2018年11月2日 星期五

聽不到的說話

魔術師的長期讀者都應該知道魔術師係唔識揸車嘅(見《不懂駕駛》),就連車牌都無去考;主要原因都係在我城買車容易養車貴,而且搵位泊車又難,塞車又花精神。魔術師就寧願在公交車(即巴士)上工作,包括讀者進修時溫書做功課、睇報紙、甚至到依家車上有免費 WiFi 可以上網用部 macbook pro update 投資組合表現(見《二奶MacBook Air光榮退休 新 Macbook Pro 接力頂上》)、就算係訓陣都得;但前題是,魔術師要在公交車上做以上的事情,最好就係安靜啲喇。
公交車上雖然唔算係「清靜」,但以引擎聲作為背景聲,尚算 consistent,可以接受;魔術師最怕就係人聲。
好似日前咁,魔術師放工歸家,坐在公交車下層,正在上網 update 投資組合,忽然聽見有乘客喝罵另一名女乘客:「開緊車唔准同司機講嘢架!危險呀!」
魔術師不知發生何事,放眼望去,只見一名操流利我城方言的大媽從車頭方向走向通往上層的棲梯,一面回應:「我犯咗法,咪報警拉我囉!我犯咗法,咪報警拉我囉!我犯咗法,咪報警拉我囉!」
唔知係咪有三位乘客責罵我城大媽,搞到佢要逐個回應,抑或係重要嘅事要講三次,總之我城大媽就要很港婦地回應後,聲音才漸漸從梯間消散。
魔術師細心一想,可能又係大媽鬧司機,眾乘官害怕又再發生「司機發脾氣,搵乘客條命較飛」事件,所以急忙喝止。
近期魔術師發現在公交車上最嘈的人,一係就係蝗民,一係就係外傭,一係就係搭兩蚊車的長者:蝗民就最鍾意用語音通話(見《與蝗妹對話》),但係可能公交車上始終有引擎聲,講講下要用iPhone 個 pat pat 同自己隻耳打招呼,根住又要轉過電話將個 mic 對住自己個口,全程動作十分之大,非常礙眼。
至於外傭,好多時佢地啲家鄉話都好鬼高音,又鍾意用 Facetime 同啲鄉里打招呼,拎住部手機照鏡咁照...
而兩蚊車長者呢?就最乞魔術師憎:佢地就最鍾意開大喇叭睇片,由粵曲到日韓蝗劇不等,簡宜就係連引擎聲都可以蓋過,成架車都聽到佢個 speaker 嘅聲,十分之無家教(呢一方面我城有青反而能夠 behave)。
真係唔少長者都係咁!
最神奇的一次,就係疑似有乘客在公交車上層開 speaker 睇片,巴士內竟然有廣播,司機嗌咪:「上層嗰位婆婆請用耳機,不要開 speaker!」
當時魔術師坐在下層,沒發覺有甚聲響,難道巴士上層有收音咪俾司機聽到?咁,萬一有男女有青有上層依泣,咪隨時騷擾到司機,難以集中精神?
要避免受騷擾,魔術師現在都只能經常帶備耳機(見《真.藍芽耳機 Sony WF-1000X 開箱》),一有噪音便戴上,開着減噪功能,咁先能夠靜靜地工作。

***
伸延閱讀:
不懂駕駛
真.藍芽耳機 Sony WF-1000X 開箱
與蝗妹對話
二奶MacBook Air光榮退休 新 Macbook Pro 接力頂上

10 則留言:

  1. 我只可以瞓覺或睇風景,睇書睇電腦一定會暈車浪。

    //主要原因都係在我城買車容易養車貴,而且搵位泊車又難,塞車又花精神。
    我都喺咁諗,真喺要再方便啲例如要拎好多嘢就打的。不過有人同我講話,吓,冇車點溝囡囡呀。。

    //最怕就係人聲。
    我最怕就喺巷孩喊聲扭計尖叫聲,有啲巷媽可以全程完全唔制止啲小魔怪嘅

    //呢一方面我城有青反而能夠 behave
    有青怕被人推上報XD 米國就反而有唔少後生開大喇叭聽歌,但冇人敢勸喻嘅,除非唔怕打一身喇。

    回覆刪除
    回覆
    1. 訓覺都好吖!學子華神話齋:「香港人精神,就係無精神!」


      //冇車點溝囡囡呀

      只係方便車震而已。



      //有啲巷媽可以全程完全唔制止啲小魔怪

      呢個又係一大麻煩情況,最怕港孩嘈到拆天,而且完全唔受控制。

      //米國就反而有唔少後生開大喇叭聽歌

      睇嚟米國真係唔傷民想像咁好。

      刪除
    2. //睇嚟米國真係唔傷民想像咁好。
      仲有成車都喺酒鬼/球迷,猛咁大嗌大叫又撩乘客。有次有條洋腸醉到企唔穩一嘢坐喺我大脾,KLM吖,我一嘢推開佢仲笑口噬噬咁!

      刪除
    3. //猛咁大嗌大叫又撩乘客

      洋腸真係特別鍾意借醉行兇, 唔怪得咁多性侵案.

      //我一嘢推開佢仲笑口噬噬咁!

      洋腸: Me Too!

      刪除
  2. 香港巴士是噪,至少還有法律規管不可以同司機講話,影響駕駛。最近重慶有女子因為坐過站,去同司機吵,吵吵吓還動手打司機,結果架巴士突然在橋上衝入江中沉沒,應該無人可以生還,車上其他人如果可以一早阻止哪女子,就不會白白送命了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 啲蝗民真係好鬼粗暴。下一篇新聞雜評會寫。

      刪除
  3. 今次會學以前某人,做多幾次文抄公。

    //近期魔術師發現在公交車上最嘈的人,一係就係蝗民,一係就係外傭,一係就係搭兩蚊車的長者

    “脑容量还停留在前工业化时代,骨子里写满了愚昧、贪婪,丝毫不在乎吃相,更没有一丁点现代社会的规则意识。”

    https://mp.weixin.qq.com/s/RmXqAAy1ypJGBOvdUpje7w

    這其實在蝗國更嚴重,尤其是好多友係地鐵或高鐵刷抖音,一個個短視頻逐個刷,仲要全部配上俗不可耐得個嘈同極快拍子的配樂,真係幾難頂。

    唯一慶幸咁樣唔帶headphone睇片既,目測起碼都過三十歲,年輕人會比較considerate(或肯花錢買返個headphone)。

    我曾經想說服自己:就當細個時經常在公眾場合有人播收音機,或當時的有青喇叭轟流行曲...但一個技術問題是,聲樂原理是不同頻率需要不同深度的音箱去反射傳出嚟,越低頻就越需要大音箱(中學物理:v = fλ);但手機咁X薄,同以前的cassete機無得比之外,甚至比以前的收音機薄得多,結果是一段audio,經手機喇叭出,成個頻譜就得返高音走到出嚟,所以份外刺耳。

    //(呢一方面我城有青反而能夠 behave)

    眼見的確是,但我城有青比較興唔帶headphone開speaker打機,尤其是打麻雀同鬥地主。

    我記得有日坐東鐵頭等,有條中年港豬好Q慶鬧隔離條我城有青做咩打機唔mute咗佢,個有青串佢“呢度唔係靜音車廂”...

    我當時心諗,阿叔你只要講佢一句,佢好大機會會即刻mute聲(或打你一身):“dls,嘈住晒,成個蝗民咁” XD

    //睇嚟米國真係唔傷民想像咁好

    我城的洋腸嚟計,真係完全未見過手機開speaker...但其實佢地三五成群歡天喜地地既時候,講嘢可以非常大聲,尤其是星期六夜晚一班人坐地鐵、在中環上落車--明顯係來往老蘭時;聽口音的話又以美帝子民比較多。反而呢幾年好少聽到蝗民大聲傾偈。

    回覆刪除
    回覆
    1. //今次會學以前某人,做多幾次文抄公。

      摩摩你學得唔似, 人地的quote文係無重點的...

      //我在香港很感触的一件事

      開心死啲笨土派,要出來貼堂...

      //“dls,嘈住晒,成個蝗民咁”

      哇, 簡直係奇恥大辱呀!!

      //反而呢幾年好少聽到蝗民大聲傾偈。

      可能我家全大西北, 無論是蝗民抑或是乜傭物傭, 講嘢都好鬼嘈, 架車好似係佢地屋企咁...

      刪除
    2. //講嘢都好鬼嘈, 架車好似係佢地屋企咁..

      撘馬鐵最怕撞正班讀國際學校班既偽ABC,嘈L死。

      //但其實佢地三五成群歡天喜地地既時候,講嘢可以非常大聲

      我都見過呢D情況,但旁人好似比較容忍倒,有次重有個乘客好開心咁同班鬼吹起水來。


      刪除
    3. //偽ABC,嘈L死。

      偽ABC做乜都好乞人憎.

      //有次重有個乘客好開心咁同班鬼吹起水來。

      有無鬼妹先?

      刪除