世、你下一代、仲有你嘅下下一代,呢三代嘅生活都會改變曬(晒)』」,惟挖礦涉及的風險如算法及挖礦機制變化、幣值下降、挖礦難度等,火燎森和涉事公司都未有詳細列明。他續批評,火燎森也無披露自己與兩公司有否任何利益關係。
揚言改變下下一代生活
身兼執業律師的民主黨黃大仙區議員沈運華稱,合約有條文要求事主放棄入稟法院追討及集體訴訟權利,就算有任何爭議也必須向英國仲裁機構提出,形容條款有如「一個局」,令事主難以追討損失。警方表示,灣仔警署本年9月1日接獲兩男女(35及56歲)報案,稱今年5月分別以約10萬元及約63萬元,向一間公司投資聲稱有高回報虛擬貨幣投資工具,惟沒有收到預期回報,暫無人被捕。
信報 2018年11月5日
紀曉風 獨眼香江
fb發帖稱無愧後速刪除
老紀昨致電火燎森,但一直無人接聽。據悉,昨午他曾在Facebook帖文疑回應事件,「三姑六婆左一句右一句就動搖咗你信心」,又指每盤生意都要有部署,直言「人嘅恐懼往往來自於自己想像」,又表示「做人問心無愧」,惟帖文出現約20分鐘後被刪。
「少年股神」理工畢業
有傳媒報道,涉事的「天機科技」由一家離岸公司全數持有。
2003年畢業於理工大學會計系的火燎森,曾說當年因效法偶像股神畢非德透過借貸買入股票大賺,2007年身家累計達1000萬元,被捧為「少年股神」,後曾任商台財經節目主持及出書,去年起在Facebook推介虛擬貨幣雲端礦場合約。

信報 2018年11月2日 時事脈搏
日擬擴大接納外勞 料明年4月起實施
日本政府內閣通過擴大接納外籍勞動者法案,緩解國內人力資源短缺問題,包括建築、護理、酒店、農業等14個行業,政府考慮在臨時國會期間正式通過修正案,並於明年4月1日起施行。
新修正案將設兩種在留資格,分為從事需要一定技能的工作和從事需要熟練技能的工作。前者居留期限僅5年,不允許攜家屬;後者居留期限可更新,並允許攜家屬,此外,外國人技能實習生,亦可申請過渡為新居留資格。
法案規定外國人的報酬,須同從事相同工作的日本人等同或以上水平,並允許在可就業領域中轉工,政府又規定僱主須確保住所、日語教育等計劃,為外勞的穩定生活提供支援。
法務大臣山下貴司在內閣會議後的記者會上表示,修改法律是當務之急,希望在本屆國會期間獲得通過,又表示一旦人手緊缺問題得以解決,將停止在相關申請。
有分析指,這項法案事實上就是移民政策,預計將有大量外國人以勞動者身份進入日本,令日本社會面貌發生很大變化。

11 則留言:

  1. 投資騙局永遠都可以呃到人,因人就是財迷心竅的。

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇呢班受害者, 又未必係「財迷心竅」的人, 講緊涉及的金額亦唔多, 反而似乎係因各種原因「需要錢」(被社會壓逼?),但又缺乏搵錢門路的人(包括正兼職返工), 所以才會上了財演的惡檔.

      刪除
  2. 有無去火x心個FB Page睇過,仲有大把留言話支持佢喎,可憐之人,必有其可惡之處。

    回覆刪除
    回覆
    1. 「貪」者, 今貝也; 只見眼前(今)的錢財(貝), 自然乜理智都無喇!

      刪除
  3. 睇到有人乜柒都唔識就借廿萬,朝6晚12還債,真係「求仁得仁」。
    由細到大俾人教「邊有咁大隻蛤蜊隨街跳」,都依然天真妄想可以一夜暴富,此為一惡。
    完全無任何深思熟慮,就膽粗粗借咁多錢去搏,根本係賭徒行為,此為二惡。
    風兄講得啱,可憐之人,必有其可惡之處。
    呢啲事發生一兩單實在係唔足夠,應該隔日就要爆一兩單,爆得多,死得多人,啲人先會醒。

    回覆刪除
    回覆
    1. 「財不入急門」嘛。正如我回覆風兄,貪者今貝也,只見眼前利益,失去理智,下場自可想像。睇下跟乜sir做債基疊增,少少地安全但無肉食,自不然容易愈玩愈大。

      //爆得多,死得多人,啲人先會醒。

      傷民記憶如金魚,好難學懂教訓的。

      刪除
    2. The pockets change, the suckers change, the stocks change, but Wall Street never changes, because human nature never changes.

      - Jesse Livermore

      刪除
    3. Zu jeder Zeit, an jeder (sic) Ort, bleibt das Tun der Menschen das gleiche... - LoGH

      刪除
  4. 你呢一世、你下一代、仲有你嘅下下一代,呢三代嘅生活都會改變曬

    的確改變晒, 由人既生活變成狗既生活

    回覆刪除